6 ابر انسان شگفت انگيز


 






 
مغز شما حاوي صد ميليارد نورون است و حدود هزار و سيصد گرم وزن دارد که البته بيشتر آن تنها آب است، اما با اين مغز چه کارهايي مي توان انجام داد؟! بايد گفت خيلي کارها! کارهايي شگفت انگيز که اين شش انسان را در جهان مطرح کرده است.

«Caho Lu»
 

ذهن تمرکز يافته
در سال 2005، آقاي «Caho Lu»، توانست 67890 رقم از عدد پي را، بدون هيچ گونه اشتباهي به خاطر سپرده و از بر بخواند. او گفته است که براي به خاطر سپردن اين تعداد رقم، يک سال و براي بازگو کردنش هم بيست و چهار ساعت و چهار دقيقه زمان صرف کرده است. به عبارت ديگر، بازگو کردن مداوم هر قم براي ايشان 1/2 ثانيه زمان برده است.

« Romancom Payo»
 

ذهن سريع
اين آقا مي تواند هفده عدد را در نصف ثانيه به خاطر بسپارد! او همچنين توانايي به خاطر سپردن 46 عدد «باينري» در يک ثانيه را دارد. 46 عدد «پاييزي» چيزي مثل ارقام زير هستند. 1010100010110111110011010
101101011111010101011

«Daniel Tammet
 

احساس متقارن
دنيل در سن چهار سالگي چند بار دچار حمله ي صرع شد و گمان مي رود همان حملات باعث ايجاد شرايط جديد براي او شده باشند. او اعداد را به شکل اشکال و رنگ ها مي بينند و مي تواند محاسبات را بدون هيچ تلاش خاصي به انجام برساند. محاسباتي مانند، ريشه ي سوم صدها مرتبه ي اعشاري و بازگو کردن 22514 رقم از عدد پي در پنج ساعت، نمونه هايي از قابليت هاي او هستند. دنيل به ده زبان صحبت مي کند و توانسته در زبان ايسلندي تنها در يک هفته بياني سليس داشته باشد.
 

«Orlando Serrell»
 

قابليت کسب شده
زماني که او ده ساله بود، سمت چپ سرش مورد اصابت ضربه ي چوب بيسبال قرار مي گيرد و بر روي زمين مي افتد، اما ناگهان بلند شده و دوباره به بازي اش ادامه مي دهد. بر روي او هيچ درمان پزشکي صورت نمي گيرد، چرا که به والدينش در اين باره چيزي نمي گويد. اين انسان شگفت انگيز براي مدتي سردرد را تحمل مي کند. نهايتاً اين سردرد به انتها مي رسد، اما او متوجه مي شود که داراي قابليت هايي در زمينه محاسباتي تقويمي يا پيچيدگي حيرت انگيز است و البته قابليت خارق العاده ي ديگر ندارد. Orlando، هم اکنون در شبعه ي شرکت زنجيره يي «وال - مارت» سرايدار است.

«Kim Peek»
 

حافظه تصويري
«کيم پيک» داراي حافظه ي تصويري يا «فتوگرافيک» است. او را به عنوان «مگانابغه» نيز مي شناسند. او هر ناحيه و کد پستي در ايالات متحده، شامل شهرهاي بزرگ يا شهرهاي بين آن ها را مي شناسد و مي تواند دو صفحه را هم زمان در هشت ثانيه و با دقت 98 درصد بخواند! او از نظر رواني مبتلا به کند ذهني يا اوتيسم نبود، اما قسمت هايي از مغزش دچار نارسايي بودند. در سال 1984 نويسنده يي کيم پيک را ملاقات مي کند که نتيجه ي آن ساخت فيلم «مرد باراني» توسط بري لوينسن مي شود. داستين هافمن که بازي در اين نقش را بر عهده داشت با پيک ملاقات مي کند تا بتواند اين نقش را با قاعده و به درستي انجام دهد. فيلم هم توانست، اسکار بهترين فيلم، بهترين کارگرداني، بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه را از آن خود کند.

«Derek Paravicini»
 

نابغه موسيقي
او با وزن 680 گرم، نابينا و مبتلا به اوتيسم به دنيا آمد. «Derek »؛ نمي تواند چپ را از راست تشخيص دهد يا حتي تا ده بشمارد، اما نابغه ي موسيقي است و مي تواند هر آهنگي را به بهترين شکل ممکنش با پيانو اجرا کند.
منبع: نشريه 7 روز زندگي شماره 126