10 فرمان شيک پوشي در جزئيات


 





 

هميشه هم نبايد روي مد باشيد!
 

1- عرق مطلقاً ممنوع!
 

وقتي که درباره جزئيات صحبت مي کنيم، حتماً جزئياتي را مد نظر قرار داده ايم که کليت تصوير شکل گرفته از شما را در نظر ديگران مي تواند مخدوش کند. عرق کردن و بوي عرق يکي از همين هاست. استحمام کرده، لباس تميز به تن کرده و از پوشيدن لباس هايي که بوي تن و عرق شما را گرفته اند، خودداري کنيد. به خودتان برسيد و از محصولات ضد عرق استفاده کنيد تا هنگام عبور از کنار ديگران اخم آنها را موجب نشويد. حتماً نبايد هنگام مهماني رفتن يا قرارهاي مهم به خود برسيد، بلکه هميشه بايد نظافت شخصي خود را رعايت کنيد.

2- خويشتن دار باشيد!
 

هرگز اجازه ندهيد ضمايم بر شما غلبه کند. فهم اين مطلب دشوار نيست، بهتر است چيزهايي مانند هدبند، کليپس هاي بزرگ و يا تل هاي طرح و نقش دار را رها کرده و يا فقط براي استفاده در مهاني هاي خودماني نگه داريد. جواهرات و زينت آلات درشت و خيره کننده اگرچه شما را جالب نشان خواهند داد، اما اگر بيش از يک تکه از آنها را به همراه داشته باشيد، تيپ شما را تحت الشعاع قرار مي دهد و نگاه ها را محدود به اين چيزهاي اضافه خواهد کرد. به همراه داشتن يک يا در نهايت دو انگشتر گزينه خوبي است. بهتر است جواهراتي را انتخاب کنيد که بيشتر از همه دوست داريد، اين مسأله به معرفي شخصيت شما به ديگران کمک خواهد کرد.

3- بدن خود را بشناسيد!
 

بايد بدانيد که الزاماً هر ترفند مد و پوشش مناسب اندام شما نيست و بايد حتماً آنچه را که به شما مي آيد، خريداري کرده و بپوشيد. خريد لباس بخش جالبي از شيک پوشي به حساب مي آيد، پس بايد حسابي دقت کرده و خريدي منطبق بر استانداردهاي بدن خود داشته باشيد؛ چون گاهي آنچه به نظرتان زيباست براي اندام شما دوخته نشده. يادتان باشد تناسب بيشتر از زيبايي لباس به چشم خواهد آمد. براي اين کار ضمن دانستن اصول کلي و قواعد پوشش مناسب، بايد از سايز دقيق خود مطلع باشيد تا ضمن خريد مناسب، بيهوده سرگردان هم نشويد. اگر در خريد آنچه مي پوشيد وسواس داريد و يا از مناسب بودنش اطمينان نداريد، مي توانيد يکي از دوستان امين و صادقتان را با خود ببريد.

4- مشکي دوست شماست!
 

پيراهن هاي سياه براي آقايان، لباس شب مشکي براي خانم ها، شلوار، دامن و... به شرط پاکيزگي يک پوشش هميشگي، جذاب و کلاسيک در مد است که مورد قبول اکثريت قريب به اتفاق است. البته اگر دوختي مناسب هم داشته باشند، به راحتي با هر لباس ديگري که داشته باشيد هماهنگ مي شوند؛ فقط نبايد اجازه دهيد بور شده و يا خاک بگيرند. سياه را مي توان به عنوان رنگ پايه استفاده کرد، حالا تکه هايي از پوشش مشکي را مي توانيد در کليات استفاده کنيد. استفاده از چنين پوششي براي مهماني يا مجالسي که تمام روز شما را مي گيرد مناسب است، چون براي هر دو پوشش روز و شب به خوبي جواب مي دهد.

5- روي پاها تمرکز کنيد!
 

کسي چندان به مارک جوراب شما دقت نمي کند، فقط رنگ آن بايد متناسب با پوشش شما باشد. کفش ها گزينه هاي مهمي هستند و يک جفت کفش مناسب و شيک ظاهر شما را کاملاً تغيير خواهد داد. هر کفشي چه مدل صندل باشد چه مجلسي، چه اسپورت و يا حتي بوت، در ميان طراحان لباس تمام کننده ظاهر و تيپ شما لقب گرفته است. در خانم ها اگر اندازه کفش مناسب باشد، علاوه بر زيبايي، قدرت و متانت در آن نهفته است و آرامشي به شما مي دهد که حس اعتماد به نفستان را بالا مي برد. براي آقايان نيز وقتي پا روي پا مي اندازند، نقطه قوت است. پس هميشه کفش هايتان را تميز و واکس زده نگه داريد.

6- يک روسري جذاب!
 

خانم ها در بي دقت ترين حالت براي شيک پوشي مي توانند همه اضداد را يک جا جمع کنند؛ از جمله عطر بسيار تند و شيرين، آرايش غليظ و زيورآلات زياد و درشت. يک روسري يا مقنعه پر نقش و نگار را هم به اينها اضافه کنيد. اگر در هر چيزي تناسب رعايت نشود، فاجعه خواهد آفريد. استفاده از يک روسري که تناسب رنگي با کليت رنگ و طرح لباستان دارد، بهترين گزينه است؛ در ضمن درست به سر کردن آن هم شرط است.

7- خودتان باشيد!
 

قرار نيست که براي رسيدن به شيک پوشي و ظاهر مناسب از ديگران تقليد کنيد و بخواهيد مثل فردي که از نظر شما خوش پوش است، رفتار کنيد. بهترين توصيه طراحان مد اين است که خودتان باشيد و فقط قواعد را رعايت کنيد. به جاي دست آويز شدن به مدل هاي هر روزه و تبديل شدن به عروسک کمپاني هاي ترويج مد از آنچه که به اصول معروف است، پيروي کنيد. در آن صورت در هر لباس، حتي اگر مارک دار نباشد، خوب به نظر مي آييد. به هر حال شما با ظاهر خود قسمتي از درونيات خود را منعکس مي کنيد.

8- کيفيت را از خاطر نبريد!
 

هنگام انتخاب يک کت فقط به رنگ آن و اينکه به شما مي آيد يا خير توجه نکنيد، نکاتي همچون قيمت و مرغوبيت کالايي که مي خريد هم شرط است و البته مثل هميشه قيمت بالا الزاماً نشانه کيفيت خوب جنس نيست. گول اسامي را نخوريد و به جايش جنس ها را بشناسيد؛ مثلاً در زمستان کتي را خريداري کنيد که علاوه بر زيبايي و داشتن رنگ دلخواهتان، گرم هم باشد تا يک تکه لباس مناسب و کامل بشود. بعضي جنس ها مختص فصل خاصي هستند و بعضي ها براي شرايط ويژه اي طراحي و توليد شده اند. اين موارد را هم بشناسيد تا اشتباهي صورت نگيرد.

9- تعدد را کنار بگذاريد!
 

گاهي عادت خريد به يک وسواس بد تبديل مي شود؛ مثلاً همه چيز را با هم ست کردن به شکل بيمارگونه ديگر يک ژست خوش تيپي در نظر گرفته نمي شود. لازم نيست مانتو، روسري، لباس، جوراب، کفش، شلوار، کيف و... سفيد باشد تا شما را خانم شيکي به حساب بياورند. سعي کنيد خريدهايي داشته باشيد که به راحتي با ديگر ملزومات و لباس ها ست بشوند، مثلاً يک جفت کفش مشکي با يک کيف دستي ساده سياه رنگ با بسياري لباس ها قابليت هماهنگ شدن دارد.

10- آرامش خود را حفظ کنيد!
 

با خودتان صادق باشيد، کسي به شما به عنوان يک مبلغ مد نگاه نخواهد کرد! هنگامي که در لباس انتخابي تان راحت هستيد و اصول را نشکسته ايد، فرد شيک پوشي به حساب مي آييد. کسي شما را به خاطر آنکه آخرين مدل کت را نپوشيده ايد، مؤاخذه نمي کند؛ اما لطفاً کت خود را داخل شلوارتان نگذاريد، به همين راحتي!
منبع: کانون خانواده شماره 227