از هر دو ازدواج يکي منجر به طلاق عاطفي مي شود.


 





 
رييس موسسه فرهنگي بين المللي خانواده امين گفت: آمار طلاق عاطفي در کشور (53)درصد است يعني از هر دو ازدواج در کشور يکي به طلاق منجر شده است. همچنين پژوهش هاي موسسه نشان مي دهد که (52)درصد از زوج هايي که براي طلاق مراجعه مي کنند از روابط جنسي و زناشويي خود ناراضي هستند.
دکتر جعفر ساوالانپور اردبيلي در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: پژوهش هاي اخير موسسه نشان داده است که در حال حاضر آمار طلاق قطعي در کشور (14)درصد است و (17)درصد طلاق در جريان هم وجود دارد که در دست پيگيري زوج ها و دادگاه هاي خانواده است.
اردبيلي افزود: آمار طلاق عاطفي در کشور (53)درصد است يعني از هر دو ازدواج در کشور يکي به طلاق منجر مي شود.
وي با تاکيد بر اهميت مشاوره جنسي قبل و حين ازدواج گفت: متاسفانه (52)درصد علل طلاق به دليل عدم رضايت جنسي در رابطه زناشويي زوج هاست و به علت تابو بودن موضوع، (72)درصد از اين آمار حتي يک بار هم به مشاور جنسي (سکس تراپيست) مراجعه نکرده اند و (38)درصد از اين (52)درصد هم اشتباهاً به جاي مشاور سکس تراپيست به مشاور اورولوژيست (متخصص مجاري ادرار و کليه)مراجعه کرده اند.
رييس موسسه فرهنگي بين المللي خانواده امين همچنين با اشاره به اهميت موضوع اطلاع رساني در خصوص اين موضوع و با بيان اينکه وجود فرزند در خانواده مانع طلاق رسمي مي شود، گفت: اينکه در اذهان عمومي گفته مي شود حضور فرزند از طلاق جلوگيري مي کند علمي است چون طبق پژوهش هاي موسسه ثابت شده است که وجود بچه در کاهش آمار طلاق موثر است و مانع طلاق رسمي مي شود.
وي با تاکيد بر نقش فرزند در کاهش آمار طلاق گفت: طبق پژوهش ها حضور بيش از سه فرزند در خانواده يک درصد، سه فرزند چهار درصد، دو فرزند (14)درصد، يک فرزند (30)درصد و زوج هايي که فرزندي نداشتند (51) درصد ازسهم طلاق را به خود اختصاص داده اند.
منبع:زندگي سالم شماره 28