نویسنده: شهید حاج احمد کاظمی



 
شب قبل از عملیات وقتی به رضا نور محمدی(1)سفارش می کردم مواظب خودش باشد، با تبسمی عارفانه و زیبا گفت، من فردا شب ساعت 2 بعد از نیمه شب شهید می شوم. و ساعتش را نگاه کرد. نور محمدی ادامه داد:مرا در کنار شهید عباس حاج امینی به خاک بسپارید.
فردا شب وقتی بی سیم چی رضا تماس گرفت و از شهادت او خبر داد، با ناراحتی ساعت را نگاه کردم، عقربه ها دقیقا ساعت دو بعد از نیمه شب را نشان می داد!

پی نوشت ها :

1- رضا نور محمدی در سال 1337 در شهر آبادان متولد شد. در طول انقلاب به واسطه مبارزاتش بارها مورد تعقیب قرار گرفت. بعد از آن با شروع جنگ از نخستین مدافعان خرمشهر بود و تا پایان عمر هرگز سلاح را زمین نگذاشت. خانواده او جزو مهاجران جنگی بودند که در نجف آباد ساکن شدند. به همین دلیل رضا نیز از طریق بسیج نجف آباد به جبهه اعزام گردید. سردار نور محمدی در بیش از هفت عملیات با سمتهای مختلف شرکت داشت و سرانجام در عملیات بدر با مسئولیت محور عملیاتی لشکر 8 نجف، به خیل شهدا پیوست.

منبع: احمدی، جانمراد؛ (1385)، ما اهل اینجا نیستیم؛ مجموعه ای از خاطرات و سخنرانی های سردار سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی، شهرستان نجف آباد (اصفهان)، مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و لشکر 8 زرهی نجف اشرف و گنگره سرداران و 2500 شهید شهرستان نجف آباد، چاپ دوم.