ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
منطقه‌ی 51 نامی است که به خودی خود افکار توطئه‌ آمیز را به ذهن متبادر می‌سازد. اگر دوست دارید با اسرار منطقه‌ی 51 آشنا شوید و از اطلاعات و حقایق کنجکاوی بر انگیز مرتبط با این منطقه سر در آورید که از دید عموم پنهان نگاه داشته شده‌اند پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.
«اگر چیزی در رسانه‌ها مطرح نشود . . . پس اتفاق نیافتاده است. اگر چیزی اتفاق نیافتاده باشد اما در رسانه‌ها مطرح گردد . . . پس ما بر این باوریم که آن چیز اتفاق افتاده است.» چارلز تی تارت
اکثر ماها درباره‌ی آنچه در منطقه‌ی 51 می‌گذرد اطلاعات مبهمی در دست داریم. بیشتر آن چیزهایی را که در این باره شنیده‌ایم از طرف منابع ظاهراً موثق و احتمالاً نا موثق بوده‌اند. بقیه را نیز به کمک قوه‌ی تخیل‌مان به اطلاعات نصفه و نیمه‌ی به دست آمده از منابع فوق‌ الذکر اضافه کرده‌ایم. قبل از این که از اسرار منطقه‌ی 51 پرده بر داریم بیائید نگاهی کوتاه به این منطقه بیاندازیم، منطقه‌ای که تصور می‌شود چیزی کاملاً متفاوت از آن چیزی است که دولت و ارتش ادعا می‌کنند و ظاهراً مأمن شماری از اسرار و توطئه‌هاست.

منطقه‌ی 51 چیست؟

منطقه‌ی 51 رسماً یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا به شمار می‌رود. این پایگاه در غرب آمریکا و در جنوب ایالت نوادا در 133 کیلومتری شمال غرب مرکز شهر لاس وگاس واقع شده است. منطقه‌ی 51 در واقع یکی از قسمت‌های دور افتاده و مجزای پایگاه هوایی ادواردز محسوب می‌شود. دریاچه‌ی گروم ‌لیک که یک دریاچه‌ی خشک و پوشیده از نمک است در مرکز منطقه‌ی 51 واقع شده است و یک فرودگاه نظامی بزرگ نیز در امتداد ساحل جنوبی دریاچه قرار دارد. فعالیت‌هایی که در این فرودگاه نظامی انجام می‌گیرند بسیار سری هستند و اطلاعات مربوط به تولید و آزمایش هوا پیماها و سیستم‌های تسلیحاتی در این فرودگاه نظامی جزء اطلاعات به شدت طبقه بندی شده به شمار می‌روند. کل منطقه‌ی 51 تحت حوزه‌ی جغرافیایی و اداری یکی از تأسیسات آموزشی نیروی هوایی آمریکا به نام تأسیسات آزمایشی و آموزشی نوادا قرار دارد. تأسیسات آزمایشی و آموزشی نوادا تحت نظارت شعبه‌ی 99 پایگاه هوایی قرار دارد و فرودگاه نظامی واقع در گروم ‌لیک نیز توسط مرکز آزمایش پروازی نیروی هوایی واقع در پایگاه هوایی ادواردز اداره می‌شود.

عملیات‌های صورت گرفته در منطقه‌ی 51

بر اساس اطلاعات افشا شده توسط منابع رسمی ـ دولتی و نظامی ـ منطقه‌ی 51 برنامه‌های گوناگونی را در راستای تولید و آزمایش هوا پیماها و سلاح‌های تجربی به اجرا می‌گذارد. آموزش پرسنل در راستای اجرای این برنامه‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که در این منطقه صورت می‌پذیرد. برنامه‌های چشم گیر فراوانی در ارتباط با تمرین توپ خانه‌ای، شیوه‌های بمب باران و مبارزه، و تولید هوا پیماهای جنگنده در جریان جنگ‌های عمده یا موقعیت‌های دفاعی در منطقه‌ی 51 اجرایی گردیده‌اند. برنامه‌یU - 2 ، برنامه‌ی OXCART و برنامه‌ی Have Blue / F117 از جمله‌ی این برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

افشای اسرار منطقه‌ی 51 . . . یا حد اقل آن طور که ما فکر می‌کنیم

هنگامی که در بار‌ه‌ی فعالیت‌های منطقه‌ی 51 سؤال می‌شود دولت فدرال تنها می‌گوید این منطقه یکی از مناطق عملیاتی نیروی هوایی آمریکا واقع در نزدیکی گروم‌ لیک است. فقط همین. همه به این جا که می‌رسند دیگر سکوت می‌کنند و هیچ گونه اطلاعات بیشتری در باره‌ی فعالیت‌های مشخصی که در منطقه‌ی 51 صورت می‌گیرند توسط هیچ یک از سازمان‌ها یا نمایندگان دولتی تا کنون ارائه نگردیده است. با این حال، علاوه بر اطلاعات مربوط به آزمایشات در زمینه‌ی تولید و آزمایش هوا پیما و سیستم‌های تسلیحاتی، برخی اسرار نیز در رابطه با منطقه‌ی 51 به تدریج در طول سال‌ها فاش شده‌اند. این اسرار ممکن است تا حدودی بر پایه‌ی حدس و گمان و تا حدودی بر پایه‌ی گمانه ‌زنی مطرح شده باشند، اما واقعیت این است که اتفاقاتی در منطقه‌ی 51 رخ می‌دهند که اگر برملا شوند به تمام مردم دنیا شوک وارد می‌کنند و ممکن است به سیستم‌های امنیتی و دفاعی آمریکا ضربه وارد کنند. ما تنها اسراری را فهرست می‌کنیم که بارها در مرکز توجه تئوری‌های توطئه قرار داشته‌اند و برخی از این اسرار نیز توسط پرسنل سابق تأسیسات واقع در منطقه‌ی 51 مورد تائید قرار گرفته‌اند.
بسیاری از تئوری‌های توطئه دهه‌ها این گونه گمانه‌ زنی کرده‌اند که تحقیقاتی بر روی بشقاب پرنده‌ها و دیگر فناوری‌های فضایی که از سفینه‌های ساقط شده یا سفینه‌های گرفتار شده به دست آمده‌اند در منطقه‌ی 51 و به ویژه در پایگاه گروم ‌لیک انجام می‌گیرند.
آشیانه‌ی شماره‌ی 18 که در منطقه‌ی 51 قرار دارد و در جریان جنگ سرد توسط هوا پیماهای جاسوسی روسیه شناسایی گردید بزرگترین آشیانه‌ی موجود در این منطقه است و ظاهراً به قدری بزرگ است که یک هواپیمای جمبوجت یا یک بشقاب پرنده‌ی عظیم در آن جای می‌گیرد.
با این حال، پرسنل سابق که برخی از اسرار را افشا کرده‌اند هر گونه ارتباط با بشقاب پرنده‌ها یا هر چیزی که دورادور به بشقاب پرنده‌ها مربوط می‌شوند را تکذیب کرده‌اند. منطقه‌ی 51 بزرگترین تأسیسات موجود در آمریکا است که در آن آزمایشاتی بر روی سلاح‌ها، مهمات و فناوری‌های جنگی صورت می‌گیرد.
از سال 1958 باور بر این بوده است که اشیاء و مواد نا شناخته‌ای که در جریان فعالیت‌های طبقه بندی شده در پایگاه استفاده می‌شدند پس از این که دیگر استفاده‌ای نداشتند در منطقه‌ی 51 سوزانده شده یا کاملاً تخریب می‌گردیدند. این موارد، چه سمی و چه غیر سمی، هرگز از محوطه‌ی پایگاه حتی با هدف دفع نیز خارج نمی‌گردیدند.
پرسنل مجاز پایگاه دستور دارند هر فردی را به محض مشاهده سریعاً باز داشت کرده یا هدف قرار دهند. هر فرد غیر مجازی ـ افراد یا پرسنل غیر نظامی، نظامی یا دولتی که در منطقه‌ی 51 به کار مشغول هستند اما مجاز به ورود به محدوده‌ی یک مکان خاص نیستد ـ در صورت نقض عمدی یا غیر عمدی محدوده‌ی تعریف شده ممکن است باز داشت شده و تحت پی گرد قانونی قرار گیرد. هوا پیماهای غیر مجاز که توسط رادارهای پایگاه شناسایی شوند یا به سمت حریم هوایی پایگاه منحرف شده باشند در صورتی که به هشدارها توجه نکرده و محل را ترک نکنند ممکن است مورد هدف قرار گیرند.
سیستم امنیتی بسیار حساس و دقیق بوده و پرسنل امنیتی در درون پایگاه قادرند افراد غیر مجاز را قبل از این که حتی نزدیک محوطه‌ی پایگاه شوند شناسایی کنند. فناوری مورد استفاده جهت شناسایی افراد غیر مجاز نا شناخته هستند و چنین اطلاعاتی جزء اطلاعات طبقه بندی شده محسوب می‌شوند.
عموم مردم هنگام مشاهده‌ی تصادفی یا نادر هواپیماهای پیش رفته و سری هم چون Stealth Blimp،Baby B - 2 ، و Aurora X - 33 اغلب آنها را با سفینه‌های فضایی و بشقاب پرنده اشتباه گرفته‌اند.
شایعه شده است که یک موجود فضایی واقعی در جریان حادثه‌ی رازول دستگیر شده است و این که این موجود فضایی تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط بوده است! (درک می‌کنیم اگر این موضوع را مسخره کنید . . . ما هم با شما موافقیم، هر چند در عین حال دوست داریم با ذهنی باز با این مسائل برخورد کنیم! گالیله هم هنگامی که اعلام کرد زمین مرکز کیهان نیست به عنوان فردی دیوانه و کافر معرفی شد! نکته این جاست که آدم هیچ وقت نمی‌داند . . .!)
شکی نیست که فعالیت‌های عجیب و غریب و کنجکاو کننده‌ای در منطقه51 انجام می‌گیرند اما درباره‌ی ماهیت این فعالیت‌ها چیزی نمی‌دانیم. این واقعیت که مقامات مربوطه تلاش زیادی می‌کنند تا از این منطقه به شدت محافظت کنند و فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه را سری نگاه دارند ثابت می‌کند که بدون شک اتفاقاتی در آن جا در حال رخ دادن است. به علاوه، این حقیقت که مقامات مذکور بی‌ درنگ انجام چنین فعالیت‌هایی را تکذیب می‌کنند بر سوء ظن‌ها نسبت به منطقه‌ی 51 می‌افزاید. ما می‌دانیم که دولت فدرال و ارتش در راستای محافظت از اطلاعات حیاتی راه بردی و دفاعی از پاسخ به سؤالات کنجکاوانه طفره می‌روند، گمانه‌ زنی‌ها را مردود می‌شمارند و از ارائه‌ی اطلاعات در باره‌ی منطقه‌ی 51 خود داری می‌ورزند. در دورانی که بسیاری از کشورها با تهدید جنگ و تروریسم رو به رو هستند و برخی کشورها نیز علناً به رقابت تسلیحاتی پیوسته‌اند، سکوت دیپلماتیک در باره‌ی برخی مسائل دارای اهمیت کلی و نظامی اولین جبهه‌ی دفاعی برای هر کشوری محسوب می‌شود.