نویسنده: مجید صفاتاج




 

نفوذ و سلطه یهودیان در صنعت سینما شگفت آور است.آنها بیشترین شرکتهای تهیه و تولید فیلمهای سینمایی و تلویزیونی را بدون هیچ رقیبی در سیطره و تسلط خود دارند.برخی آمارها نشان می دهد اغلب دست اندرکاران کار تولید، کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری و مونتاژ صنعت سنیما در آمریکا، یهودی اند.آنها از زمان شروع صنعت سینما در اوایل قرن بیستم، تسلط کامل بر تهیه و تولید فیلمهای سینمایی داشتند و همچنان این وضع باقی است.(1)
در تحقیقی که به سال 1988 میلادی انجام شد با عنوان یک "امپراطوری برای خودشان" به این موضوع پرداخته است که چگونه یهودیها را به وجود آوردند.نویسنده یهودی نیل گابلر نشان می دهد که یهودیها تمام استودیوهای اصلی فیلم امریکا را پایه گذاری کردند که شامل استودیوهای کلمبیا، متروگلدین، برادران وارنر، پارامونت و فوکس قرن بیستم می شده است(2).
فقط پنج شرکت بزرگ:دیسنی، برادران وارنر، سونی، پارامونت(فیاکوم)و یونیورسال(سیگرام)75% خرید فیلمهای سینمایی را تا آگوست 1995 به خود اختصاص دادند(3).بخش آمریکایی موسسه سونی را یک یهودی به نام میشل شلموف اداره می کند.رئیس سینمایی سونی آلن.جی.لوین می باشد(4).حتی شرکت نیو ورلد اینترتیمنت که یکی از تحلیلگران تبلیغاتی ادعا می کند این شرکت، نخستین شرکت مستقل در کلیه برنامه های تلویزیونی در آمریکاست، یک یهودی به نام رونالد بیریلیان است(5).
با مرور گذرا بر صنعت سینمای صهیونیسم از اوایل قرن بستم تا زمان حاضر این جنبه سینما به وضوح مشخص می شود که «صهیونیستها تقریباً به طور کامل شرکتهای تولید فیلم هالیوود-پایتخت سینمای آمریکا-را در دست دارند.برای مثال، مالک شرکت فوس قرن بیستم، ویلیام فوکس یهودی است.شرکت یونیورسال، در مالکیت کارل لیمل است.شرکت گلدن در تملک ساموئل گلدن و آدلف زوکور است.شرکت مترو نیز در تملک لوییس بی.مایر بود که این دو شرکت بعدها در هم ادغام شدند و اکنون به متروگلدن مایر معروف است.همچنین شرکت برادران وارنر در تملک هارنی وارنر و برادران اوست.شرکت پارامونت متعلق به هودکنسون است که همگی یهودی هستند(6).» رابرت مردوخ صهیونیست استرالیایی الاصل نیز «استودیوهای فیلم فوکس قرن بیستم(Twentiehth the Century -FOX)را خرید تا سیطره صهیونیسم بر سینمای غرب کامل شود.»(7)و این صنعت در کنار هالیوود به سدوم عصر حاضر تبدیل گردد.
مدیر استودیوی فیلمهای مردوخ نیز یک یهودی به نام پیتر چرینن می باشد(8).لورا زیسکین نیز زنی یهودی است که تحت نظر چرنین ریاست Fax films را بر عهده دارد.پیتر روث یهودی نیز مدیر بخش سرگرمی های گروه Fox است(9).
شرکتها و کمپانیهای فوق الذکر به دهها شرکت و کمپانی کوچکتر نیز تبدیل شده اند.«عمده ی کار سینما به دلیل دیجیتالیزه شدن به سمت استودیوهای کوچک ولی فوق حرفه ای کشیده شده؛ مثل استودیوی جرج لوکاس که برای فیلم جنگ
ستارگان ساخته شد.یعنی کار تخصصی گشت، و به اجزای کوچکتر تقسیم شد.(10)» شرکتهای یونایتد آرتیست و آر.کی.یو نیز به یهودیان تعلق دارد.ناگفته نماند که پدر لوییس بی.مایر، خاخام بود و مادر زوکور نیز دختر یکی از خاخامهای یهودی بود.(11)» آخرین قلعه غیریهودی در هالیوود، یعنی استودیوی دیسنی(12)نیز اواسط دهه 80 تحت رهبری یهودیها درآمد(13).
یعنی دقیقاً از زمانی که والت دیسنی در سال 1984 فوت نمود یهودیان توانستند مالکیت شرکتی را که والت بنا نهاده بود از آن خود کنند.در ذیل صرفاً به کمپانی اخیر(دیسنی)به عنوان نمونه سلطه یهودیان به کمپانی های فیلمسازی هالیوود اشاره می شود.

کمپانی والت دیسنی:

والت دیسنی:
کمپانی دیسنی به وسیله شخصی به نام والتر الیاس دیسنی تأسیس شد.این کمپانی در ابتدا به بخش فیلها و نمایشهای گوناگون و محبوب از سنت و ارزشهای آمریکایی مشغل بود و بعضاً در آنها از الفاظ و تعابیر طنزآور نیز استفاده می کرد.دیسنی که خود از لحاظ سیاسی محافظه کار و فوق العاده ضد کمونیست بود ضمناً فرد بسیار موفقی بود که در تمام مراحل تولید و مدیریت برنامه ها دخالت می کرد، وی استخدام یهودیان را در کمپانی ممنوع ساخته بود، گرایشهای ضد یهودی داشت و ‌آن جا را تبدیل به پایگاهی برای عقاید ضد
صهیونیستی کرده بود.دیسنی و آثارش مفتخر به کسب 39 جایزه دانشگاهی و صدها عنوان دیگر شد.این شرکت امروزه یکی از بزرگترین استودیوهای ساخت فیلم در هالیوود است و پیامهای خود را به جوانان و نوجوانان سراسر کره ی خاکی در قالب تصاویر متحرک و کارتون مخابره می کند.

آغاز نفوذ یهودیان در کمپانی دیسنی

در سپتامبر سال 1984 مایکل آیسنر فرزند یک خانواده یهودی ثروتمند اهل منهتن نیویورک بعد از مرگ والتر دیسنی سکان رهبری و رئیس هیئت مدیره کمپانی را به عهده گرفت؛ شروع به گماردن دوستان یهودی خود در پست های کلیدی و مهم شرکت نمود و خیلی زود استودیو هالیوود که به وسیله غیر یهودیان اداره می شد به دست یهودیان افتاد.همان طور که منقتد رسانه ای، مایکل مدود، گفته «سازمان معروف دیسنی که به وسیله ی والتر دیسنی تأسیس شده یک شرکت غیریهودی و همچنین پایگاه گرایشهای مختلف یهود بود ولی هم اینک تقریباً تمام مقامات مهم آن یهودی هستند و تا سال 1995 زمانی که کل یهودیان 2/5 درصد از جمعیت آمریکا را شامل می شدند آنها 7/7 درصد از اعضاء هیئت مدیره شرکت را در اختیار داشتند.»
این شرکت امروزه با پخش فیلم از طریق شرکتهای شعبه خود نظیر دیسنی پیکچرز، تاچستون پیکچر، هالیوود پیکچرز، میراماکس و کاروان پیکچر که به وسیله ی صهیونیستهای نظیر جورات، باب و هاروی واینشتاین اداره می شود به یکی از بزرگترین شرکتهای تولید و پخش فیلم تبدیل شده است، در ضمن دیسنی صاحب شبکه تلویزیونی ABC با دهها ایستگاه تلویزیونی شعبات آن و همچنین مالک 225 شعبه ایستگاه تلویزیونی در ایالات متحده و مالک بخشی از چندین شرکت تلویزیونی اروپایی نیز شده است.در بین دیگر شبکه های تلویزیونی
دیسنی، می توان به شبکه تاچسون و بوناویستا اشاره کرد و این شبکه ها دارای شبکه های عمده ی تلویزیون کابلی است که بیش از 100 میلیون بیننده دارد که می توان به تلویزیون کابلی ESPN، به ریاست استیون بورنشتاین، لایف تایم و(A,E)یا هنرها و نمایش اشاره کرد، از جمله فعالیتهای جنبی دیگر شرکت، داشتن 26 ایستگاه رادیویی AM و FM و بیش از 3300 ایستگاه رادیویی وابسته به ABC می باشد.ضمناً کمپانی، مالک روزنامه ها، مجلات لوکس مصرف کننده از جمله دیسکاور و موسسه انتشارات کتاب ها یپریون می باشد.

تبلیغات ضد فرهنگی دیسنی

از سال 1984 مایکل آیسنر و همکارانش هالیوود را که به یک استودیو فرهنگی و محافظه کار دارای گرایش به سوی اصول خانوادگی بود به یک محمل گمراهی فرهنگی و ضد سنتی تبدیل کردند.آن ها میراث بنیان گذار آن را خراب نمودند و ارزشهایش را بی ارزش کرده و تصاویر متحرک را رونق بخشیده و در آن خشونت و کشتار و ابتذال را در فیلمها و همینطور در آلبومهای موسیقی راک مانند گروه دلقک دیوانه که به وسیله ی گریت مالنکو و گروه هیپ هوپ اجرا می شد کنجاندند.

حمایت از همجنسبازان

با وجود اینکه همجنس بازی چند سالی است که در هالیوود وجود دارد و گسترده شده کمپانی دیسنی تحت رهبری آیسنر به یکی از برجسته ترین مروجین زندگی همجنس بازی تبدیل شده است.این مسئله در صحبتهای انجمن خانواده های آمریکایی و صورت جلسه های سیاسی و اجتماعی در آمریکایی امروز نیز اذعان شده است.آیسنر خود عضوی از یک هیئت "حامیان هالیوود" که یک سازمان با نفوذ طرفدار همجنس بازی و تجاوز است می باشد.آگهی های
بازرگانی در نشریات همجنس بازی نظیر اوت مگزین(14)برای حمایت های مالی به خاطر "روز ملی همجنس بازان" سفارش می دهد.
در سال 1996 خانم هنرپیشه الن دی جنرز در فیلمی که از شبکه ABC تحت کنترل آیسنر پخش می شد به همجسن باز بودن خود اعتراف کرد، آیسنر سودهای تضمینی را برای زوجهای همجنس کارمندان همجنس باز دیسنی پیشنهاد داد و اکنون چند سالی است که وی روز همجنس بازی در دنیای دیسنی را تصویب کرده و حتی آنها هر ساله با اجتماع و شادمانی که نقاشیهای مستهجنی نیز بر روی صورتهای خود نقاشی می کنند به برگزاری مراسم می پزدازند.

حمله به مسیحیت

تحت ریاست آیسنر کمپانی والت دیسنی دست به یک مبارزه علیه مسیحیت زد و احساسات آمریکاییان راتحقیر نموده و مردود شمرد و در سال 1995 انجمن وکلاء کاتولیک آمریکا با عصبانیت اعلام کرد امروز شرکت دیسنی برخلاف گذشته ی خود به بقیه ی کمپانیهای هالیوود پیوسته و به طرز وسواس گونه ای به کلیسای کاتولیک حمله می کند و فیلمهای مستهجن درجه R(15) را تحت پوشش شرکتهای تابعه اش به فرهنگ ما ترزیق می کند.
اکنون به فیلمی اشاره می کنیم که در آن عمیقاً به مسیحیت کینه وری شده است.
در فیلم "کشیش(16)که در سال 1995 به وسیله کمپانی میراماکس ساخته شد در آن فیلم چهار کشیش کاتولیک روم، اولی همجنس باز، دومی می خواره، سومی زنباره و چهارمی دیوانه به تصویر کشیده شده بود و "انجمن کاتولیک در
خصوص حقوق مدنی و مذهبی" که یک سازمان حقوق مدنی در نیویورک است شدیداً به آن اعتراض کرد.
ویلیام دوناهیو رئیس این انجمن گفت که فیلم اخیر طی 15 سال گذشته عمیق تر دشمنی را نسبت به کلیسای کاتولیک به نمایش گذاشته است و وی افزود هرگز فیلمی نشان داده نشده که در آن نمایشی از خاخامهای یهودی و ورشکسته اخلاقی نشان داده شود.

تبلیغات ضد عربی دیسنی

شرکت آیسنر در ادامه فعالیتهای کینه توزانه ی خود برای اختلاف افکنی بین قومیتهای مختلف، تعدادی تصاویر تحریک کننده ی ضد عربی نیز به نمایش گذاشته است.مثلاً در فیلم "بازگشت جعفر"(1994)اعراب را به عنوان انسانهایی با بینی به شکل منقار عقاب و راسوهای بدبوی بیابانی معرفی کرده است.
بخش دوم فیلم "پدر عروس"(1995)شامل مجموعه ای از شخصیتهای شرور عرب و همچنین یک سیاه پوست به نام مالک که دلال بازار سیاه بوده می باشد.دیگر فیلمهای ضد عربی دیسنی "در ارتش امروز" و "سرباز جین" می باشد.در آگوست 1996 کمیته ی ضد تبعیض نژادی اعراب آمریکایی، تظاهراتی را بیرون استودیو دیسنی در اعتراض به الگوی محصولات ضد عربی ترتیب داد.(17)
امروزه بزرگترین مرکز تبلیغات جهان در دست این شرکت می باشد.این کمپانی بزرگترین تولید کننده فیلمهای کارتونی و انیمیشن برای کودکان است.
پاین کمپانی یکی از مروّجان خشونت، فساد و سکس می باشد.این کمپانی غیر از تلویزیون و سینما، مالک دیسنی ورلد، ابکوت سنتر، توکیو دیسنی و یورو
دیسنی می باشد.(18)مایکل مدود در سال 1996 در مجله ی مومنت در مقاله ای با نام یهودیها هالیوود را اداره می کنند؛ منظور؟!درباره ی این شرکت چنین نوشته است:
«موسسه دیسنی مشهور که والت دیسنی یهودی آن را تاسیس کرد و در غرب آمریکاست و کارهای نامشروع خود را پنهان می کند(19).»
مِدود ذکر می کند که چگونه استودیوهای والت دیسنی را تها یهودیها اداره می کنند.به گونه ای که بیشترین بهای آن را افرادی مانند جفری کاترنبرگ، مایکل اویتز و جو روت می دهند.والت دیسنی به پخش سخنان و افکار و شخصیت های یهودی در تمام برنامه هایش مشغول است.
دیسنی جدید با مالکیت مایکل آیزنر و تمام شعبه هایش در صنعت سینما، تنها به حمایت از تهیه کنندگان یهودی بسنده نمی کند، بلکه می کوشند فیلمهایی تهیه شده بر ضد یهود نباشد(20).در سال 1997 این شرکت 23 میلیارد دلار دآمد داشته است.امپراطوری دیسنی با در اختیار داشتن شبکه های مختلف رادیو-تلویزیونی بیش از 100 میلیون عضو دارد.این مجتمع رسانه ای 225 ایستگاه وابسته در آمریکا دارد و چندین شرکت تلویزیونی اروپایی متعلق به این مجتمع هستند.(21)
شرکت والت دیسنی در عرصه تولید فیلمهای کودکان نیز تا کنون بسیار موثر و فعال عمل کرده است.امروز در سراسر دنیا والت دیسنی نامی آشناست و بیشتر کودکان شخصیتهای کارتونی والت دیسنی را به خوبی می شناسند.بد نیست بدانیم اولین شخصیت مشهور آثار والت دیسنی میکی ماوس نمادی از همان یهودی سرگردان است که مدام از سوی رقیبان قویتر تهدید می شود و او صرفاً با اتکا به زیرکی و چالاکی خویش، بر تمامی دشمنان فائق می آید.امروز هم تداوم این
شخصیت کارتونی را در انیمیشن تام و جری می توان مشاهده کرد.مورد دیگر، شخصیتهای کارتونی مطرود و گوشه گیری هستند که به دلیل زشت رویی توسط دیگران تحقیر می شوند ولی در نهایت این ناتوانی و زشتی با توانایی و زیبایی جایگزین می گردد و آنها بر تمامی مشکلات غلبه می کنند.و غبطه رقیبان را بر می انگیزند.انمیشن جوجه اردک زشت و دامبو فیل پرنده در زمره ی این گروه از آثارند.در مورد اخیر مادر دامبو که(یک فیل است)شب کلاه مخصوص یهودیان را بر سر دارد و به جرم دفاع از فرزندش در اسارت بسر می برد!و خود دامبو هم طی عملیاتی در سیرک ،پرچمی را که به پرچم رژیم اشغالگر قدس بی شباهت نست به اهتزار درمی آورد.برخی از آثار انیمیشن نیز محملی برای پیامهای سیاسی هستند.مثلاً در کارتون شیرشاه ردپای نزاع دو ابرقدرت طی سالهای جنگ سرد و آشتی مجدد نسلهای آتی بعد از فروپاشی نظام کمونیستی در شوروی سابق به وضوح مشهود است.همین نگره صهیونیستی حاکم بر آثار والت دیزنی، بعضاً به تولید انیمیشن های تاریخی در خصوص زندگی انبیای اولوالعزم ارائه شده است.جالب توجه آنکه در برخی از این آثار، شخصیتهای اصلی انیمیشن با صدای مشهورترین ستارگان سینما سخن می گویند.مثلاً در انیمیشن پرنس مصر که روایتگر زندگی حضرت موسی علیه السلام است، وال کیلمر به جای موسی علیه السلام، میشله فایفر به جای همسر و ساندرا بولاک به جای خواهر او صحبت می کنند.همچنین در تیتراژ پایانی این انیمیشن پرهزینه، اسامی مشهور دیگری(از بازیگران یهودی هالیوود)می توان دید که صدای آنها برای بسیاری از تماشاگران غربی خاطراه انگیز و آشناست.
علاوه بر انیمیشن، در عرصه فیلم کودک نیز، هالیوود از تعدی صهیونیستها مصون نمانده و کلیشه های خاصی در قالب فیلم کودکان، طی دهه اخیر مدام تکرار شده اند.مثلاً کلیشه کودک محروم مانده از میراث اجدادی یا جدا افتاده از آغوش گرم مادر که هر یک به نوعی تداعی گر یهودی مظلوم و به دور مانده از سرزمین
مادری خویش اند.داستان سیندرلا مثال خوبی برای این کلیشه نخ نما و تکراری است.یا کلیشه کودک شیطانی که با زیرکی بر دشمنانی که قصد تجاوز به خانه و کاشانه او را دارند فایق می آید و آنها را به سختی مجازات می کند.مجموعه طنز تنها در خانه بر اساس همین کلیشه پدید آمده و با نگاهی ساده به مضامین آن، رد پای چهار جنگ اعراب و اسرائیل و شکست اعراب در هر چهار جنگ را می توان دید.(22)»
افزون بر شرکت های بزرگ فوق الذکر، شرکت های کوچک بسیاری در این صنعت در تملک یهودیان است.«بهترین شرکت های کوچک و معروف، مانند دریم، ورکس و S.K.G توسط یهود ثبت شده است.شرکت دریم و ورکس در سال 1994 از سوی بزرگان صنعت ضبط، دیوید گفن و رئیس اداره سینمای دیسنی سابق، جفری کاتزینبرگ و کارگردان سینمایی استیون اسپیلبرگ تشکیل شد.همه اینها یهودی اند.در این شرکت فیلمهای سینمایی، کارتونی، انیمیشن، برنامه های تلویزیونی و موسیقی تهیه می شود.اگر به درآمد این سه تن فکر کنیم، در می یابیم که این شرکت در زمان کوتاهی در ردیف شرکتهای بزرگ قرار خواهد گرفت.
اما مالک دو شرکت تهیه کننده بزرگ دیگر، M.C.A و یونیورسال پیکچرز، کمپانی سیگرام است که مدیر و رئیس هیات مدیره آن ادگار برونگمن پسر است.وی رئیس کنگره جهانی یهود نیز هست.(23)»

پی نوشت ها :

1.دیوک، دیود:پیشین، ص 122
2.روزنامه رسالت، همان، 83/5/13، ص 14
3.پیشین.
4.همان، ص 121
5.همان.
6.(رحمانی، شمس الدین):جهان زیر سلطه صهیونیسم، انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اول مهر 1361 ص 67.
7.william show cross,Murdoch,pan Books,London, 1993:p4
8.دیوک، دیوید:پیشین، ص 121.
9.روزنامه های کیهان، "یهودیان و رسانه های آمریکا"، شماره 18367، 84/8/5، ص 12؛ به نقل از:خبرگزاری ایسنا.
10.شاه حسینی، مجید:پیشین.
11.ابوغنیمه:پیشین:شماره 3، ص 108
12.والت دیسنی در زمره ی چهره ها نامی طراحی انیمیشن جای داشت که خدمات شایان به ارتقای انیمیشن کرد.از جمله اقدامات وی می توان به تاسیس شرکت فیلمسازی والت دیسنی اشاره کرد که علاوه بر تولید آثار انیمیشن در زمینه ساخت فیلمهای سینمایی نیز به فعالیت می پردازد.(روزنامه اطلاعات، ضمیمه، 1384/4/2، شماره 23386، ص 5).
13.روزنامه رسالت، 1383/5/13، ص 14
14.out Magazin
15.فیلمهایی که برای دیدن کودکان ممنوع است.
16.priets
17.نشریه رویداد و گزارش، موسسه تحقیقات علمی-سیاسی ندا، شماره 83.
18.دیوک، دیوید:پیشین، ص 117
19.همان، ص 133
20.همان، صص 133-134
21.روزنامه کیهان، شماره 18367، همان.
22.شاه حسینی، مجید: پیشین، صص، صص 7-9.
23.پیشین، صص 133-134.

منبع :صفاتاج، مجید، (1387)، سینمای سلطه(هنر هفتم)، تهران: سفیر اردهال، چاپ اول 1387.