(15)راهکار کوچک براي رسيدن به شادي
 


 

نويسنده: منصوره آرام فرد




 

 

1- بر سکوت متمرکز شويد، هنگامي که سکوت فرا رسيد، در آن زندگي کنيد. بکوشيد به هر جا مي رويد، پيک آرامش باشيد. مردمان سخت کوش، هرگز به کار بيهوده و آنچه سرگرمي است نمي پردازند. با اين همه بدانيد، زماني که به کار سرگرم کننده روي مي آوريد، زماني است که تباه نمي شود.
2- هميشه تمايل بر اين است که در دگرگوني هاي زندگي، بر رويدادي آزار دهنده متمرکز شويم. از استرس هاي خويش نهراسيد و گاه تغييرات را بپذيريد.
3- زيبا ترين ظرف ميوه خوري را پر از ميوه کنيد، خوردن ميوه استرس را کاهش مي دهد. با خوردن ميوه بيشتر، احساس آرامش مي کنيد.
4- هر کاري را ده دقيقه زودتر آغاز کنيد، اين کار به ويژه در سفر، شما را از استرس دير رسيدن دور مي کند. در اين راه ده دقيقه آرام در اختيار شماست. ده دقيقه پيش از آن که دل مشغولي بعدي فرا رسد.
5- بدترين نگراني ها با آينده پيوند دارد، تشويق به مشکلي که هنوز فرا نرسيده است. به اينک و حال بينديشيد و از استرس دوري جوييد.
6- در برخورد با مردمان و رويدادها تمرين کنيد تا بهترين را ببينيد. با اين کار از بدبيني، دور و مثبت گرا مي شويد. مثبت گرايي و خوش بيني به آرامش مي انجامد.
7- در اتاق خود آيينه اي بزرگ و زيبا بياويزيد، به هنگام ملال روبه روي آن بايستيد، به خود نگاه کنيد و لبخند بزنيد. حاصل اين کار آرامش است.
8- برتر بودن را به ديگران وانهيد و از پيامد آن شگفت زده شويد. از آن چه هستيد خشنود باشيد. گاه اين کار، تن آرامي شما را بيشتر مي کند.
9- افسوس گذشته را خوردن نابخردانه است. گذشته فقط در خاطر شماست. توجه به اين واقعيت شما را آرام مي کند.
10- آرامش را از کودکان بياموزيد . ببينيد آنها چگونه از هر لحظه خويش لذت مي برند. همچنين کودکان باشيد و به آرامش دست يابيد.
11- به انديشه هاي آرام بخش روي آوريد؛ صحنه هاي آرام بخش را تصور کنيد، نوايي آرام بخش را به خاطر بياورديد و ببينيد چگونه دگرگون مي شويد.
12- بي نظمي هاي فيزيکي تنش آفرين است، آشفتگي زدايي راهي است به سوي آرامش.
13- پرنده اي زيبا يا حيواني کوچک را در خانه نگه داريد. به او مهر بورزيد و از اين راه، دستياري براي راهيابي به آرامش بيابيد.
14- احساس ناخوشايند به ديگران ، شما را آزار مي دهد نه ديگران را. به خاطر آرامش خويش بخشنده باشيد.
15- گاهي با خويش خلوت کنيد. در را ببنديد و به نيازها و مسووليت هاي خويش بينديشيد؛ هر روز دست کم زماني را صرف اين کار کنيد.
منبع: راز موفقيت شماره 187