پاستا قالی


 





 
از آنجایی که به آشپزی خیلی علاقه دارم؛ تجربیات خود را در اختیار دوستان بویژه آقایان قرار می دهم. چرا که سبک آشپزی من مناسب با حوصله و توانایی آنهاست. امیدوارم بعنوان اولین غذا آن را طبخ و لذت ببرید!
مواد لازم:
پاستا فرمی (ترجیحا پیچ پیچی سه رنگ) . باقالی پوست کنده و خلال شده. قارچ. پیاز. نخود فرنگی. جعفری. گوشت گوساله یا سینه مرغ (در صورت تمایل). ادویه و رب.
طرز تهیه: به صورت جدا جدا: یک بسته پاستا را ده دقیقه بجوشانید و بعد آبکش کنید. یک یا دو پیاز را خلال و سرخ کنید. دویست تا سیصد گرم باقالی خلال شده را بمدت 15 دقیقه بجوشانید. چهارصد گرم قارچ را با روغن بسیار کمی تفت داده و منتظر شوید 95 درصد آب قارچ تبخیر شود. اگر دوست دارید گوشت اضافه شود که خیلی بهتر است دویست گرم گوشت گوساله یا سینه مرغ را بجوشانید و بعد از پخته شدن آن را با به حالت رست بیف (رشته رشته) درآورید. (اینکه عنوان کردم در صورت تمایل، به این دلیل است که شاید تهیه و پخت گوشت برای آقایان مشکل باشد یا بخواهید این غذا را ارزان تر طبخ کنید!).
حالا به دو صورت این غذا را تکمیل کنید:
حالت اول برای کسانی که می خواهند غذا را سریع تر حاضر کنند، تمام مواد را به همراه ادویه (نمک.فلفل سیاه و قرمز. زردچوبه) و دو قاشق رب و کمی سس کچاپ یا سس تند مخلوط و روی غذا را با نخود فرنگی و جعفری تزیین و میل کنید.
اما کسانی که دوست دارند پاستا دم بکشد و ته دیک هم درست کنند؛ قارچ، پیاز، گوشت، ادویه و رب را با مقداری روغن سرخ کرده و بمدت 5 دقیقه روی شعله کم قرار دهید تا جا بیفتد. سپس درون قابلمه مناسب کمی روغن ریخته و کف آن را با سیب زمینی که بصورت ورقی برش داده بپوشانید. و بعد پاستا ی آبکش شده و مواد را با هم مخلوط و درون قابلمه بریزید. بعد از نیم ساعت غذا آماده است و با تزیین جعفری میل کنید.
امیدوارم لذت ببرید!

ارسال توسط کاربر محترم سایت :hamed53562