تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
با ظهور وب سایت‌های اجتماعی، دنیا واقعاً کوچک شده است. با فشردن یک دکمه می‌توانیم اطلاعاتی مثل تاریخچه زندگی یک فرد، علایق و چیزهایی که مورد علاقه‌اش نیست و مدارک تحصیلی که دارد، را در اختیار داشته باشیم. بنا بر این چه روش‌هایی به ما کمک می‌کنند تا متن خوبی در رابطه با خود برای کار فرمایان آماده کنیم؟ ادامه را بخوانید تا به فهم دقیقی از این موضوع دست پیدا کنید.
"اولین تأثیر بهترین (آخرین) تأثیر است" این ضرب المثل را حتماً از کودکی به شما گفته‌اند. این یک ضرب المثل مذهبی است که توسط مدیران، شرکت‌ها و البته دوستان‌تان رعایت (پیروی) می‌شود. داشتن اطلاعات شخصی (هویت) آن لاین مانند این است که شما در یک خانه با درب های شیشه‌ای زندگی کنید و تمام فعالیت‌های این زندگی شما مانند یک کتاب باز برای دیگران می‌ماند. داشتن مشخصات آن لاین قطعاً برای شما مفید است و به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. برای مثال به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان و تهیه کنندگان خود ارتباط برقرار کنند و هم چنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به اطلاعات مهمی در مورد رقبا دست پیدا کنند. در واقع این وب سایتهای اجتماعی یک دنیای کاملاً جدید را خلق کرده‌اند.
اما این وب سایتهای اجتماعی مزایا و معایب خاص خود را دارند، همیشه ترس از هکرهایی که می‌توانند به پروفایل (اطلاعات شخصی) شما نفوذ کنند و در آن تغییراتی ایجاد کنند یا برای استفاده در راه‌های غیر قانونی اطلاعات شما را بدزدند، وجود دارد. خطر هکرها حتی برای شرکت‌ها نیز مطرح است که هکرها می‌توانند به راحتی به اطلاعات حیاتی شرکت‌ها مثل اسرار تجاری یا اطلاعات مالی، دست یابند.

مدیریت آینده شما

یک نام تجاری شخصی می‌تواند هویت خوبی برای شما بسازد یا هویت شما را خراب کند، شما باید مرتباً به پروفایل شخصی خود سر زده و برای جلو گیری از پیش آمدن مشکلی که باعث خجالت شما شود، آن را کنترل کنید، این یک امر حیاتی است. در زیر برخی از روشهایی که در مدیریت مشخصات آن لاین (پروفایل) شما می‌تواند سودمند باشد، آمده است:

درباره هویت (چگونگی ساخت یک پروفایل مناسب خود) جست و جو کنید

بعد از این که پروفایل خود را ایجاد کردید، لازم است برای این که بیش‌تر در مورد خودتان (به منظور ویرایش پروفایل متناسب با خود) بدانید از کمک موتورهای جست و جوی مختلف استفاده کنید. این کار به شما ایده‌هایی برای بیان کردن توانایی‌هایتان می‌دهد و مانند یک تذکر دهنده، برای جلو گیری از تبلیغات منفی به وسیله خودتان عمل می‌کند. به گفته یک مجله کسب و کار، حدود 70 درصد استخدام‌ها با جست و جو در اطلاعات شخص متقاضی انجام می‌شود و 30 درصدی که در آن متقاضی رد می‌شود، به دلیل یافت شدن برخی موارد نامناسب در اطلاعات شخص متقاضی است. بسیاری از موتورهای جست وجو به شما خدمات شخصی‌ای مثل هشدار به شما در صورتی که در مشخصات شما مورد نا مناسبی یافت شود، را ارائه می‌دهند. کنترل پروفایل خصوصی خود را با فعال کردن تنظیمات حریم خصوصی برای عکس‌ها، لیست دوستان و پیام‌ها، به دست بگیرید. به عنوان یک روش حرفه‌ای‌تر می‌توانید از سایت‌های حرفه‌ای که شانس دیده شدن شما را در استخدامی‌ها بالا می‌برد استفاده کنید.

نکات منفی را پاک کنید

دهان به دهان گشتن در دنیای تبلیغات بسیار مهم است، به طور مشابه مطالب نوشته شده در مورد شما در وبلاگ دوستانتان و وب سایت‌های اجتماعی مانند یک زنگ خطر عمل می‌کنند که نباید آن‌ها را نا دیده بگیرید. اگر مطالب یا عکس‌های بی ربط خاصی در مورد خود پیدا کردید، سعی کنید تا حذفشان کنید یا به دوستان خود بگویید تا آن‌ها را حذف کنند. هم چنین توصیه می‌شود که خود را از خرده فعالیت‌های جنایی که باعث بد نام شدن تصویر شما می‌شود دور نگاه دارید.

مشکلات مربوط به گفتار

در حالی که شما مشغول چت کردن با یک نفر در جای دیگری از دنیا هستید، قطعاً کسی در حال بررسی پروفایل و نظرات شما می‌باشد. پس حواستان به گفتارتان باشد. سعی کنید که به عنوان یک متعصب نسبت به مسائل خاص دیده نشوید. درست مانند بعد از یازده سپتامبر که بسیاری از مردم پیام‌هایی با محتوای نفرت را بر روی پروفایل خود نوشتند که این کار قطعاً به نفع آن‌ها نبود. هم چنین خود را در گیر شایعه پراکنی‌ها (سوء ظن) نکنید. همیشه به خود یاد آوری کنید که اینترنت مانند پنجره‌ای است که از طریق آن هرکسی می‌تواند زیر چشمی دنیای شما را نگاه کند.

اطلاعات دقیقی را بر روی پروفایل خود قرار دهید

در حالی که در پاسخ دادن به سؤالات امتحانی به ما گفته می‌شود که جواب دقیق سؤال را بنویسیم، همین روش توسط سایت‌های حرفه‌ای نیز دنبال می‌شود. وقتی که یک کار فرما در حال جست و جو مشخصات شما می‌باشد، می‌خواهد که اطلاعات دقیقی از شما و دستاوردهایی که اخیراً کسب کرده‌اید را ببیند، نه اطلاعاتی که قدیمی شده‌اند و به کار نمی‌آیند. پس همیشه پروفایل خود را به روز رسانی کنید و سعی کنید که اطلاعاتی که با کار شما مرتبط هستند و باعث تقویت رزومه (گراف کاری حرفه‌ای) در جهت مثبت می‌شوند را ارائه دهید.

پروفایل‌های (حساب کاربری‌های) اضافی را ببندید

پس از یک دوره زمانی، همه ما تمایل پیدا می‌کنیم که چندین حساب کاربری را در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کنیم که بعداً به حالت غیر فعال و دروغین در می‌آیند. این حساب‌ها توسط هکرها برای سرقت اطلاعات با ارزش شما مورد هدف قرار می‌گیرند، که می‌تواند شما را در شرایط سختی قرار دهد. بنا بر این سعی کنید که مشخصات و اطلاعات خود را امن نگه دارید و سعی کنید حساب‌های کاربری که کمتر به آن‌ها سر می‌زنید را ببندید.
در پایان این را بگوییم که، حفاظت از اطلاعاتتان مانند کلیدی برای حفظ آینده شماست. در عصر اینترنت، که در آن شرکتها و هم چنین مردم خود را تبدیل به یک بازار اینترنتی برای معرفی به مشتریان بالقوه ‌کرده‌اند، قطعاً یک چیز تغییر کرده است، و آن تعیین و ایجاد تمایز بین زندگی شخصی و حرفه‌ای است. همان طور که اسکات مک نیلی از شرکت سان مایکروسیستمز به درستی گفت که: شما هیچ حریم خصوصی‌ای ندارید، پس به دنبال آن نباشید!