با اين آدم ها ازدواج نکنيم...


 






 
چگونه ازدواج کنيم؟ چه افرادي در فهرست کساني که نبايد با آنها ازدواج کرد، قرار مي گيرند؟ اين سؤالات نسل جوان و در آستانه ازدواج هستند. تحقيقات نشان داده است که اگر شخصي بيش از حد افسرده، کمرو، مضطرب، متخاصم، تکانشي (کسي که بدون فکر کردن عمل مي کند) يا در برابر فشارهاي روحي آسيب پذير باشد، براي ازدواج شخص مناسبي به نظر نمي رسد، ضمن اين که در چنين مواردي اين فرد بايد روان درماني شود.
در فهرست زير به چند موقعيت و چند نوع از افرادي که داراي ويژگي هاي نه چندان مثبت هستند، اشاره شده و البته بهترين توصيه در چنين شرايطي، ازدواج نکردن است!
اگر يکي از شما به طور خستگي ناپذيري چنين سئوالاتي را مطرح مي کند: «مطمئني که دوستم داري؟» يا «واقعاً برايت اهميت دارم؟» (تيپ تاييدخواه) اگر زماني که با هم هستيد، بيشتر وقت شما به جر و بحث و مخالفت مي گذرد. (رابطه عشق - تنفر)
اگر با وجود اين که زمان بسياري را با هم مي گذرانيد، واقعاً يکديگر را به عنوان يک فرد نمي شناسيد يا با افکار يکديگر ارتباط برقرار نمي کنيد.
اگر با پدر و مادر خود رابطه خوبي نداريد و همسر آينده شما درست شبيه اين والد نامطلوب شما است.
اگر دليل ازدواج شما، يافتن کسي است که براي تان مادري يا پدري کند. اگر احساس مي کنيد که تصميم به ازدواج از طرف پدر، مادر يا همسر آينده تان به شما تحميل شده است.
اگر مدام جملاتي مانند اين در سرتان مي چرخد: «شايد همه چيز بعد از ازدواج درست شود.»
اگر فرد مورد نظرتان مي خواهد که همه دوستان قديمي خود را ترک کنيد و يک زندگي اجتماعي تازه بر پا کنيد. (تيپ مالکيت طلب)
اگر او همه تصميم هاي مهم در رابطه با شما را به تنهايي اتخاذ مي کند و شما از اين کار او بسيار ناخشنوديد (تيپ فرمانده)
اگر او بارها از کوره در مي رود و در کنترل خلق و خوي خود ناموفق است.
اگر احساس مي کنيد براي ازدواج، توسط فرد مورد نظرتان تحت فشار قرار گرفته ايد. اگر اين فرد شما را از نظر روحي و عاطفي آزار مي دهد.
در نهايت سه توصيه براي شما دارم که مي توانند در جلوگيري از ازدواج با چنين ويژگي هايي مفيد باشند:
1- بياموزيد که اين ويژگي ها را در خود و ديگران تشخيص دهيد و تا حد امکان قبل از ازدواج، در پي درمان آن باشيد. به خاطر داشته باشيد که ازدواج مشکلات شخصيتي را حل نمي کند که هيچ، در بسياري از موارد آن ها را شديدتر هم مي کند.
2- در سن پايين ازدواج نکنيد.
3- قبل از ازدواج، به خوبي با شخص مرد نظرخود آشنا شويد.
منبع: نشريه راه موفقيت، ش 22.