رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی

مردم ما هم حقیقتاً دلبسته به اسلامند. مردم عزیزی که حرف من را می شنوند، می دانم که آن را تصدیق و تأیید می کنند. البته دلبستگی به اسلام، به هیچ بابت به این معنا نیست که نبایستی ازافکار گوناگون مطلع بشوند؛ تخیر، اتفاقَ اسلام به این موضوع امر می کند؛ لیکن مردم اسلام را دوست می دارند. اگر چیزیباشد که بر خلاف اسلام باشد، مردم آن را دوست نمی دارند و از آن خوششان نمی آید و رد می کنند؛ چه کارهای غیر اسلامی، چه افکار غیر اسلامی.
اکثریت قاطع ملت، به اسلام دلبسته هستند. برای اسلام هم بوده است که این انقلاب را به این عظمت به پیروزی رساندند؛ با پشتیبانی خود، این پیروزیهای بزرگ را در جبهه سیاسی زمینه سازی کردند؛ با جسم و تن خودشان، پیروزیهای بزرگ را در جبهه نظامی به وجود آوردند. بحمدالله فضا، فضای اسلامی است؛ جوانان هم مسلمان هم معتقد به اسلام و دلبسته به اسلامند؛ مسؤولان هم بحمدالله همین طورند؛ خدمتگزار مردمند و در خط اسلام حرکت می کنند و دلشان برای اسلام می تپد.
امیدواریم ان شاءالله آنچه که هست، در خدمت پیشرفت فکر
اسلامی و عواطف اسلامی باشد و بتوانیم اسلام را همچون یک مایه حقیقی سعادت و یک کیمیای حقیقی برای خوشبختی یک ملت به کار بگیریم؛ که اگر اسلام را خوب بشناسیم و خوب به کار بگیریم و خوب با اسلام خودمان را تطبیق کنیم، خوشبختیهای مادی و معنوی به سراغ ما خواهد آمد.(1)

پی نوشت ها :

1. مصاحبه پس از بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، 5 خرداد 1377

منبع :خامنه ای علی رهبر جمهوری اسلامی /رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی /ناشر موسسه فرهنگی قدر1385