ماسک هايي براي زيبايي صورت


 






 
ماسک ها موادي هستند که معمولاً از محصولات طبيعي تهيه مي شوند و براي پاکيزه کردن، خروج مواد زايد از منافذ پوست و نرم و لطيف کردن آن به کار مي روند. هر ماسک را بايد 20 تا 30 دقيقه روي پوست قرار داد و سپس آن را توسط آب کاملاً شست و پاک کرد.
مي توان به جاي شستشو با آب، ماسک را به وسيله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

ماسک آناناس
 

اين ميوه تأثير جالبي بر جوشهاي غرور به ويژه گلوله هاي چربي زير پوستي ( جوش هاي کيستيک) دارد. براي تهيه ماسک آناناس کافي است که يک آناناس رسيده را پوست کنده و در مخلوط کن بريزيد تا به صورت مخلوط غليظي درآيد. سپس به اندازه وزن خودش، به آن الکل ميوه ( الکل اتيليک ) اضافه کرده و يک ليوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنيد. حال مي توانيد روزي يک بار هر بار 20 تا 30 دقيقه اين مخلوط را به صورت ماسک روي صورت خود قرار دهيد و سپس با آب سرد بشوييد.

ماسک جوش هاي سرسياه
 

ابتدا گل ريواس را با گل بابونه و گل بنفشه مي جوشانيم. وقتي بخار آن بلند شد، صورت را بخور مي دهيم و يک قاشق روغن زيتون و زرده تخم مرغ را که قبلاً مخلوط کرديم، به صورت ماسک روي صورت مي گذاريم و بعد از شستن ماسک، پنبه الکل زده را به صورت مي ماليم تا ضد عفوني شود.

ماسک پرتقال
 

اين ماسک براي درمان جوش هاي غرور ( آکنه ) مؤثر است. اما کساني که پوست خشک دارند، نبايد آن را مصرف کنند. يک پرتقال را پوست کنيد و هسته ها و پوسته هاي نازک پره هاي آن را جدا کنيد. روي پوست صورت خود بخوابانيد و پس از بيست دقيقه با آب سرد بشوييد.

ماسک آلوي قرمز
 

هفت يا هشت عدد آلوي قرمز تهيه کنيد و هسته هاي آنها را خارج کنيد. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با يکديگر مخلوط کنيد تا به صورت يک ماده خميري درآيد. اين مخلوط را به مدت بيست دقيقه روي صورت خود قرار دهيد و سپس با آب بشوييد. اين ماسک به ويژه در کساني که منافذ پوستي آنها مثلاً در پوست بيني و بازو زشت منظر شده، مؤثر است و پوست را زيبا مي کند. استفاده از اين ماسک را به افرادي که پوست چرب دارند توصيه مي کنيم.

ماسک چين زير چشم
 

سفيده تخم مرغ را خوب به هم زده، زير چشم مي گذاريم. براي جلوگيري از چروک پوست، لانولين را مي توان هر شب به تنهايي روي پوست بماليد. براي اين که لانولين کاملاً جذب پوست شود، با انگشت آرام به صورت تلنگر بزنيد و صبح آن را بشوييد.

ماسک زرده تخم مرغ
 

به کساني که پوست خشک دارند، توصيه مي شود که از اين ماسک تهيه کنند تا پوست شان نرم و لطيف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربي و کلسترول است و چربي پوست را تأمين مي کند. براي تهيه ماسک زرده تخم مرغ کافي است يک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سيب و چند قطره روغن بادام يا زيتون يا آفتابگردان مخلوط کنيد و به مدت بيست دقيقه روي پوست قرار دهيد. سپس آن را به وسيله آب يا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنيد.

ماسک هويج
 

2 الي 3 عدد هويچ بزرگ را پخته و سپس له کنيد. بعد 4 قاشق عسل به آن اضافه کنيد و با هم مخلوط نماييد. به آهستگي روي پوست خود بماليد و پس از 10 دقيقه با آب سرد، صورت خود را بشوييد ( آيا مي دانستيد هويج اولين بار 5 سال قبل از ميلاد مسيح در نواحي مديترانه کاشته شد و حدود قرن 16 انواع هويج به اروپا و انگلستان معرفي دشند ) هويج ها در طبيعت وحشي عمل مي آيند و سرشار از ويتامين A,C و ويتامين B و پتاسيم مي باشد.

ماسک هلو
 

براي تهيه اين ماسک کافي است سه يا چهار هلوي تازه را بشوييد و هسته آنها را خارج کنيد ( لازم نيست پوست هلوها را بکنيد ) هلوها را له کنيد و با يک زرده تخم مرغ و يک قاشق غذاخوري پودر جوانه گندم کاملاً مخلوط کنيد و روي پوست صورت بماليد و بيست دقيقه بعد آن را با آب سرد يا پنبه آغشته به گلاب پاک کنيد. اين ماسک در رفع خشکي پوست و ايجاد طراوت و تازگي و جلوگيري از چروک صورت بسيار مؤثر است.

ماسک ليمو ترش
 

اين ماسک براي پوست هاي خشک مفيد است. براي تهيه اين ماسک آب يک ليموترش تازه را بگيريد و با يک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام يا آفتابگردان مخلوط کنيد و روي پوست بماليد و ماساژ دهيد و پانزده دقيقه بعد آن را بشوييد.
منبع: نشريه راه موفقيت، شماره 18