نویسنده: علی اکبری




 

یک بار از ته دل صدایش کردم، او هم با این همه گناه مرا پذیرفت

بسم الله الرحمن الرحیم
لاحول و لا قوه الا بالله
با سلام و درود بر یگانه مرد تاریخ، کسی که توانست درهای گشوده بهشت را گشوده تر کند، و ساکنانش را بیشتر از پیش کند. با سلام و درود بر شهیدان پاک و خدایی، غنچه هایی که نشکفته پرپر گشتند، و با سلام و درود بر اسطوره های مقاومت، اسیران عزیز، و با درود و سلام بر رزمندگان سلحشور و دریادل، عزیزانی که جان شان را در کف اخلاص نهادند و از همه چیز خود گذشتند، و سرانجام سلام و درود فروان بر یگانه منجی عالم مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف.
سلام؛
از این که به این فیض عظیم الهی نائل آمده ام، بسیار شکرگزارم و شرمنده از این که نمی توانم شکر چنین موهبت الهی را به جای آورم. جداً خود را قابل چنین مقامی نمی دانم، زیرا بسیار گنهکار بودم، ولی به خواست و قوه او یک بار از ته دل صدایش کردم و او هم مرا با این همه گناه پذیرفت. زیرا بسیار بسیار بخشنده و مهربان است و همه را به خصوص توبه کنندگان را بسیار دوست دارد و آنها را می بخشد. پس امیدوار به جود و کرم او باشید و با او آشتی کنید و از ته دل صدایش کنید و اشک بریزید تا زنگار دل تان پاک شود و او شما را از دوستان و بندگان خوب و محبوب خود قرار دهد.
شما را به وفاداری به انقلاب و امام امت توصیه می کنم. اگر می خواهید از شما که در سوگ من نشسته اید، راضی و خوشنود باشم، دوست امام باشید و به ندایش لبیک گویید. اگر می توانید از طریق ایثار جان یا مال و اگر نمی توانید زباناً و قلباً به ندایش پاسخ بگویید و نسبت به جنگ و انقلاب و امام بدبین نباشید تا من آزرده نشوم.
دیگر اینکه از همه شما که در سوگ من نشسته اید و یا کسانی که مرا می شناسید حلالیت می طلبم، مرا بخشیده و حلال کنید و برایم بسیار دعا کنید تا خدا مرا بیامرزد و به عنوان یک شهید بپذیرد. دوباره می گویم، بدانید که هر چه امام می گوید حق است، زیرا من دیده ام که می گویم و عاجزانه به شما التماس می کنم، به خدا که خیرتان در دوستی با خداست هرگز او را فراموش نکنید. همواره به یاد مرگ باشید. به هر حال روزی ناخودآگاه به سراغ تان خواهد آمد و گریبان تان را خواهد گرفت، پس بگذارید که با کارهای نیک تان آماده و پذیرای مرگ باشید و وحشتی از او نداشته باشید و از اینکه در مجلس ختم این حقیر شرکت کرده اید، بسیار شرمنده ام فرمودید، زیرا لایق زحمت شما نبودم، جداً سپاسگزارم، خداوند خیرتان بدهد و حفظ تان کند.
از شما خواهش می کنم و می خواهم که همیشه چند موضوع را در مد نظر داشته باشید:
هرگز دروغ نگویید، زود قضاوت نکنید، گذشت و ایثار داشته باشید، خوش برخورد باشید، صبور و مقاوم باشید و این که جبهه ها را پر نگه دارید.
خدیا ما را ببخش و بیامرز!
خدایا عاقبت به خیرمان بگردان!
خدایا ما را آنی به خودمان وا مگذار!
خدای معرفت شناختت را به ما عطا کن!
خدایا امام عزیز و بزرگوارمان را حفظ بفرما!
آمین یا رب العالمین!
روز جمعه ساعت 30/ 12 دقیقه
19/ 10/ 65
بنده حقیر امیر حاج امینی
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.