کاربران شبکه‌های اجتماعی


 





 
دنیای وب به تسخیر شبکه‌های اجتماعی مجازی درآمده و کمتر کاربری پیدا می‌شود که با این ابزارهای جدید مواجه نشده باشد. نحوه به‏کارگیری این شبکه‏ ها در بین کاربران اینترنتی متفاوت است.
کاربران برحسب نوع دسترسی، هدف کاربری، میزان سواد و تخصص و موارد دیگر، ممکن است از شبکه‏های متفاوتی استفاده کنند.
ملیت کاربران یا کشور محل سکونت آنها نیز عامل تعین‏کننده‏ دیگری در به‏کارگیری شبکه‏های اجتماعی است. نحوه‏ استفاده‏ی کاربران کشورهای مختلف دنیا از شبکه‌های اجتماعی به‏تازگی توسط وب‌سایت گلوبال وب ایندکس (Global Web Index) بررسی شده است.

گلوبال وب ایندکس با انجام پژوهش‏ ها و استفاده از آمارها نحوه استفاده از این شبکه‏ها را در نقاط مختلف دنیا سنجیده و در قالب نقشه‏ای ارائه کرده است.
نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشورهای مختلف دنیا نیز سنجیده شده تا کشورهایی که در این زمینه موقعیت بهتری دارند مشخص شوند.
در نقشه ترسیم شده، سه نوع فعالیت کاربران شبکه‏های اجتماعی مشخص شده است. ارسال پیام، به‏اشتراک‏گذاری محتوا، ایجاد و عضویت در گروه‏های کاربری سه فعالیت اصلی هستند که کاربران در شبکه‏های اجتماعی به آنها مشغول هستند.

البته انواع مختلف شبکه‏ها قابلیت‏های بسیار گسترده‏تری را در اختیار کاربران قرار می‏دهند و این سه فعالیت را می‏توان عمومی‏ترین کاربرد شبکه‏ ها دانست که در همه‏ آنها مشترک است.
نقشه، تفاوت‏های معناداری را بین استفاده کاربران کشورهای مختلف نشان می‏دهد. مثلاً در برخی کشورها که اغلب آسیایی هستند، مانند فیلیپین، اندونزی، مالزی و هند کاربرد به‏اشترک‏گذاری محتوا عمومیت دارد و درصد قابل توجهی از کاربران (بیشتر از ۶۰ درصد) در این فرآیند مشارکت دارند.

در بیشتر این کشورها، کاربرد ایجاد و عضویت در گروه‏های کاربری نیز درصد قابل توجهی دارد. این در حالی است در اغلب کشورهای اروپایی، جدی‏ترین فعالیت کاربران ارسال پیام و ایمیل است.
درصد استفاده از هر کاربرد در هر کشور در نقشه ترسیم شده که امکان مقایسه بین مناطق مختلف دنیا را فراهم می‏ آورد.
منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb