DOMINANCE WAR
آیا برای خلق کردن آماده اید؟ آیا آماده اید تا توانایی های خود را محک بزنید؟ زمان جنگ فرا رسیده است؟ بهترین صندلی را برای خودتان اختیار کنید و تلویزیون DVD ها، حیوانات خانگی و بازی هایتان را کنار بگذارید!زمان آن رسیده است تا خودتان را برای یک مسابقه بزرگ که یک ماه طول می کشد گرم کنید.برای رسیدن به این هدف در این یک ماه برای جوشش خلاقیت، مهارت های مدلسازی و نقاشی و همچنین انیمیشن تلاش خواهیم کرد!Concept های قبلی، Base Mesh های آماده و ایده های تکراری را فراموش کنید.زمان آن است که Original فکر کنید و از نیمه راست مغز خود بهره بگیرید.Doninance War بزرگترین رویداد جهانی طراحی هنری بازی(Game Art)و تنها رویداد در نوع خود است که با ایجاد رقابت بین سایت های بزرگ CG و اتاق های گفتگوی معروف فضایی شبیه المپیک را ایجاد می کند.در Dominance War هنرمندان نقش ورزشکاران تیم و سایت های CG نقش کشورهای شرکت کننده را دارند.این رویداد مکانی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تکنیک های مختلف و یادگیری توانایی های جدید و روش های جدید برای رسیدن به هدف را برای هنرمندان مهیا می سازد.در سال 2010 بیش از 14 انجمن اینترنتی از بیش از 50 کشور مختلف در رویداد عظیم Doninance War شرکت می کنند، از سال 2006 که این رویداد را آغاز گردیده است بیش از 5 میلیون نفر از این مسابقات بازدید کرده اند و هر ساله بر تعداد شرکت کنندگان، شاخه های مختلف مسابقات، بازیدکنندگان و طرح های نهایی افزوده می شود. تخمین ها نشان می دهد که در سال 2010-2011 بیش از 1000 هنرمند در این رویداد شرکت کنند و بیش از 2000 نفر کارشان وارد مرحله ی نهایی شود.

در رابطه با Pre-Domwar

این مسابقه متشکل از 4 هفته فشرده با قوانین بسیار ساده، محدودیت های کم و خط مشی های ساده است.در این بخش افراد تاپیک شخصی نداشته بلکه تمامی طرح ها در 3 عنوان مشترک شخصیت 3 بعدی، شخصیت 2 بعدی و انیمیشن شخصیت (3D Character Animation,Concept Art, 3D Character Art)ارسال می شود.هنرمندان باید اثر خود را در عنوان مربوطه در سایت ارسال کنند و زمانی که پایان مسابقه نزدیک می شود هنرمندان می توانند لینک ارسال کار نهایی را در وبسایت پیدا کنند و یا با مراجعه به سایت Dominance war.com اقدام به ارسال کار خود کنند.مسابقه Pre-Domwar با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان و ایجاد روحیه ی تیمی بین هنرمندان برگزار می شود زیرا همواره افراد با تجربه تر می توانند به دیگران آموزش دهند و دانش آموختگان افراد با تجربه را تشویق کنند.این شرایط برای همگان سودآور است و باعث ایجاد فضایی مناسب می شود، عنوان این بخش بی شک برای همه ی هنرمندان بسیار جذاب خواهد بود به طوری که هنرمندان، تمام سعی خود را خواهند کرد که وقت خود را به هر گونه که هست برای شرکت در این بخش تنظیم کنند.در نتیجه خودتان را برای 9 نوامبر امسال آماده کنید که در پایان 4 هفته بهترین نتایج در دست باشد.

چرا Dominance War؟

این رویداد بیش از یک مسابقه ی عادی است، بلکه یک مسابقه بین انجمن های مختلف است که با ایجاد فضایی دوستانه و به اشتراک گذشتن ایده ها با هدف بالابردن توانایی ها برگزار می گردد.هنگامی که هنرمندان تلاش می کنند تا یکدیگر را یار یدهند تا به اهداف خود برسند، ایده های نو، اعتماد به نفس، علاقه به ادامه کار و پیروزی بسیاری موارد دیگر در آن ها شکل می گیرد و اگر این کافی نیست برای یک مسابقه، جدا از نامه های معرفی برای موقعیت های کاری (Recommendation Letters)و ویزای کاری، ایجاد اعتماد به نفس، مصاحبه با مجله های معتبر، ایجاد protfolio بسیار با ارزش و ثبت اثر و نمایش اثر شما در سایت Dominance war.com جوایز بسیار با ارزشی نیز برای افراد برنده تعیین شده است.

ایران، برای اولین بار

سایت CGart.ir افتخار دارد برای اولین بار بطور انحصاری کشور ایران را وارد این رقابت بزرگ نماید و بعنوان چهارمین کشور آسیایی شرکت کننده در این رویداد حضور داشته باشد.با ایجاد فضایی دوستانه و اتحاد مشترکی که این رویداد بین هنرمندان ایرانی ایجاد می کند، شاهد پیشرفت های بزرگی در این رویداد و در صنعت CG کشورمان خواهیم بود.از آنجایی که یکی از ملزومات شرکت در این مسابقه داشتن فروم تخصصی ست، سایت GameArt.ir بعنوان فروم تخصصی CGart.ir معرفی شده و همزمان با شروع این رقابت فعالیت خود را آغاز می کند.حال آنکه پس از اتمام Dominance war این فروم تبدیل به قوی ترین و تخصصی ترین فروم Game Art در کشور خواهد شد.
همان طور که عنوان شد، این مسابقه در سه شاخه character Animation و concept Art,3D charater Art برگزار می شود که برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی مسابقات مراجعه کرده و از قوانین هر بخش مطلع شوید اما قبل از هر تصمیمی به قوانین کلی این مسابقات توجه کنید:
هر چیزی که در این مسابقه ارائه می شود باید از صفر باشد (در بخش انیمیشن Base Nesh را خود DW ارائه می کند.)هیچ ایده قبلی، طرح های اولیه، طراحی ها، base mesh ها و مدل های آماده ای نباید استفاده شوند.
خشونت و محدودیت های تصویرسازی را طوری رعایت کنید که تصاویر در تمام دنیا قابل نمایش باشد.
هر هنرمند تنها می تواند در یک تیم در تمام طول مسابقه به رقابت بپردازد.نباید با یک تیم شروع کنید ودر میان مسابقه با یک تیم دیگر ادامه دهید.
نیازی نیست که در تمام بخش های مسابقه شرکت کنید.در بخشی که دوست دارید شرکت کنید.
این یک مسابقه WIP است.ارسال مراحل کار از بدو شرع کاملا اجباری است صبر نکنید تا روز آخر تمام محتوا را به یکباره ارائه کنید.
اثر نهایی باید حداکثر 1000×1000 پیکسل و با حجم 350 کیلوبایت باشد.برای مثال 200×1000 مورد قبول است، همینطور 999×500 اما 200×1001 مورد قبول نیست!تصویر باید لوگوی تیم، نام شخصیت و اطلاعات شخصی شما (نام و پست الکتریکی)را شامل شود.
از هر نرم افزار 2D و 3D موجود در دنیا می توانید استفاده کنید.از ابزاری چون مداد و کاغذ و رنگ هم درارائه می توانید استفاده کنید.
هر هنرمند یک اثر را می تواند ثبت برساند.سعی نکنید آثاری متعهد یا username های گوناگون ثبت کنید.
آثارنهایی،"نهایی"هستند!اگر اثر نهایی را چهار روز قبل از روز پایان ثبت کردید درخواست تغییرندهید.مطمئن باشید که اثر خود راضی هستید قبل از این که آن را ثبت کنید.
رای گیری عمومی برای انتخاب بهترین آثار از 6 دسامبر آغاز شده و تا تعطیلات ژانویه ادامه دارد.پس از آن، بهترین های هر تیم در یک جا جمع می شوند و در نهایت در رقابت اصلی، بهترین ها در ماه آوریل معرفی می شوند.

جلسات توجیهی و آموزشی

یکی از مهمترین های برنامه های CGart در حین برگزاری رویداد، گردهم آوری هنرمندان و بطور خاص شرکت کنندگان این رویداد در جلساتی است که آن ها بتوانند با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آموزه ها و تجربیا و تجربیات خود به پیشرفت آثار در این رویداد کمک کنند.این جلسات تحت عنوان "War Meeting"نامگذای شده است و تا بحال پنج جلسه از آن برای حضور هنرمندان برنامه ریزی شده است.همچنین امید است در این جلسات با فراهم آوری امکانات آموزشی همزمان بتوانیم در پیشرفت سطح کاری هنرمندان بکوشیم.برای تمام کسانی که شجاعت لازم برای ورود را دارند آرزوی موفقیت می کنیم!

مراسم اختتامیه

CGart در نظر دارد همزمان با مراسم اختتامیه Dominance War در کانادا، مراسم اختتامیه ای برای هنرمندان ایرانی برگزار نماید ودر این مراسم بررسی روند مسابقه، تجربیات نفرات برتر و تقدیر از شرکت کنندگان را پوشش دهند.
سایت رسمی مسابقه: www.dominacewar.com
نماینده ایران: WWW.Cgart.ir
شروع مسابقه pre-dom:9 نوامبر
منبع:بازی رایانه شماره39