نخستین چیزی که در محصولات ال جی نظر آد م را جلب می کند، طراحی آنهاست.47LH700YR جزء تلویزیون های ظریف و زیبای این شرکت به شمار می رود که قابلیت و امکانات خوبی دارد.از جمله این قابلیت ها باید به کیفیت تصویرFullHD، پخش فیلم با سرعت 24 فریم در ثانیه، بلوتوث و Clear Voicell اشاره کرد. بلوتوث در تلویزیون قابلیت جالبی است که این محصول آن را دارد. این فناوری کمک می کند تا به راحتی و بدون نیاز به هیچ سیم و کابلی عکس و موسیقی را از د یگر وسایل همچون موبایل، لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی به صفحه تلویزیون منتقل کنید.
تلویزیون کنتراست خوبی دارد و جزئیات تصویر و رنگ ها در آن بسیار واضح، شفاف و زند ه دید ه می شوند. تنظیم جداگانه رنگ و نور از جذابیت های تصویری LH700YR است. به طوری که می توان رنگ صورت بازیگر را نسبت به رنگ زمینه تیره تر یا روشن تر کرد. نه فقط تصویر که صدای مورد نظر را نیز می توان از دیگر صداها تفکیک و آن را افزایش داد. این کار توسط قابلیت Clear Voicell ممکن می شود. این فناوری به طور هوشمند صدای انسان را نسبت به صدای زمینه، تقویت و آن را واضح تر و بهتر پخش می کند. همچنین کاربر می تواند صدای مورد نظر را در مقایسه با صداهای موجود در 13 مرحله مختلف از 6- تا 6+ تنظیم کند.
شاید شما هم نگام تماشای فیلم سینمایی در تلویزیون های معمولی متوجه پرش تصویر شده باشید. دلیل این امر این است که تلویزیون های معمولی تصویر را با سرعت 25 فریم در ثانیه نمایش می د هند اما سرعت واقعی فیلم های سینمایی 24 فریم در ثانیه است. LH700YR، قابلیت پخش تصویر را با همان سرعت یعنی 24 فریم در ثانیه دارد و در نتیجه تصاویر به اصطلاح نمی پرند. بلند گوهای این تلویزیون هم بسیار ماهرانه در سرتا سر قاب جلوی آن پنهان شده اند به طوری که شما بلند گو را نمی بینید اما صدا به وضوح شنید ه می شود.
کاربر می تواند با تنظیم نور نمایشگر میزان مصرف انرژی را کاهش د هد. حالت بدون تصویر نیز گزینه دیگری برای کاهش مصرف برق به شمار می رود. با این ترتیب که تصویر را خاموش کرد ه و فقط به صدای موسیقی، فیلم یا اخبار گوش فرا می د هید. البته این تلویزیون فناوری هوشمندی هم دارد که با توجه به نور محیط، نور و روشنایی تصویر را کم یا زیاد می کند و باعث کاهش مصرف برق می شود.
سه پورت HDMI، یک پورت USB، دو ورودی کامپیوننت و یک کامپوزیت از اتصالات این محصول هستند. اما متاسفانه پورت LAN و S-Video ندارد.

مشخصات فنی

رزولوشن تصویر: 1080×1920 __ صفحه نمایش: 47___ پورت LAN:ندارد ____ وزن: 26/4 کیلوگرم _____ ابعاد: 76/5×5×112/3
کنتراست: 1:100000_____ نسبت تصویر: 16:9 ___ زاویه دید: 178 درجه ___ پشتیبانی از فرمت های:720P و P/1080 ___ اتصالات: سه پورت HDMI، کامپوننت، کامپوزیت و USB

نقاط قوت و ضعف

+ > کیفیت تصویر FullHD
> پخش فیلم با سرعت 24 فریم در ثانیه
> بلوتوث
> Clear Voicell وسرعت نمایش 100 هرتز
- > نداشتن پورتهای LAN و S-Video

دانستنیهای د یجیتال

به نظر ما LH700YR با تنظیمات و امکانات مختلفی که دارد، محصول جالبی است. اینکه می توان صداها و تصاویر را از هم تفکیک کرد ه و جداگانه تنظیمشان کرد چیزی نیست که در هر پانلی وجود داشته باشد.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال