شما هم خوش اندام هستيد


 






 
شايد اين جمله اي را که مي خواهم بگويم فقط در مورد خانم ها صدق نکند که مطمئنا هم همين طور است و فراگير است؛ خانم و آقا، پيرو جوان هم ندارد و کلاً همه ي ما انسان ها دوست داريم هميشه بدون نقص و عالي به نظر برسيم و از تعريف وتمجيد ديگران هم لذت مي بريم؛ اما اينکه فکر کنيم همه به يک اندازه خوش فرم هستند و از اندامي متناسب برخوردارند، کمي دور از ذهن است. اکثر اوقات مي توان با استفاده از شيوه هايي مرتبط با مشکل مورد نظر، آن را پوشاند تا کمتر به چشم بيايد. همه ي اين ها را گفتيم تا برسيم به اين که اگر شما نيز از آن دسته خانم هايي هستيد که قد کوتاهي داريد و هميشه سعي مي کنيد تا در مجالس و محافل بلندتر به نظر برسيد و هيچ کس از قد واقعي شما باخبر نشود، خواندن اين مطلب را از دست ندهيد:
زناني با حدود 155 سانتي متر قد
*لباس هاي ساده اي که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنيد از پوشيدن دامن هاي خيلي گشاد و کلوش، پوليورها و ژاکت هاي بزرگ خودداري کنيد.
* مانتو، باراني يا پالتويي انتخاب کنيد که سايز کوچک و اندازه ي شما باشد. اگر در انتخاب سايز خود دقت نکنيد، مجبوريد شانه هاي بزرگ و آستين هاي بلند لباس تان را به خياط بسپاريد تا آن را اصلاح کند.
* کت ها و مانتوهاي خيلي بلند موجب مي شود که کوتاه تر ديده شويد. يک مدل کوتاه تا روي زانو براي شما بسيار مناسب است.
* شلوارهاي پاچه گشاد براي زنان ريزه و کوتاه قد بسيار خوب است، به شرط اين که حجم آن با بالا تنه ي لباس و پاشنه هاي کفش هماهنگ باشد.
* کت و لباسي که راه هاي عمودي باريکي دارد، باعث ايجاد خطوط عمودي بيشتري روي لباس مي شود و در نتيجه شما را بلندتر نشان مي دهد و علاوه بر اين مدلي رسمي و کلاسيک است.
* يک کت راه دار باريک بر روي پيراهني راه دار يک لباس شب ساده و زيبا است . دقت کنيد که دامن لباس تا روي زانو باشد واين به بلندتر شدن شما کمک مي کند.
* زنان ريزه با قد کوتاه از دختران نوجوان کوتاه تر نيستند، اما تناسبات اندام آن ها فرق مي کند؛ فاصله گردن تا کمر و کمر تا ران شان کوتاه تر است. کت کوتاه که تا بالا يا روي ران باشد، براي خانم هاي کوتاه قد بسيار مناسب است از پوشيدن مدل هاي چروک خودداري کنيد.
* شلواري که در قسمت کمر و بالا تنگ باشد و از زانو به پايين گشاد بشود، بسيار شيک است و بيشتر از هر مدل شلواري به اندام شما مي آيد.
* کيفي مناسب با کت و شلوراتان انتخاب کنيد بايد کيفي که انتخاب مي کنيد، خيلي بزرگ نباشد، مثلا به جاي کيف مي توانيد از يک کيف پول بزرگ استفاده کنيد.

لباس هاي کشباف
 

اگر قد کوتاهي داريد اما بالاتنه پهن و عريضي داريد لباس هاي سايز کوچکي که معمولاً در بازار پيدا مي شود براي شما خيلي جالب نيست و بيشتر براي خانم هايي خوب است که شانه و سينه هاي بزرگي ندارند.
اما بعضي از لباس هاي کشباف در عين حال که راحت و اندازه ي شما هستند، خيلي حجيم و بزرگ نيستند.
پاهاي خود را با پوشيدن دامن بالاي زانو، کفش پاشنه دار متناسب و ساق جورابي ، کشيده تر نشان بدهيد. ساق هاي مات وتيره براي چنين اندامي بهترين انتخاب است.

لباس هاي کتان و جين
 

شلوارهاي کتان تيره ي سنگشور شده هميشه پا را نسبت به شلوارهاي روشن تر، بلندتر و کشيده تر نشان مي دهد. البته اين مدل شلوار شيک تر است و بهتر مي توانيد آن را با لباس هاي ديگر ست کنيد.
شلوارهاي کوتاه که تا ماهيچه ي ساق پا يا بالاي قوزک پا است، براي زنان کوتاه قد خوب نيست. براي ايجاد خطي مداوم و کشيده که به بلندتر ديده شدن شما کمک مي کند، بهتر است شلوارتان بلند باشد و لبه ي پايين شلوار بالاي پاشنه کفش شما را بپوشاند.

پيراهن معمولي
 

پيراهن چسب و قالب تن نمونه ي بسيار خوبي براي رفتن به يک ميهماني ساده است.
پيراهن تک رنگ که از بالا تا پايين يک رنگ دارد، هميشه شيک و مد است و براي اندام شما بسيار عالي است. به طور کلي لباس هاي تک رنگ براي زنان ريزه اندام و کوتاه قد مناسب تر است ؛ اگر اندام خود را با رنگ هاي مختلف به چند بخش تقسيم کنيد، اصلاً به شما نمي آيد.
استفاده از پارچه ي براق و شيک هم، پيراهن را زيباتر و شکيل تر مي کند؛ مي توانيد روي اين پيراهن يک کت کوتاه هم بپوشيد. باز هم قد پيراهن تا روي زانو است چون پيراهن ، دامن و مانتو هر چقدر کوتاه ترباشد به چنين اندامي بيشتر مي آيد.
چنين پيراهن کلاسيکي را بهتر است با کفشي که پاشنه هاي خيلي بلندي ندارند بپوشيد.
شما هم مي توانيد خوش اندام و زيبا به نظر برسيد، شک نکنيد.
منبع: نشريه بانو شماره 32