بازي Nostalgia
بازي Nostalgia
بازي Nostalgia
نويسنده: محمد طالبيان
همواره داستان هايي که مربوط به يک ماجراجوي از جذابيت خاصي براي مخاطب برخوردار است. ديدن مکان هاي مخفي در مقبره ها و قلعه هاي پادشاهان گذشته با اين که تماماً از تخيل نويسنده نشات گرفته اما باز هم حس و حالي نو و تازه را براي مخاطب ايجاد مي کند. مي توان گفت که تيم سازنده Nostalgia يعني Matrix Software با دو تفکر اين نام را براي عنوان خود انتخاب کرده است. اولين دليل اين کار داستان بازي است که به سبک داستان هاي کلاسيک و شاه و پريان قديمي نوشته شده است. در ابتداي بازي بازيباز گيلبرت بروان (Gilbert Brown) يکي از معروف ترين ماجراهاي تمام دنيا را مشاهده مي کند که در برج بابل قصد دارد تا دختري مرموز را از دست گروهي به نام Cabal نجات دهد. اين گروه قصد دارند تا با استفاده از اين دختر قدرتي را به دست آورند تا بتوانند با استفاده از آن بر جهان حکمراني کنند. اما گيلبرت از راه مي رسد و تمام نقشه هاي آن ها را به هم ريخته و در ادامه زخمي شده و بعد از افتادن بر روي کشتي هوايي خود به همراه آن دختر به يک جزيره رفته و در ادامه ناپديد مي شود. اما شخصيت اصلي داستان پسر گيلبرت است که با نام ادوارد شناخته مي شود. او تصميم مي گيرد که با کمک دوستان خود سفري را شروع کرده و با رفتن به محل آثار باستاني معروف دنيا سرنخي از پدر خود پيدا کند. اما نکته دوم در مورد دليل نام گذاري Nostalgia نوع گيم پلي است . Nostalgia از سبک JRPG به صورت کاملاً کلاسيک پيروي مي کند و در آن هيچگونه خبري از المان هاي جديد اين سبک از جمله نبردهاي همزمان نيست.
منبع: نشريه ي بازي رايانه، شماره ي 34.
منبع: نشريه ي بازي رايانه، شماره ي 34.
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}