براوني شکلاتي با رويه پنيري


 






 

مواد لازم:
 

شکلات تلخ / 200گرم
کره يا مارگارين / 100گرم
تخم مرغ /2 عدد
شکر / 120 گرم
آرد / 165 گرم
بيکينگ پودر / يک چهارم قاشق چايخوري

طرز تهيه:
 

فر را در دماي 170 درجه ي سانتي گراد گرم کنيد. قالب مربع 23 سانتي متري را چرب کرده و با کاغذ روغني بپوشانيد، به طوري که ديواره قالب را نيز بپوشاند. شکلات خرده شده و کره نرم را داخل ظرف مناسبي ريخته و روي بخار آب يا ماکروويو قرار دهيد تا ذوب شود، سپس مخلوط را کنار بگذاريد تا خنک شود. تخم مرغ ها و شکر را با دور متوسط همزن برقي بزنيد تا شکر حل شود، سپس آرد و بيکينگ پودر مخلوط شده را اضافه کرده و با ليسک هم بزنيد. در آخر نيز مخلوط شکلاتي خنک شده را اضافه و مخلوط کنيد. مواد را داخل قالب آماده ريخته و به مدت 25 دقيقه در فر قرار دهيد. پس از پخت، براوني را داخل قالب کاملا خنک کرده و مواد پنيري آماده را رويش بريزيد. روي قالب را با فويل پوشانده و به مدت 2 تا 3 ساعت در يخچال قرار دهيد. پس از بستن رويه از يخچال خارج نموده و به اندازه دلخواه برش بزنيد. براي سرو، اجازه بدهيد تا براوني به دماي محيط برسد.

مواد لازم براي رويه پنيري:
 

پنيرخامه اي / 240 گرم
پودر شکر/ 80 گرم
پودر ژلاتين / يک قاشق چايخوري سرپر
آب سرد/ 2 قاشق سوپخوري
توت فرنگي له شده / يک چهارم پيمانه
خامه فرم گرفته / 100گرم
وانيل / يک هشتم قاشق چايخوري
رنگ خوراکي صورتي / 1 تا 2قطره (دلخواه)

طرز تهيه رويه پنيري:
 

پنير خامه اي و پودرقند را با دور کند همزن برقي بزنيد تا مخلوط شوند. پودر ژلاتين را روي آب سرد پاشيده و کنار بگذاريد تا اسفنجي شود، سپس روي بخار آب قرار دهيد تا ژلاتين ذوب شود. ژلاتين ذوب شده ي خنک را به مخلوط پنيري اضافه کرده و و با همزن برقي مخلوط کنيد.
توت فرنگي له شده، وانيل و رنگ خوراکي را نيز اضافه کنيد. دقت داشته باشيد که توت فرنگي به دماي محيط رسيده باشد تا با اضافه کردن به مواد، باعث لخته شدن ژلاتين نشود. خامه ي فرم گرفته را نيز اضافه نموده و با ليسک به حالت دوراني مخلوط کنيد.

نکته:
 

1- اين دستور 365 گرم کربوهيدرات، 65 گرم پروتئين، 275 گرم چربي و 4195 کيلوکالري انرژي دارد.
2- در دستور رويه، مي توانيد بجاي توت فرنگي از شاتوت، تمشک و يا ميوه هاي مشابه استفاده کنيد. همچنين اين براوني، بدون رويه نيز قابل سرو مي باشد.
منبع: هنر آشپزي شماره79