ترفندهاي اينترنت


 






 

گذاشتن عکس پشت نوار ابزار Explorer
 

براي اين کار ابتدا بايد وارد ريجستري ويندوز شد:
Start/Run/Register
با استفاده از ايت آدرس مي توان عکسي را در قسمت نوار ابزار مرورگر قرار داد:
Hkeycurrentuser/Software/Microsoft/Internet Explorer/Toolbar
متغيري به نام Backbitmap از نوع String مي سازيم و در آن آدرس فايل BMP را به آن مي دهيم.توجه داشته باشيد که فايل مورد نظر از نوعBMP باشد.

پاک کردن آدرس هايي که در قسمت آدرس مرورگرInternet Explorer تايپ کرده ايد.
 

حتماً تا به حال برايتان پيش آمده که قبلاً در قسمت آدرس مرورگرتان، آدرس را تايپ کرده ايد و زماني که مي خواهيد نام سايت جديدي را بنويسيد، با تايپ حرف اول آن سايت تمامي سايتهايي را که قبلاً مشاهده کرده ايد و حرف اول آنها مانند اين سايت است نمايش داده مي شود.براي پاک کردن آدرس هاي اضافي و آن دسته از آدرس هايي را که نمي خواهيد ديگر داشته باشيد، روش زير را به کار ببريد:
1-از قسمتStart، گزينهRun را انتخاب کرده و regedit را تايپ نماييدوEnter را بزنيد. وقتي وارد ريجستري شديد، مسير زير را طي کنيد:
Hkey-Current-User/Software-Microsoft/Internet Explorer/Typed Urls
سپس از منوي سمت راست خود، آدرس هاي تايپ شده مورد نظر را از فهرست آدرس ها پاک نماييد.

ارسال فايل ها بدون استفاده از اينترنت
 

Hyper Terminal برنامه اي است که به وسيله آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن(و بدون نياز به اينترنت)فايل هايي را از هر نوع به دوستان تان ارسال و يا از آنها فايل هايي را دريافت نماييد. در صورت کار با اين برنامه در بسياري ازموارد، شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين مي توانيد در هزينه هاي اتصال به اينترنت صرفه جويي نماييد.
اين برنامه روي تمامي ويندوزها موجود مي باشد و از آن مي توانيد به راحتي استفاده نماييد.
براي استفاده از برنامهHyper Terminal به امکانات خاصي نياز نداريد، فقط کافي است که رايانه شما و فرد گيرنده به يک مودم مجهز باشد تا از طريق خط تلفن، بتوانيد فايل مورد نظر خود را ارسال و يا دريافت نماييد.
براي فعال نمودن برنامهHyper Terminal در ويندوز XP،کليد Start را کليک نموده و ازمنوي ظاهر شده آدرس زير را طي کنيد:
Accessories<All programs<Hyper Terminal<Communiccation را انتخاب کنيد تا پنجره Connection Description روي صفحه نمايش ظاهر شود. در کادر فوق يک نام را براي اتصال وارد کرده و از قسمت "Icon"يک آيکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي صفحه کليدok کليک کنيد.
در پنجره "Connect to"از منوي موجود در آن، /Country region کشور محل سکونت خود را انتخاب نماييد. Areacode(کد کشور)،Phonenumber(شماره تلفن تماس)و از منوي Connectusingابزارمورد استفاده-مودم-را انتخاب کرده و سپسok را فشار دهيد.
توجه داشته باشيد که درقسمت (phone number)بايد شماره تلفن شخصي را که مي خواهيد براي او فايلي ارساي نماييد، وارد کنيد.در کادر محاوره اي connectکافي است بر روي کليد Dial کليک کنيد تا شماره گيري انجام شود، در اين مرحله، اگرمي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سکونت خود صورت دهيد، کافي است بر روي کليدهاي Modity يا Dialing Propertis کليک کرده و در کادرهاي محاوره اي ظاهر شده، تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد، بعد از چند لحظه، مي توانيد فايل هاي ارسالي را دريافت کنيد.

ارسال فايل ها
 

پس از اينکه در کادر محاوره اي connect تنظيمات لازم را انجام داديد و با شماره گيري به شماره مورد نظر متصل شديد، براي مشخص کردن فايل هاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send file را انتخاب کنيد تا کادر محاوره ايSend file در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در اين کادر براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي کليد Browse کليک کنيد تا کادر محاوره اي(Select file to send)در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در اين بخش بايد فايل موردنظر خود را انتخاب نموده وبر روي کليد open کليک نماييد و در کادر محاوره ايSend file بر روي کليد send کليک کنيد تا عمل ارسال انجام شود..

ارسال پيغام به صورت متن
 

بعد از اينکه به شماره مورد نظرتان متصل شديد، در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظورازمنوي fileگزينه save را انتخاب کنيد. با اين کار، اتصال شما با اسمي که براي آن مشخص نموده ايد،ذخيره مي گردد و در آينده براي برقراري اتصال به زيرمنوي Accessoris<All programs<start Hyper terminal Communications برويد و روي نام اتصال کليک کنيد.

قطع اتصال
 

پس از اينکه فايل هاي مورد نظر خود را به فرد يا افرادي که مي خواستيد ارسال نموديد و يا از سوي آنها فايلي دريافت کرديد، روي گزينه Disconnet رفته و کليک نماييد، بدين ترتيب اتصال شما قطع خواهد شد.
منبع: ماهنامه اطلاعات علمي-ش363