در جوار قبر حضرت علی بن محمد الباقر (ع) قبور جماعتی ازسادات و علویین وجود دارد. عالم جلیل القدر نسّابه عصر حاضر حضرت آیت الله مرعشی نجفی (ره) در کتاب مزارات علویین می فرمایند:
عده ای از فرزندان امام موسی کاظم (ع) در جاوار مرقد مطهر حضرت مدفونند من جمله:
1- اسماعیل بن اسحاق بن موسی الکاظم (ع).
2- همسر اسماعیل حکیمه خاتون (س)
3- عبدالله بن اسماعیل بن اسحاق بن موسی الکاظم (ع).
4- عبدالوهاب بن اسماعیل بن اسحاق بن موسی الکاظم (ع).
5- قاسم بن اسماعیل بن اسحاق بن موسی الکاظم (ع).
در جایی دیگر در کتاب مزارات آمده : که از مدفونین در جوار حضرت، سید علی الامیر کمال الدین بن الامیر شمس الدین است که نسب او منتهی می شود به خود حضرت.

شاهزاده حسین بن علی بن الحسین (ع) در مشهداردهال

یکی از امامزادگانی که در نزدیکی حرم مطهر حضرت علی بن محمد الباقر (ع) مورد توجه خاص و عام قراردارد، شاهزاده حسین (ع) است . بقعه شاهزاده حسین تقریبا در هشتصد متری زیارتگاه حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) واقع شده است که ایشان را فرزند حضرت امام سجاد (ع) معرفی کرده، آثار موجود در آن بعضا متعلق به قرن ششم هجری می باشد.
این بقعه از مکانها و مسیر های است که در مراسم پرشور قالیشویان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و در کتابهای تاریخی هم به این معنا اشاره شده است .
از آنجایی که این بقعه از لحاظ سبک معماری و داشتن صحن وسیع و جاری بودن جوی آب در میان آن بسیار جالب توجه است در فصل تابستان بیشتر مورد توجه مردم قرارمی گیرد.

امامزاده زید بن علی النقی (ع)

بقعه این امامزاده در 200 متری حرم مطهر حضرت علی بن محمد الباقر (ع) مابین بقعه شاهزاده حسین و حرم مطهر قرار دارد. نسب این امامزاده فرزند امام علی النقی (ع) ذکر شده است . بقعه این امامزاده دارای صحن نسبتا کوچکی می باشد.

امامزاده سلطان محمود بن محمد باقر(ع) در مشهداردهال

یکی دیگر از امامزادگان منطقه؛ امامزاده سطان محمود می باشد که در 4کیلومتری شرق حرم مطهر حضرت علی بن محمد الباقر (ع) در روستای علوی مدفون می باشد. روستای علوی ، مردمی خونگرم و باوفا و اکثرا از سادات می باشند. چنان که در تذکره حضرت علی بن محمد الباقر (ع) آمده ، سلطان محمود نیز فرزند امام باقر (ع) می باشد و به وسیله همان افرادی که حضرت را به شهادت رساندند، به شهادت رسیده است. در کتاب بغیه الحائر آمده است که سلطان محمود فرزند امام باقر(ع) در قریه علوی مدفون است اما در کتب معتبر نامی از سلطان محمود به عنوان فرزند امام باقر (ع) ذکر نشده است. الله اعلم
در منطقه اردهال به غیر از امامزادگان مذکور امامزادگانی دیگر وجود دارند :
1- ابوالقاسم سید نور الهدی(ع) در 4 کیلومتری حرم مطهر
2- امامزاده اسحاق از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در روستای حسنارود
3- امامزاده فضل از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در روستای مهدی آباد
منبع:www.ardehal.org