مترجم: نعیمه جلالی نژاد




 
همیشه بوهای معطر و رایحه های دلنشین، حال و هوای ما را عوض می کند و لبخند را روی لبمان می نشاند. اگر می خواهید با خوردن مواد غذایی لبخند را روی لبان تان بکارید با ما همراه باشید.

قهوه

 

بوی دانه های قهوه بو داده نه تنها استرس را کاهش می دهد، بلکه مانند آنتی اکسیدن عمل می کند. کافئین موجود در قهوه از حافظه مراقبت می کند. توجه داشته باشید اگر کافئین باعث بی خوابی شما می شود، بهتر است قهوه بدون کافئین بنوشید. حس خوبی که قهوه در وجود شما به جا می گذارد، روی لب هایتان لبخند می نشاند.

چوب دارچین و نعنا فلفلی

 

عطر دارچین و نعنا فلفلی خستگی را رفع و سیستم عصبی مرکزی بدن را تحریک می کند و انگیزه زندگی را بالا می برد. یک فنجان دم کرده نعنا فلفلی یا یک فنجان «هات چاکلت» که روی آن پودر دارچین ریخته شده باشد می تواند خستگی را کاهش دهد و نشاط را به شما بازگرداند. می توانید دارچین را به چای نیز اضافه کنید و یا در تهیه غذاهای مختلف استفاده نمایید.

وانیل، چای، بستنی وانیلی

 

اگر ناراحت، عصبی و بی حال هستید، وانیل را دریابید. چند قطره اسانس وانیل را در شربت، چای و یا هر نوشیدنی دیگری که دوست دارید بچکانید و همین طور که می نوشید عطر آن را با تمام وجودتان استشمام کنید. این کار باعث آرامش شما می شود و کاری می کند که دنیا را رنگی و زیبا ببینید. وانیل احساس نشاط و آرامش ایجاد می کند. برای اینکه حال و هوایتان عوض شود، می توانید از مواد غذایی دیگری مانند بستی وانیلی، کلوچه های وانیلی و... که طعم وانیل دارند استفاده کنید.

زنجبیل
 

متخصصان و روانپزشکان بروز احساس افسردگی را به کاهش میزان دوپامین نسبت می دهند. زنجبیل این قابلیت را دارد که میزان دوپامین را افزایش داده و به بهبود افسردگی و رفع نگرانی و استرس کمک کند. برای این که از عطر و طعم زنجبیل استفاده بیشتری ببرید، در تهیه غذاهای مختلف از این ادویه پر خاصیت استفاده کنید.
اگر هم در حمام خانه تان، وان دارید، می توانید زنجبیل تازه را ورقه ورقه کرده و داخل وان حمام بریزید و دقایقی را در آب شناور شوید.
بعد از این کار خواهید دید که این کار حال و هوایتان را عوض می کند و لبخند را روی لب تان می کارد.
منبع: نشریه دیدار شماره 142