ده قانون طلايي


 

نويسنده: اردلان نظري




 

1.قانون علت و معلول؛
 

براي هر علتي معلولي هست و براي هر معلولي، علت يا علت هاي ويژه اي وجود دارد و چيزي به اسم اتفاق، وجود ندارد. پس اگر مي خواهيد موفق باشيد، از اين قانون تبعيت کنيد و همان کاري را انجام دهيد که کساني که در اين راه موفق شده اند، انجام داده اند.

2. قانون ذهن؛
 

شما تبديل به همان چيزي مي شويد که درباره آن بيشتر فکر مي کنيد. افکار شما تبديل به واقعيت مي شوند. هميشه درباره چيزهايي فکر کنيد که واقعاً طالب آن هستيد و از فکر کردن درباره چيزهايي که خواستار آن نيستند، اجتناب کنيد.

3. قانون باور؛
 

هر چيزي را که عمقاً باور داشته باشيد، براي شما به واقعيت بدل مي شود. پس اگر به دنبال يافتن موانع موفقيت خود هستيد، باورهاي محدود کننده اي را که مانع موفقيت شما هستند، شناسايي کنيد و آنها را از بين ببريد.

4. قانون انگيزه؛
 

يک قانون بين المللي مي گويد: هر آنچه که مي گوييد يا انجام مي دهيد، از تمايلات دروني شما سرچشمه مي گيرد. اين امر ممکن است خودآگاه يا ناخودآگاه انجام گيرد. پس رمز موفقيت دو چيز است: مشخص کردن انگيزه ها و تعيين اهداف و برنامه ريزي براي آنها.

5. قانون عادت؛
 

حداقل 95درصد از کارهايي که انجام مي دهيد، از روي عادت است؛ خواه عادت هاي مفيد و خواه عادت هاي مضر. شما مي توانيد عادت هايي را که موفقيت شما را تضمين مي کند، در خود پرورش دهيد؛ به اين صورت که تا هنگامي که رفتار مورد نظر به صورت ملکه درنيايند تمرين و تکرار آگاهانه و مداوم آنها را ادامه دهيد.

6. قانون تفکر مثبت؛
 

راي موفقيت و شادي در تمام جنبه هاي زندگي، تفکر مثبت امري ضروري است. شيوه تفکر نشان دهنده ارزش ها، اعتقادات و انتظارات شماست.

7. قانون مسئوليت:
 

هرجا که هستيد و هرکه هستيد، به خاطر آن است که خودتان اين طور خواسته ايد. مسئوليت کامل آن چه که هستيد، آن چه که به دست آورده ايد و آن چه که خواهيد شد، بر عهده خود شماست.

8. قانون تلاش؛
 

همه اميدها، رؤياها، هدف ها و آرمان هاي شما در گرو سخت کوشي شماست. هرچه بيشتر تلاش کنيد، بخت و اقبال بهتري پيدا مي کنيد و هيچ راه ميان بري وجود ندارد.

9. قانون حد توانايي؛
 

هيچ وقت براي انجام همه کارها وقت کافي وجود ندارد؛ ولي هميشه براي انجام مهم ترين کارها وقت کافي هست.
اگر جوياي موفقيت هستيد، بدانيد که هرچه بيشتر کار کنيد، کارايي بيشتري پيدا مي کنيد، اما اگر بخواهيد بيش از حد توانتان انجام امور مختلف را به عهده بگيريد، نتيجه اي جز اين نخواهد داشت که بفهميد توانايي شما براي انجام کارها حدي دارد.

10. قانون تصميم؛

مصمم بودن از ويژگي هاي اساسي و بارز افراد موفق است. در زندگي شما هر جهش در جهت پيشرفت، هنگامي حاصل مي شود که در موردي تصميم روشني گرفته باشيد.
توجه کنيد که اين امور فقط قطراتي از درياي قانون هاي موفقيت است. شايد با چشيدن اين قطرات مشتاق شناوري در اين درياي زيبا شويد.
منبع: نشريه راه کمال، شماره 38