ذکرهاي عارفان


 






 

شروع سلوک معنوي / آيت الله کشميري
 

‏آيت آلله کشميري به کساني که علاقه مند به سير و سلوک بودند مي فرمودند: براي همه راه بازاست و آن ها که گذشته خوبي ندارند، استغفار و ذکر يونسيه بگويند و عزم بر بازگشتن از کارهاي ناپسند گذشته کنند.

ورود به بهشت/ علامه حسن زاده آملي
 

‏ايشان نقل مي کنند از زيد بن ارقم از نبي(ص) که فرمودند: کسي که «لا اله الا الله»را مخلصاً گويد، وارد بهشت مي شود واخلاص او به اين است که «لا اله الا الله» او را از هر چه که خدا حرام فرموده باز دارد.

حب وقُرب الهي/آيت الله بهجت
 

‏حضرت آيت الله بهجت در خصوص حبّ الهي و بالا رفتن مرتبه فرموده اند: کار آسان و کوچک و مفيد - بعد ازملاحظه ي واجبات و محرمات –صلوات فرستادن است؛ محبت آور است و محبت انسان را بالا مي کشد.

اداي دين/آيت الله کشميري
 

‏از مرحوم آيت الله کشميري سؤال شد کدام دعا براي اداي قرض خوب است خوانده شود؟ فرمودند اين دعا تأثير دارد: «يا قاضِي َالدُّيُونِ مِن خَزائِنِکِ المَکنُون الَّتي بَينَ الکافُّ وَالنُّونِ اِقضِ دَينِي وَ دَينِ کُلِّ مَديُون».

افزايش رزق /منقول
 

‏به تجربه رسيده آنکه هر روز دو آيه شريفه 2و3 ‏سوره «طلاق» را سه مرتبه بعد از نمازهاي واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند، رزقش وسيع خواهد شد. ان شاءالله .

‏رفع وسواس و خواطر/استاد فاطمي نيا
 

دعايي ازحضرت رضا (عليه السلام) منقول است که خوب است آن را در قنوت ها و سجده ها خواند:«و يا رَحمانَ الدِّنيا وَالاخِرَةِ و رَحِيمَهمُا صَلِّ عَلي مُحَمِّد وَ آلِ مُحمَّد». شخصي مي گفت: وسواس و خواطر سوء مرا بسيار اذيت مي کرد، چند روز اين دعاي حضرت را در قنوت خواندم، تمام آن وسواس از بين رفت.
منبع:ذکرهاي شگفت عارفان
نشريه نسيم وحي، شماره 25.