تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (9)


 

نويسنده: سيد محمد هاشم پور يزدان پرست (1)




 

آبان، ماه حماسه
يكم آبان
ـ دومين سالگرد شهادت آيت الله سيد مصطفي خميني
 

با پايان يافتن ماه مهر توطئه آميز و تداوم اين توطئه ها در آبان ، در طليعه اين ماه امريكا دومين اشتباه بزرگ تاريخي خود را در رابطه با ايران ، درست در همان تاريخ اشتباه اول انجام مي دهد و شاه را بر اساس يك توطئه حساب شده و براي گره زدن آخرين حلقه هاي اين توطئه به امريكا مي برد.
در يكم آبان 56 ، اشتباه بزرگ شاه و كارتر اين بود كه با به شهادت رساندن آيت الله مصطفي خميني و قرباني كردن او در مطلع فضاي باز سياسي و حقوق بشر كارتري ، انقلاب اول را شعله ور ساختند و توده هاي ميليوني را عاصي و به خيابان كشاندند . به شهادت رساندن ايشان كه در آستانه سفر شاه به امريكا انجام شد ، بزرگ ترين اشتباه شاه و امريكا بود و موجب بيداري توده هاي مردم مسلمان و آغاز انقلاب اسلامي گرديد . مجالس ختم ايشان جو خفقان را شكست و شعارهاي مرگ بر شاه را عمومي نمود . نتيجه اين اشتباه سقوط شاه و فرو ريختن پايه هاي تسلط امريكا بر ايران و پذيرش شكست و از دست دادن جزيره ثبات امريكا در منطقه استراتژيك خاورميانه گرديد و ريشه سلطه امريكا را سوزاند و در فاصله پانزده ماه ،‌شاه را سرنگون و امريكا را ذليلانه مجبور به خروج از دنياي سياست در ايران نمود .
امريكا با پيروزي انقلاب اسلامي همه چيز خود را از دست رفته مي ديد و نمي توانست به خود بباوراند كه آن همه منفعت را به اين راحتي و با قيام يك ملت دست خالي از دست داده است و لذا پس از پيروزي انقلاب با بسيج تمام وابستگان داخلي و خارجي خود و با برپايي انواع توطئه ها مي خواست دوباره آب از جوي رفته را به جوي بازگرداند ، لذا در آخرين روز مهر 58 و درست دو سال بعد از شهادت آيت الله مصطفي خميني و درست در ساعاتي كه مجالس دومين سالگرد شهادت ايشان در سراسر كشور برگزار شده بود ، كارتر براي جبران شكست اول ،شاه را به امريكا مي برد . اين اشتباه بزرگ ، آتش كينه انقلابي ملت ايران را پس از نه ماه تحمل شعله ور ساخت . دشمن با اينكار به كمينگاه انقلاب وارد شده بود و فرصتي طلايي تر از اين براي انقلاب وجود نداشت . به همين دليل امام تهاجم خود را آغاز كرد و در سخنراني هاي خود بي پروا لبه تيز حملات را به سوي امريكا و وابستگان مزدور قلم و سلاح به دست داخلي او گرداند.
جهت اعلام همبستگي امت و امام ، اعلام راهپيمايي شد ، و قرار بر اين شد كه اولين نماز جمعه آبان راهپيمايي برگزار شود .

دوم آبان
ـ دو بمب در خرمشهر منفجر شد .
 

ـ امروز رسما اعلام شد كه شاه مبتلا به سرطان است و براي معالجه وارد امريكا شده است .
ـ دولت ايران كه چهار روز قبل از اين قضيه اطلاع يافته بود ، امروز در مورد فعاليت هاي سياسي شاه در امريكا به اين كشور هشدار داد .
ـ سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه امريكا اظهار داشت كه دولت واشنگتن قبل از دادن رواديد به شاه سابق كه پس فردا 60 ساله مي شود ، با مقام هاي ايراني تماس گرفته بود و اضافه كرد كه مدت اقامت محمد رضا در امريكا به وضع بيماري وي بستگي دارد .
ـ يك سخنگوي سفارت ايران در واشنگتن نيز به نوبه خود به خبرگزاري فرانسه گفت كه با وجود اطمينان كافي كه وزارت خارجه امريكا داده است ، سفارت به تحقيقات لازم دست خواهد زد تا معلوم شود آيا شاه سابق واقعا بيمار است يا خير و اگر مسئله بيماري او حقيقت نداشته باشد ، رسما به دولت امريكا اعتراض خواهد كرد . (2)
ـ چنان كه گذشت پس از وفات آيت الله طالقاني ، عوامل ضد انقلاب در چهره هاي گوناگون كه به خود گرفته بودند ، تهاجم گسترده اي را عليه شخص امام آغاز كرده بودند . تهاجم آن چنان سنگين بود كه پس از سخنان امام در اين رابطه ، قرار شد براي حمايت از امام ، در اولين جمعه آبان راهپيمايي همبستگي امت با امام برگزار گردد . در اين رابطه ، ستادي نيز تشكيل شد و طي بيانيه اي اعلام كرد :
امام هميشه پيشتاز امت است و در اين مرحله حساس انقلاب كه توطئه گران وحشتزده و عوامل سود جو مذبوحانه مي كوشند به انواع وسايل حتي با شايعه پراكني و تبليغات سوء امام را از امت جدا سازند و اين برنامه اي است كه سال ها در نظر داشته اند ،‌اجرا كنند و هر بار ملت ايران نشان داده است كه امام خويش را مي شناسد و به راهش ايمان دارد و او را با قطره قطره خون خويش ياري داده و مي دهد و خواهد داد .
و اينك بار ديگر به منظور سركوب توطئه هاي داخلي و خارجي ، روز جمعه چهارم ذيحجه مطابق با چهارم آبان ماه به راهپيمايي خواهيم پرداخت و نماز جمعه را تجلي گاه بيعت جاودانه با امام خواهيم ساخت . (3)

ـ اعمال رسواي جاسوسان به اصطلاح فدايي خلق
 

امام در رابطه با جنايات فداييان خلق كه ادعاي مبارزه با امپرياليسم را داشتند مي فرمايد :
الان هم اينها كه هستند و با فداي خلق و فدايي خلق ، خلق را به باد فنا مي دهند ! و خرمن ها را آتش مي زنند ، کارخانه ها را از کار باز مي دارند ، همه خرابکاري ها را دارند مي کنند . جاسوسي شان هم ثابت است و ارتباطشان هم با ... صهيونيسم و اينها ثابت است ، اينها الان افتاده اند بين مردم و به اسم اينکه ما فداي شما هستيم ... لکن خرمنشان را آتش مي زنند !! اينها فدايي هستند ، لکن در کردستان آن قدر آدم مي کشند و الان هم در کردستان مشغول همين فتنه هستند !! فدايي هاي اين طور هستند . (4)

سوم آبان
 

ـ همه مردم با من تماس دارند
 

امام در رابطه با تهمت هايي که به او زده مي شد ، در سخنراني پاسخ داد و فرمود :
مي گويند که اصلا کسي با فلاني ملاقات نمي کند . يک کانال دارد ... در صورتي که من از صبح که پا مي شوم ... با مردم مختلف با اشخاص مختلف ... طوايف مختلف با من صحبت مي کنند و حرف هايشان را مي زنند . (5)

چهارم آبان
 

ملت مسلمان و قهرمان و انقلابي ايران نيز با راهپيمايي چهارم آبان و ضمن اعلام حمايت از امام و اعلام آمادگي جهت جانفشاني براي تداوم انقلاب تا آخرين منزل آن ، با شعار مرگ بر امريکا ، تهاجم خود را به امريکا آغاز نمود و خواستار باز گرداندن شاه شد .
اوضاع در حال تغيير است . قانون اساسي در حال اتمام است . تهاجم دشمن سنگين است و انقلاب نيز حملات خود را بايد آغاز نمايد . امام نيز لبه تيز حمله خود را متوجه امريکا و مزدوران داخلي آن مي کند . اولين گلوله توپ انقلاب ، توسط رهبر آگاه آن در مرداد ماه به سمت استکبار جهاني شليک شده و دقيقا بر قلب آنها خورده است .
اعلام آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در اين سال و راهپيمايي شور انگيز مردم روزه دار در ايران و در خارج در حمايت از مسئله فلسطين و حقوق مردم آواره اين سرزمين و اشغال اولين قبله مسلمين ، آن چنان براي سلطه گران جهاني گران بود که عصر همان روز تهاجم مزدوران داخلي آنها براي تصرف پاوه و جدايي کامل کردستان آغاز مي شود ... (6) قرن چهاردهم دارد به پايان مي رسد و قرن پيروزي مستضعفان بر مستکبران فراخواهد رسيد .
ـ به دنبال توطئه دشمنان و هجوم به امام و متهم نمودن ايشان به کاناليزه شدن ، شهرها و روستاهاي ايران امروز شاهد يکي از راهپيمايي هاي بسيار بزرگ مردم انقلابي براي حمايت از امام بود . در جريان اين راهپيمايي خيل عظيم شرکت کنندگان يک بار ديگر رهبري امام را مورد تأييد و تأکيد قرار دادند و ميثاق خود را به ايشان نيرومندتر از گذشته تکرار و تجديد نمودند و به دشمنان هشدار دادند .
ـ تهران نيز شاهد راهپيمايي چند ميليون نفري مردم انقلابي بود . راهپيمايان از ده نقطه تهران به سمت دانشگاه تهران به حرکت در آمدند و در مسير خود شعارهايي در حمايت از ولايت فقيه و نيز شعارهاي متعددي عليه امريکا و اسرائيل و صهيونيسم و توطئه گران ضد انقلاب مي دادند .
ـ بيش از صد هزار نفر از زائران ايراني همراه با ده ها هزار نفر از زائران کشورهاي اسلامي در راهپيمايي همبستگي امت با امام در مکه مکرمه شرکت نمودند . اين راهپيمايي از ميدان شيشه آغاز و تا مسجد الحرام ادامه يافت . راهپيمايان در ميان تدابير امنيتي مأموران سعودي و در حال سکوت کامل پس از پيمودن اين مسير هشت کيلومتري در نماز جمعه شرکت نمودند . (7)

پي نوشت ها :
 

1. عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز .
2 . اطلاعات ( 2 آبان 58 ) : ص 2 .
3 . جمهوري اسلامي ( 2 آبان 58 ) : ص 2 .
4 . صحيفه امام ، ج 10 ، ص 337 .
5 . همان ، ص 347 .
6 . آن چنان اين موضوع براي استكبار جهاني سنگين بود كه يك هفته بعد مساعدت را مجبور مي كنند از فلسطين اشغالي ديدار و مقدمات صلح سازشكاران عربي فراهم شود .
7 . اطلاعات ( 5 آبان 58 ) : ص 1 و جمهوري اسلامي (5 آبان 58):ص2 .
 

منبع: نشريه 15 خرداد شماره 17