سری ZV600A ال سی دی های توشیبا با داشتن لوگری نورانی توشیبا روی بد نه مشکی و براق و پایه بیضی شکل زیباترین Regza هایی هستند که تا به حال ساخته شده اند. کلیدهای خاموش/روشن، کم/زیاد، صدا و سوکت A/V در سمت راست قاب آن کار شد ه و استفاد ه آسانی دارند.. این محصول در کنار زیبایی، کیفیت صدا و تصویر بسیار خوب و همچنین قابلیت پخش و اجرای فیلم از روی کارت حافظه و یو.اس .بی را نیز دارد.
شاید بتوان بزرگ ترین مزیت این سری را ارتقای کیفیت صدای آن دانست که در مقایسه با رقبا بهترین سیستم صوتی را دارد. دو بلند گوی خوش ساخت این پانل صداها رابا کیفیت عالی وبدون نو یز پخش می کنند وصدای استریوی آنها همه فضای خانه را پوشش می د هد. اصولا صدای خروجی از بلند گوها توسط دیوار، پنجره و هر چیز د یگری در اتاق جذ ب یا منعکس می شود. اما سیستم صدای Audyssey EQ به کار رفته در این محصول بر همه این مشکلات فائق آمد ه و صدا را صاف و بدون نویز پخش می کند. باید گفت توشیبا بیشتر توجهش را بر عملکرد صدا و تصویر ZV600A متمرکز کرد ه است. این تلویزیون یکی از پانل هایی است که بیشترین و قوی ترین صدای فراگیر را بین هم رد یف های خودش دارد.
47ZV600A دو قابلیت چشمگیر د یگر دارد که لازم دانستیم به آنها نیز اشاره کنیم؛ رزولوشن و Clear scan 200 وضوح تصویر این محصول بسیار بالاست و به صورت داخلی قابلیت ارتقای کیفیت تصاویر استاندارد را به HD دارد. Clear scan 200 نیز با نرخ بازسازی 100 هرتز و اسکن بسیار سریع تصویر، تلویزیون را در نمایش تصاویر متحرک و پرسرعت یاری کرد ه است.
فیلم های بلو-ری که سرعت 24 فریم در ثانیه دارند، بسیار شفاف و واضح نمایش داد ه می شوند و تصاویر آن قدر زند ه به نظر می رسد که گویا آنها را سه بعدی می بینید. در ضمن اینکه ورودی های کارت های حافظه SDHC (حداکثر تا 32 گیگابایت),USB به کاربر اجازه می د هد تا فیلم یا موسیقی را مستقیم و بدون نیاز به وسیله ای د یگر به تلویزیون منتقل و در صفحه بزرگ آن تماشا کند.
اگر از طرفداران پرو پا قرص بازی هستید حتما از گرافیک بالای بازی هایتان در این پانل لذت خواهید برد. همه تصاویر بسیار شفاف و زند ه دید ه می شوند و کیفیت خوبی دارند. گاهی به نظر می رسد تصاویر کامپوننت کیفیت بهتری نسبت به آنهایی دارد که از طریق کابل HDMI به پانل منتقل شد ه اند. البته از کیفیت آنهایی که از طریق ورودی PC در تلویزیون دید ه می شوند نیز کمی کاسته شود.
پانل 47 اینچ ZV600A مصرف برق و انرژی پایینی دارد و از مواد غیرسمی ساخته شد ه است. پردازش 14 بیتی این وسیله تصاویر را زند ه تر نمایش می د هند. از اتصالات آن هم می توان به ورودی هد فون و پورت های HDMI و USB اشاره کرد.

مشخصات فنی

رزولوشن تصویر: 1080×1920
صفحه نمایش:47
پردازش تصویر:14 بیت
وزن:25/8 کیلوگرم
ابعاد: 711/6×37/3×9/4
کنتراست: 50000:1
نسبت تصویر: 16:9
زاویه د ید: 178 درجه
پشتیبانی از فرمت های :480i/p، 576i/p، 720p، 1080i/p
اتصالات: چهار پورت HDMI ، پورت USB و ورودی کارت حافظه SD ، خروجی AV ، ورودی کامپوننت و کامپوزیت

نقاط قوت و ضعف

+ > کیفیت عالی صدا
> رنگ های شفاف و عمیق
> فناوری Clear Scan200 و امکان پخش فیلم از طریق USB و کارت حافظه
- > نداشتن بعضی از گزینه ها همچون پورت اترنت

دانستنیهای د یجیتال

سیستم صدای Audyssey EQ به کار رفته در 47ZV600A آن را به تلویزیونی با کیفیت صدای فوق العاد ه تبد یل کرد ه است. مصرف پایین برق و دوستدار محیط زیست بود ن هم از مزیت های این دستگاه به شمار می روند.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال