براي تو كه تعجب كرده اي


 

تهيه كننده: محمود كريمي شروداني
منبع: اختصاصی راسخون



 
شامگاه یکشنبه این هفته یکی از کارکنان فروشگاهی در غرب تهران هنگام کنترل مشتریان به زنی که همراه ۲ دختر نوجوان بود، ظنین شد و دقایقی بعد متوجه شد، دختران نوجوان در گوشه‌ای ایستاده و زن همراه آنها به سمت قفسه مواد پروتئینی می‌رود. ۲ دختر نوجوان به محض دیدن کارمند فروشگاه وحشت کرده و سراسیمه آنجا را ترک کردند. دقایقی بعد ماموران در بازبینی فیلم دوربین مدار بسته فروشگاه مشاهده کردند، زن مشتری که همراه دختران نوجوان بود، با برداشتن ۲ بسته گوشت، آنها را درون کیفش قرار داده و در حال خروج از فروشگاه است. به این ترتیب موضوع را به همکارانش اطلاع داد و آنها مانع از خروج زن جوان از فروشگاه شدند. ماموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا با حضور در محل زن جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. زن جوان در بازجویی پلیسی عنوان کرد به انگیزه مشکلات مالی و هزینه زندگی ۲ دخترش بسته‌های گوشت را سرقت کرده است. متهم روز گذشته با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ناحیه ۵ تهران روانه زندان شد.
خوب اين يك نوع دزدي است، دزدي كرباسچي و جزايري و اين آخري امير خسروي هم يك نوع دزدي است. به هر حال بايد براي دزدي هاي متفاوت، رسيدگي متفاوت هم باشد. انتظار نداريد كه به پرونده جزايري مثل اين پرونده دم دستي رسيدگي شود. به هر حال هر كس دزدي مي كند، پول دار مي شود و در عدالت حال حاضر ما ظاهرا قضاوت در حق پولدار ها و فقيران بسيار متفاوت است.
اين وي‍ژه نامه را براي شما كه حتما تا الان از مبلغ اختلاس سه هزار ميليارد توماني انگشت به دهان مانده ايد، اماده كرده ايم. شما كه شايد فكر نمي كرديد بشود چنين مبالغي را هم اختلاس كرد. ولي بالاخره يك آدم جسور پيدا شد و چنين جسارتي به خرج داد تا (خدا نكند) راه براي ديگر جسوران باز شود. حالا اگر فردا در اخبار بگويند ده نفر دستگير شده اند كه هر كدام پانصد ميليون تومان اختلاس كرده اند ممكن است آب از آب تكان نخورد. اين ده نفر سرجمع پنج ميليارد تومان اختلاس كرده اند كه اصلا با 3 هزار ميليارد تومان قابل مقايسه نيست.
شايد هنوز پس از گذشت حدود دو هفته از ماجرا تعجب امثال جزايري تمام نشده باشد كه مگر مي شود چنين چيزي رخ دهد. فعلا كه شده.
در اين ويژه نامه از شهرام جزايري و خاطرات جالبش وروياهايش براي پس از آزادي مي گويم. از سلطان شكر ايران كه از كجا به كجا رسيد. از ماجراي كرباسچي شهردار سابق تهران و از العقيلي يك سرمايه دار عرب تقريبا مجهول الهويت است(حداقل براي من و تو ) و از فاضل خداد كه با اختلاس 123 ميليارد توماني خودش را به چوبه دار و رفيقش را به زندان سپرد. و از فرودگاه پيام هم خواهيم گفت. و البته كمي هم از آن طرف آبي ها برايتان داريم. تا بدانيد مي شود تا 65 ميليارد دلار هم اختلاس كرد و به 150 سال زندان كشيد.
ان شاالله كه هر چه زودتر با اصلاح كامل قانون بانك ها و گمرك و قوانين مجموعه شركت نفت ديگر شاهد اختلاس در ايران كشور عزيزمان نباشيم.