قانون یهودی تالمود
در عصر اقتدار سان هدرین در دوره نازی یودا (217- 125میلادی) عادات، آداب و اعتقادات یهودیان قریه ی جلیلیه ی فلسطین و نوشته های کتاب مقدس در این باره، دوباره بررسی شد. نازی یودا (که ربی یودا نیز نامیده می شود)
در عصر اقتدار سان هدرین در دوره نازی یودا (217- 125میلادی) عادات، آداب و اعتقادات یهودیان قریه ی جلیلیه ی فلسطین و نوشته های کتاب مقدس در این باره، دوباره بررسی شد. نازی یودا (که ربی یودا نیز نامیده می شود) کلیه موضوعات و احکام و فرامین مربوط به رهبری را جمع نمود و آداب و اعتقادات عبرانی دوره خود را نیز بدان ها افزود... در نتیجه، مجموعه ای که میشنا (تعلیمات) نامیده می شد بدست آمد که یک قانون (قانون یهودی) شمرده می شد.
نوشته های این مجموعه به دو بخش اساسی تقسیم می شود. یکی متونی که حالت فرمان و یا قانون را داشته و در عهد عتیق موجود است. دیگری، متونی که به کتاب مقدس راه نیافته، ولی مجموعه عادات، آداب و رسوم قوم یهود را در یک جا گرد آورده است.
در نتیجه تدریس میشنا در مدارس به صورت یک کتاب درسی، تفسیرهای گوناگونی به میان کشیده شد. محتویات آن، که طی اعصار از کتاب مقدس گرفته شده بود، با توجه به آگاهی و قوه ادراک روز،مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بهمین جهت، کتاب روزبروز قطورتر شد. در دوره های بعدی باز هم به میشنا، مواردی چند اضافه شد. بخش های مهم میشنا بدین شرح است:
1- زراعیم: بمعنی تخم است. این بخش درباره امور کشاورزی است. دراین بخش از کتاب مقدس، احکام و دستورات مربوط به سهم و حقّ کاهنان، فقرا و متاهل ها از فرآورده های زراعی گنجانده شده است.
2- موعل: بمعنی دوره معین است. در این بخش از کتاب مقدس، احکام و دستورات لازم درباره روزها و ایام بخصوص، آداب و عاداتی که در کتاب مقدس (عهد عتیق) نیامده بود، گرداوری شده است. اینها مربوط به فرامین و دستور العمل های اعیاد، ایام روزه داری، تقویم یهودی، و شبات یا روز شنبه است.
3- ناشیم: بمعنی بانوان است. روابط زن و مرد، مسائل ازدواج و طلاق، رفتار زوجین نسبت به همدیگر، در این بخش کتاب مقدس جا داده شده است.
4 - نزیقین: بمعنی ضرر است. احکام مربوط به حل وفصل مشکلات حقوقی که در اثر روابط تجاری بین یهودیان حاصل می شود (از قبیل پرداخت ها، وام، تامین خسارت، پرداخت ضرر و زیان)، در این بخش کتاب مقدس جای گرفته است.
5- قادوشیم: بمعنی امور مقدس، شرح وظایف کاهن ها، وظایف مربوط به معابد، قربان ها و امور مربوط به آن، در این بخش کتاب مقدس توضیح داده شده است.
6- طهارت: امور مربوط به طهارت و نجاست از نظر دین و موضوعات نظافت در عبادت، در این بخش کتاب مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.
میشنا که با استناد به کتاب مقدس (عهدعتیق)، توسط ربی یودا تنظیم گردید ظرف مدت زمان کوتاهی، هم در بابل و هم در فلسطین طرفدارانی پیدا کرد. میشنا، بعنوان تنها کتابی که در مدارس تدریس می شد. اهمیت زیادی کسب کرد. طی دوره های مختلف، چه در فلسطین و چه در بابل، تفسیرها و توضیح هائی، به میشنا اضافه شد. در اثر این اضافات دو کتاب بدست آمد که اولی بنام تالمود بابل و دیگری بنام تالمود فلسطین مشهور است.
تالمود بابل: عامل بوجود آمدن این تالمود را، به شخصی به نام آباآسرها نسبت داده اند. مسئله شایان دقت در این کتاب، وجود مقدار زیادی نقطه و ویرگول در متن جملات است. این خصوصیت، افکار کسی را که مشغول بررسی و تحقیق کتاب است، زیر و رو می کند. تمام اسرار در داخل نقطه ها و ویرگول ها نهفته است. علما و دانشمندان غیریهودی که بر روی این کتاب تحقیقاتی انجام داده اند، اعلام نموده اند که خطاهای املائی و جمله بندی کتاب باعث می گردد جملات چند نوع تعبیر و تفسیر شوند. ضمناً کشف کرده اند که این اشتباهات عمدی بوده و کتاب عمداً به این صورت نگاشته شده است.
تاریخ تنظیم تالمود (بمعنی فعالیت و بررسی) از سال های سیصد قبل از میلاد مسیح شروع و تا سال های چهارصد بعد از میلاد مسیح ادامه پیدا می کند. بعد از این، چیزی یا مطلبی اضافه نشده است. و تالمود بصورت یک تورا (بمعنی رسم، آئین، اصول) قانون لایتغیر باقی مانده است. («تورات» نیز از همین ریشه است)
تالمود از دو بخش اساسی تشکیل شده است. یکی میشنا و دیگری گامرا که بمعنی تحقیق است. ذیلاً بعضی از آموزش های تالمود را برای شناخت بیشتر ملاحظه می کنیم:
یورده، هاگاگ 232 - 14:
«در امور مالی، رخصت سوگند دروغ داده شده است.»
هوئم هامیشپات، هاگاگ 156- 5:
«مال ومنال، و ملک غیریهودی بلاصاحب شناخته می شود. قبل از همه هر یهودی که بر آن دست اندازد، صاحب آن شناخته می شود».
هوشم هامیشپات، هاگاگ 7 - 183:
اگر یک یهودی، با یک غیریهودی کار مشترکی انجام دهند، و اگر یهودی دیگری با اقدام به اموری از قبیل گول زدن غیریهودی، بهم زدن اندازه و مقیاس، کم جلوه دادن تعداد و یا وزن کالا، کمک مالی یهودی دوم، سود حاصله،بین دو نفر یهودی به نسبت مساوی تقسیم خواهد شد.»
هوشم هامیشپات، هاگاگ 266 - 1:
«تصاحب اموال گمشده هر غیر یهودی توسط یابنده آن، اگر یهودی باشد مجاز است.»
هوشم هامیشپات، 283:
«اگر یک فرد یهودی، به یک غیریهودی بدهکار بوده و بستانکار مرده باشد، و در مورد آن بدهی یهودی دیگری در جریان امر واقع نشده باشد، یهودی بدهکار در این وضعیت، ملزم به پرداخت دین به ورثه بستانکار متوفی نمی باشد.
هوشم هامیشپات، 248 - 2:
«بهره برداری هر یهودی از خطا و اشتباهات غیریهودیان، بر له خود مجاز شمرده می شود. مثلا اگر چنانچه، اشتباه محاسبه، و یا پس دادن وامی که فراموش شده، مطرح گردد، انکار آن توسط یهودی لطمه ای به حیثیت وی وارد نمی سازد.»
هوشم هامیشپات، 369:
«یهودی، یک مامور گمرک یهودی را، به هیچ وجه نباید فریب دهد. ولی مامور گمرک غیریهودی را، حتی یک پادشاه غیریهودی را می تواند بفریبد، حتی اگر قوانین کشور مغایر با آن باشد. در صورت عدم بروز خطر، یک یهودی با یک مامور گمرگ یهودی می تواند با سازش و تفاهم با یکدیگر، از واریز مبلغ بدهی به صندوق دولت غیریهودی خودداری نمایند. در این گونه موارد، قانون کشور غیریهودی، نادیده گرفته می شود.
سلطان، آروح، صفحه 111:
«گناه بشرطی که مخفی صورت پذیرد مجاز است.»
«در هر موقعیت،گناهی که در جهت مصالح و مقاصد یهودی باشد، بشرط مخفی انجام شدن آن مباح است.»
«در برخورد با غیریهودیان، ریاکارانه و با صورت خوش ظاهر شوید. فقط فراموش نکنید که آنان دشمنان آشتی ناپذیرشما هستند؛ با آنان می شود صلح کرد.»
«فقط به یهودیان می شود بچشم انسان نگاه کرد. خارج از یهودیان، همگی حیوان هستند.»
«خداوند ثروت های جهان را فقط به یهودیان اختصاص داده است. ثروت جهان به آنان تعلق دارد.»
«احکام صادره در مورد خودداری از دزدی و غارت مال دیگران، فقط در مقابل یهودیها صادق است. جان و مال سایر ملل، حلال است.»
«شریعت یهودی زنا را بر مردان حرام کرده است. این فرمان فقط در مورد زنهای یهودی است، عرض و ناموس غیریهودیان، بر یهودیان حلال است.»
«موقعی که به جرم قتل یک غیریهودی در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته اید، مجاز هستید این موضوع را، با سوگند به خدا و کتاب مقدس، بطور علنی حاشا نمائید، چون مقتول حیوانی بیش نبوده است.»
«انسان در مقابل ترس از خداوند بایستی مکارانه عمل کند.»
«برای فریب دادن در هر مورد جواز صادر شده است. فقط برای جلوگیری از افشا شدن حیله، رفتار و کردار استادانه شرط است. علی الخصوص در مورد پرداخت بدهی، می توان حیله به خرج داد.»
«یک نفر یهودی، اگر دزدی موضوع بحث باشد، می تواند به سوگند دروغ متوسل شود، و اگر مجازات بدنی موضوع بحث باشد،باز هم جواز دروغ و سوگند دروغ صادر گریده است که آنرا با ذکر نام خدا انجام خواهد داد.»
«هر یهودی می تواند افتخار ربودن مال و شغل هر غیریهودی را نصیب خود کند.»
«در ایام عید، یهودی می تواند موقع تهیه غذا، به سوپش چیزهائی که یک سگ بتواند بخورد، بریزد. ولی از ریختن چیزهایی که یک مسیحی بتواند بخورد، منع گردیده است.» (وجود این مطلب در تورات، دلیل روشنی بر تحریف شدن آن است. زیرا دین مسیحی، قرنها بعد از دین یهود در جهان پیدا شده است.)
«در ایام عید، هدیه دادن به غیر یهودیان ممنوع است. این موضوع در مورد غیر یهودیانی که به خدا ایمان ندارند. و یا عقاید و افکار آزادی دارند، فرق می کند. با این همه، به غیر یهودیان می توان صدقه داد و یا از بیمارانشان عیادت کرد. فقط این کار موقعی باید انجام شود که لازم باشد یهودیان به عنوان دوستان خوب آنان، معرفی شوند.»
« به یک انسان، به یک انسان غیریهودی، فقط به عنوان نشان دادن ظاهری دوستانه و جلوگیری از برخوردها، سلام داده می شود. خوش برخوردی با یک غیریهودی، اگر لازم تشخیص داده شود باید مراعات شود، با گفتن شما را دوست می دارم، یک یهودی به خودش شرف بخشیده است.
«هر کسی تالمود بخواند بایستی بالذّات مکار و فریبکار باشد.»
«خاخام العازار، فرزند آییرا می گوید: تمام مصیبت های جهان، از طرف یهودیان ایجاد می شود.»
«در باراتون گفته شده است: نطقه غیریهودی ها، نطفه حیوان است. فرزند غیریهودی بدتر از یک دیوانه یهودی است. ازدواج دو غیر یهودی، یا جفت گیری خر و مادیان تفاوتی ندارد. ملک غیر یهودی، مانند یک شیئی متروکه است، و صاحب اصلی آن، اولین یهودی است که بر آن ملک دست بگذارد.»
«ریختن خون غیریهودی، در واقع قربانی کردن در راه خدا محسوب می شود و به همان اندازه در پیش خدا اجر دارد.»
«یک نفر یهودی در زمان صلح، مجبور به کشتن یک فرد غیریهودی نیست، ولی نجات دادن یک غیریهودی از مرگ ممنوع است. این ممنوعیت، حتی شامل کسی که در آب افتاده و برای نجات خود حاضر است تمام ثروتش را بدهد نیز می شود. یک طبیب یهودی نباید یک مریض مسیحی را معالجه کند، ولی در مواردی که با روشن شدن مسئله، موجبات بروز افکار انتقام جوئی و یا افکار کینه توزی بر علیه یهودیان فراهم گردد، موضوع فرق می کند. باید از بروز چنین افکار و عقایدی جلوگیری نمود.»
«برای پی بردن به اثر درمان کننده و یا مرگ آور یک دارو، آزمایش آن بر روی فرد غیریهودی توسط پزشک یهودی، مجاز است. در این گونه موارد، اگر یک یهودی جایز است. چون نجات هر غیریهودی، در حالی که با خوردن دارو و آثر آزمایش به حمالت مرگ افتاده، ممنوع است.»
«خاخام میمونیدس چنین گفته است: کشتن خائنینی که در اسرائیل هستند. همانند عیسی و پیروان وی؛ و انداختن اجساد آنان به داخل گودال، صحیح است. قبل از آمدن مسیح، بی دینی مسیحیت در تمام دنیا شایع شده و بدین ترتیب، انسان ها از سگ تمیز داده نخواهند شد.»
در تالمود پیش گوویهای زیادی درباره ی ظهور مسیح ذکر شده است:
«مسیح در زیر ارابه های جنگی، افراد غیریهودی را له خواهد کرد. جنگ بزرگی بوقوع پیوسته، دو سوم انسان ها کشته خواهند شد. یهودیان پیروز خواهند شد و هفت سال سلاح مغلوبین را خواهند سوزانید. مغلوبین در برابر یهودی ها گردن کج کرده هدایای بزرگی به آنان خواهند داد. فقط پادشاه مسیح، عیسیویان را قبول نخواهند کرد، آنها از میان خواهند رفت. خزائن تمام ملل به دست یهودیان خواهند افتاد. ثروتشان بی حد و حساب خواهد شد. بعد از نابود شدن مسیحیان، چشم دیگر ملت ها باز خواهد شد، آنها نیز یهودی خواهند شد و تمام دنیا به دست یهودیان خواهند افتاد. و بدین ترتیب،در هیچ جای جهان، غیریهودی وجود نخواهد داشت.
«خاخام باتان می گوید: برای آسوده بودن، بهترین کار دروغ گفتن است. برادران یوسف دروغ گفتند. پیغمبر سموئیل دروغ گفت. بلی، خدا هم بالّذات دروغ گفت.»
«یهودیان با اجرای مو به موی احکام تورات خواهند دید که غیریهودیان مجبور به کارگری بوده، همدیگر را خواهند خورد.»
«خاخام العازار می گوید: کار ابلهانه تر از کشاورزی نیست، و علاوه می کند، یک نفر یهودی برای تجارت اگر صد لیره داشته باشد. هر روز می تواند گوشت بخورد، شراب بنوشد و در قصر سکنی گزیند. در صورتی که اگر برای زراعت هزار لیره سرمایه گذاری نماید، بایستی سبزی بخورد، روی خاک ها بخوابد و در کلبه نشیمن کند.»
«دنیا بدون داد و ستد نمی شود. بدون یهودی نمی شود، حتی بدون یهودی نمی تواند ادامه یابد.»
«یهودیها موقعی که وارد فلسطین شدند. خداوند برای ترساندن دشمنانشان، وسیله ای مرحمت فرمود، اینقدر بدبو شده بودند که قابل تحمل نبود.»
«یهودیان یا آن قدر کوچکند که می توان بر روی آنها سوار شد. یا آن قدر بزرگ، که به ستاره ها برسند. حتی در این مورد حدّ وسط وجود ندارد.»
«بازگو کردن اصول، آداب، و قواعدمان به بیگانگان و غیریهودیان، مساوی با قتل عام یهودیان است. در صورت اطلاع و آگاهی غیریهودیان از نحوه ی رفتار و طرز تفکر ما در مورد خودشان، برای مسلط شدن بر ما از هیچ چیزی فروگذار نخواهند بود.».(تالمود - بخش یورده - هوشم هامیشپات)
در طول مدت دو هزار سال، این قواعد و احکام از طرف خاخام ها، در امر تعلیم و تربیت یهودیان، مورد استفاده قرار گرفته است. دولت فعلی اسرائیل مندرجات تالمود را، که باور کردن آن برای افراد غیریهودی بسیار مشکل بنظر می رسد، با تنظیم سیاست های افراطی و راه و روش غدّارانه و ضد بشری، و اجرای اعمال وحشتناک و طاقت فرسا بر علیه غیر یهودیان تایید و تثبیت کرده است.
منبع: مبانی فراماسونری ترجمه: جعفر سعیدی تألیف: گروه تحقیقات علمی ترکیه [یحیی هارون]؛ نوبت چاپ: چاپ ششم بهار 1391 شمارگان: 2000
نوشته های این مجموعه به دو بخش اساسی تقسیم می شود. یکی متونی که حالت فرمان و یا قانون را داشته و در عهد عتیق موجود است. دیگری، متونی که به کتاب مقدس راه نیافته، ولی مجموعه عادات، آداب و رسوم قوم یهود را در یک جا گرد آورده است.
در نتیجه تدریس میشنا در مدارس به صورت یک کتاب درسی، تفسیرهای گوناگونی به میان کشیده شد. محتویات آن، که طی اعصار از کتاب مقدس گرفته شده بود، با توجه به آگاهی و قوه ادراک روز،مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بهمین جهت، کتاب روزبروز قطورتر شد. در دوره های بعدی باز هم به میشنا، مواردی چند اضافه شد. بخش های مهم میشنا بدین شرح است:
1- زراعیم: بمعنی تخم است. این بخش درباره امور کشاورزی است. دراین بخش از کتاب مقدس، احکام و دستورات مربوط به سهم و حقّ کاهنان، فقرا و متاهل ها از فرآورده های زراعی گنجانده شده است.
2- موعل: بمعنی دوره معین است. در این بخش از کتاب مقدس، احکام و دستورات لازم درباره روزها و ایام بخصوص، آداب و عاداتی که در کتاب مقدس (عهد عتیق) نیامده بود، گرداوری شده است. اینها مربوط به فرامین و دستور العمل های اعیاد، ایام روزه داری، تقویم یهودی، و شبات یا روز شنبه است.
3- ناشیم: بمعنی بانوان است. روابط زن و مرد، مسائل ازدواج و طلاق، رفتار زوجین نسبت به همدیگر، در این بخش کتاب مقدس جا داده شده است.
4 - نزیقین: بمعنی ضرر است. احکام مربوط به حل وفصل مشکلات حقوقی که در اثر روابط تجاری بین یهودیان حاصل می شود (از قبیل پرداخت ها، وام، تامین خسارت، پرداخت ضرر و زیان)، در این بخش کتاب مقدس جای گرفته است.
5- قادوشیم: بمعنی امور مقدس، شرح وظایف کاهن ها، وظایف مربوط به معابد، قربان ها و امور مربوط به آن، در این بخش کتاب مقدس توضیح داده شده است.
6- طهارت: امور مربوط به طهارت و نجاست از نظر دین و موضوعات نظافت در عبادت، در این بخش کتاب مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.
میشنا که با استناد به کتاب مقدس (عهدعتیق)، توسط ربی یودا تنظیم گردید ظرف مدت زمان کوتاهی، هم در بابل و هم در فلسطین طرفدارانی پیدا کرد. میشنا، بعنوان تنها کتابی که در مدارس تدریس می شد. اهمیت زیادی کسب کرد. طی دوره های مختلف، چه در فلسطین و چه در بابل، تفسیرها و توضیح هائی، به میشنا اضافه شد. در اثر این اضافات دو کتاب بدست آمد که اولی بنام تالمود بابل و دیگری بنام تالمود فلسطین مشهور است.
تالمود بابل: عامل بوجود آمدن این تالمود را، به شخصی به نام آباآسرها نسبت داده اند. مسئله شایان دقت در این کتاب، وجود مقدار زیادی نقطه و ویرگول در متن جملات است. این خصوصیت، افکار کسی را که مشغول بررسی و تحقیق کتاب است، زیر و رو می کند. تمام اسرار در داخل نقطه ها و ویرگول ها نهفته است. علما و دانشمندان غیریهودی که بر روی این کتاب تحقیقاتی انجام داده اند، اعلام نموده اند که خطاهای املائی و جمله بندی کتاب باعث می گردد جملات چند نوع تعبیر و تفسیر شوند. ضمناً کشف کرده اند که این اشتباهات عمدی بوده و کتاب عمداً به این صورت نگاشته شده است.
تاریخ تنظیم تالمود (بمعنی فعالیت و بررسی) از سال های سیصد قبل از میلاد مسیح شروع و تا سال های چهارصد بعد از میلاد مسیح ادامه پیدا می کند. بعد از این، چیزی یا مطلبی اضافه نشده است. و تالمود بصورت یک تورا (بمعنی رسم، آئین، اصول) قانون لایتغیر باقی مانده است. («تورات» نیز از همین ریشه است)
تالمود از دو بخش اساسی تشکیل شده است. یکی میشنا و دیگری گامرا که بمعنی تحقیق است. ذیلاً بعضی از آموزش های تالمود را برای شناخت بیشتر ملاحظه می کنیم:
یورده، هاگاگ 232 - 14:
«در امور مالی، رخصت سوگند دروغ داده شده است.»
هوئم هامیشپات، هاگاگ 156- 5:
«مال ومنال، و ملک غیریهودی بلاصاحب شناخته می شود. قبل از همه هر یهودی که بر آن دست اندازد، صاحب آن شناخته می شود».
هوشم هامیشپات، هاگاگ 7 - 183:
اگر یک یهودی، با یک غیریهودی کار مشترکی انجام دهند، و اگر یهودی دیگری با اقدام به اموری از قبیل گول زدن غیریهودی، بهم زدن اندازه و مقیاس، کم جلوه دادن تعداد و یا وزن کالا، کمک مالی یهودی دوم، سود حاصله،بین دو نفر یهودی به نسبت مساوی تقسیم خواهد شد.»
هوشم هامیشپات، هاگاگ 266 - 1:
«تصاحب اموال گمشده هر غیر یهودی توسط یابنده آن، اگر یهودی باشد مجاز است.»
هوشم هامیشپات، 283:
«اگر یک فرد یهودی، به یک غیریهودی بدهکار بوده و بستانکار مرده باشد، و در مورد آن بدهی یهودی دیگری در جریان امر واقع نشده باشد، یهودی بدهکار در این وضعیت، ملزم به پرداخت دین به ورثه بستانکار متوفی نمی باشد.
هوشم هامیشپات، 248 - 2:
«بهره برداری هر یهودی از خطا و اشتباهات غیریهودیان، بر له خود مجاز شمرده می شود. مثلا اگر چنانچه، اشتباه محاسبه، و یا پس دادن وامی که فراموش شده، مطرح گردد، انکار آن توسط یهودی لطمه ای به حیثیت وی وارد نمی سازد.»
هوشم هامیشپات، 369:
«یهودی، یک مامور گمرک یهودی را، به هیچ وجه نباید فریب دهد. ولی مامور گمرک غیریهودی را، حتی یک پادشاه غیریهودی را می تواند بفریبد، حتی اگر قوانین کشور مغایر با آن باشد. در صورت عدم بروز خطر، یک یهودی با یک مامور گمرگ یهودی می تواند با سازش و تفاهم با یکدیگر، از واریز مبلغ بدهی به صندوق دولت غیریهودی خودداری نمایند. در این گونه موارد، قانون کشور غیریهودی، نادیده گرفته می شود.
سلطان، آروح، صفحه 111:
«گناه بشرطی که مخفی صورت پذیرد مجاز است.»
«در هر موقعیت،گناهی که در جهت مصالح و مقاصد یهودی باشد، بشرط مخفی انجام شدن آن مباح است.»
«در برخورد با غیریهودیان، ریاکارانه و با صورت خوش ظاهر شوید. فقط فراموش نکنید که آنان دشمنان آشتی ناپذیرشما هستند؛ با آنان می شود صلح کرد.»
«فقط به یهودیان می شود بچشم انسان نگاه کرد. خارج از یهودیان، همگی حیوان هستند.»
«خداوند ثروت های جهان را فقط به یهودیان اختصاص داده است. ثروت جهان به آنان تعلق دارد.»
«احکام صادره در مورد خودداری از دزدی و غارت مال دیگران، فقط در مقابل یهودیها صادق است. جان و مال سایر ملل، حلال است.»
«شریعت یهودی زنا را بر مردان حرام کرده است. این فرمان فقط در مورد زنهای یهودی است، عرض و ناموس غیریهودیان، بر یهودیان حلال است.»
«موقعی که به جرم قتل یک غیریهودی در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته اید، مجاز هستید این موضوع را، با سوگند به خدا و کتاب مقدس، بطور علنی حاشا نمائید، چون مقتول حیوانی بیش نبوده است.»
«انسان در مقابل ترس از خداوند بایستی مکارانه عمل کند.»
«برای فریب دادن در هر مورد جواز صادر شده است. فقط برای جلوگیری از افشا شدن حیله، رفتار و کردار استادانه شرط است. علی الخصوص در مورد پرداخت بدهی، می توان حیله به خرج داد.»
«یک نفر یهودی، اگر دزدی موضوع بحث باشد، می تواند به سوگند دروغ متوسل شود، و اگر مجازات بدنی موضوع بحث باشد،باز هم جواز دروغ و سوگند دروغ صادر گریده است که آنرا با ذکر نام خدا انجام خواهد داد.»
«هر یهودی می تواند افتخار ربودن مال و شغل هر غیریهودی را نصیب خود کند.»
«در ایام عید، یهودی می تواند موقع تهیه غذا، به سوپش چیزهائی که یک سگ بتواند بخورد، بریزد. ولی از ریختن چیزهایی که یک مسیحی بتواند بخورد، منع گردیده است.» (وجود این مطلب در تورات، دلیل روشنی بر تحریف شدن آن است. زیرا دین مسیحی، قرنها بعد از دین یهود در جهان پیدا شده است.)
«در ایام عید، هدیه دادن به غیر یهودیان ممنوع است. این موضوع در مورد غیر یهودیانی که به خدا ایمان ندارند. و یا عقاید و افکار آزادی دارند، فرق می کند. با این همه، به غیر یهودیان می توان صدقه داد و یا از بیمارانشان عیادت کرد. فقط این کار موقعی باید انجام شود که لازم باشد یهودیان به عنوان دوستان خوب آنان، معرفی شوند.»
« به یک انسان، به یک انسان غیریهودی، فقط به عنوان نشان دادن ظاهری دوستانه و جلوگیری از برخوردها، سلام داده می شود. خوش برخوردی با یک غیریهودی، اگر لازم تشخیص داده شود باید مراعات شود، با گفتن شما را دوست می دارم، یک یهودی به خودش شرف بخشیده است.
«هر کسی تالمود بخواند بایستی بالذّات مکار و فریبکار باشد.»
«خاخام العازار، فرزند آییرا می گوید: تمام مصیبت های جهان، از طرف یهودیان ایجاد می شود.»
«در باراتون گفته شده است: نطقه غیریهودی ها، نطفه حیوان است. فرزند غیریهودی بدتر از یک دیوانه یهودی است. ازدواج دو غیر یهودی، یا جفت گیری خر و مادیان تفاوتی ندارد. ملک غیر یهودی، مانند یک شیئی متروکه است، و صاحب اصلی آن، اولین یهودی است که بر آن ملک دست بگذارد.»
«ریختن خون غیریهودی، در واقع قربانی کردن در راه خدا محسوب می شود و به همان اندازه در پیش خدا اجر دارد.»
«یک نفر یهودی در زمان صلح، مجبور به کشتن یک فرد غیریهودی نیست، ولی نجات دادن یک غیریهودی از مرگ ممنوع است. این ممنوعیت، حتی شامل کسی که در آب افتاده و برای نجات خود حاضر است تمام ثروتش را بدهد نیز می شود. یک طبیب یهودی نباید یک مریض مسیحی را معالجه کند، ولی در مواردی که با روشن شدن مسئله، موجبات بروز افکار انتقام جوئی و یا افکار کینه توزی بر علیه یهودیان فراهم گردد، موضوع فرق می کند. باید از بروز چنین افکار و عقایدی جلوگیری نمود.»
«برای پی بردن به اثر درمان کننده و یا مرگ آور یک دارو، آزمایش آن بر روی فرد غیریهودی توسط پزشک یهودی، مجاز است. در این گونه موارد، اگر یک یهودی جایز است. چون نجات هر غیریهودی، در حالی که با خوردن دارو و آثر آزمایش به حمالت مرگ افتاده، ممنوع است.»
«خاخام میمونیدس چنین گفته است: کشتن خائنینی که در اسرائیل هستند. همانند عیسی و پیروان وی؛ و انداختن اجساد آنان به داخل گودال، صحیح است. قبل از آمدن مسیح، بی دینی مسیحیت در تمام دنیا شایع شده و بدین ترتیب، انسان ها از سگ تمیز داده نخواهند شد.»
در تالمود پیش گوویهای زیادی درباره ی ظهور مسیح ذکر شده است:
«مسیح در زیر ارابه های جنگی، افراد غیریهودی را له خواهد کرد. جنگ بزرگی بوقوع پیوسته، دو سوم انسان ها کشته خواهند شد. یهودیان پیروز خواهند شد و هفت سال سلاح مغلوبین را خواهند سوزانید. مغلوبین در برابر یهودی ها گردن کج کرده هدایای بزرگی به آنان خواهند داد. فقط پادشاه مسیح، عیسیویان را قبول نخواهند کرد، آنها از میان خواهند رفت. خزائن تمام ملل به دست یهودیان خواهند افتاد. ثروتشان بی حد و حساب خواهد شد. بعد از نابود شدن مسیحیان، چشم دیگر ملت ها باز خواهد شد، آنها نیز یهودی خواهند شد و تمام دنیا به دست یهودیان خواهند افتاد. و بدین ترتیب،در هیچ جای جهان، غیریهودی وجود نخواهد داشت.
«خاخام باتان می گوید: برای آسوده بودن، بهترین کار دروغ گفتن است. برادران یوسف دروغ گفتند. پیغمبر سموئیل دروغ گفت. بلی، خدا هم بالّذات دروغ گفت.»
«یهودیان با اجرای مو به موی احکام تورات خواهند دید که غیریهودیان مجبور به کارگری بوده، همدیگر را خواهند خورد.»
«خاخام العازار می گوید: کار ابلهانه تر از کشاورزی نیست، و علاوه می کند، یک نفر یهودی برای تجارت اگر صد لیره داشته باشد. هر روز می تواند گوشت بخورد، شراب بنوشد و در قصر سکنی گزیند. در صورتی که اگر برای زراعت هزار لیره سرمایه گذاری نماید، بایستی سبزی بخورد، روی خاک ها بخوابد و در کلبه نشیمن کند.»
«دنیا بدون داد و ستد نمی شود. بدون یهودی نمی شود، حتی بدون یهودی نمی تواند ادامه یابد.»
«یهودیها موقعی که وارد فلسطین شدند. خداوند برای ترساندن دشمنانشان، وسیله ای مرحمت فرمود، اینقدر بدبو شده بودند که قابل تحمل نبود.»
«یهودیان یا آن قدر کوچکند که می توان بر روی آنها سوار شد. یا آن قدر بزرگ، که به ستاره ها برسند. حتی در این مورد حدّ وسط وجود ندارد.»
«بازگو کردن اصول، آداب، و قواعدمان به بیگانگان و غیریهودیان، مساوی با قتل عام یهودیان است. در صورت اطلاع و آگاهی غیریهودیان از نحوه ی رفتار و طرز تفکر ما در مورد خودشان، برای مسلط شدن بر ما از هیچ چیزی فروگذار نخواهند بود.».(تالمود - بخش یورده - هوشم هامیشپات)
در طول مدت دو هزار سال، این قواعد و احکام از طرف خاخام ها، در امر تعلیم و تربیت یهودیان، مورد استفاده قرار گرفته است. دولت فعلی اسرائیل مندرجات تالمود را، که باور کردن آن برای افراد غیریهودی بسیار مشکل بنظر می رسد، با تنظیم سیاست های افراطی و راه و روش غدّارانه و ضد بشری، و اجرای اعمال وحشتناک و طاقت فرسا بر علیه غیر یهودیان تایید و تثبیت کرده است.
منبع: مبانی فراماسونری ترجمه: جعفر سعیدی تألیف: گروه تحقیقات علمی ترکیه [یحیی هارون]؛ نوبت چاپ: چاپ ششم بهار 1391 شمارگان: 2000
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}