ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 30 ساله )

با سلام خدمت مشاور گرامی من متاهل میباشم و کارمند هستم و و دارای 2 فرزند مدت ازدواج 10 سال هست به علت ضعیف بودن بنیه مالی متاسفانه همیشه در زندگی دچار مشکلاتی هستم و میدانم که اگر پول بود بسیاری از مشکلات من حل میشد . ولی با حقوق کم کارمندی تا دهم برج هم نمیرسد .
به خواست خداوند مهربان با وام و قرض بسیار زیاد یک خانه خریده ام وحالا دارم قرض و قسطهایش را میدهم و لی برای مخارج روزانه با مشکلات زیادی روبرو هستم و همسرم نیز از این موضوع بسیار ناراحت هست و برخی اوقات از کوره در میرود و گلایه میکند و میگوید با این وضع نمیتوانم زندگی کنم . میروم خانه پدرم هر چه او را راهنمائی میکنم که به خاطر خرید خانه تاکنون نتوانسته ایم پول پس انداز کنیم و خرج کنیم و حالا هم به خاطر اقساط و قرضهای که از مردم گرفته ایم دچار مشکل هستیم .
به او میگویم باید صبر کنی قبول نمیکند و سر من ناراحتی میکند واقعا مانده ام و نمیدانم چه کنم از شما خواهشمندم مرا کمک کنید راه حل مناسبی به من بگویئد با تشکر ..


مشاور (خانم صفری)

باسلام. برادر گرامی شرایط شما قابل درک است و در این میان دو موضوع مهم است اول اینکه مسئله ی مالی شما یک موضوع واقعی است و نیاز به حل مسئله دارد به همین خاطر لازم است با توجه به شرایط خاص خودتان ببینید چه کار می توانید انجام دهید که مقداری از این فشار کاهش پیدا کند- راه حل هایی مانند : یافتن شغل دوم- کمک از یک فرد قابل اطمینان- رهن منزلتان و استفاده از پول آن به عنوان اجاره یک منزل مناسب تر و و سبک کردن بدهی هایتان و ... می توانند به عنوان گزینه های پیشنهادی مطرح شوند. اما مسئله ی دوم که به نظر مهم تر می رسد بالا بردن آستانه ی تحمل همسرتان است. که راهکارهای ساده و متنوعی را می طلبد(البته بهتر بود توضیح می دادید که تابه حال درخواست های ایشان و واکنش شما در این مورد چه بوده )مثلا یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید قبل از اینکه ایشان باب گله و شکایت را بگشایند شما پیش دستی کنید و از حضور ایشان در زندگی تان تشکر کنید- علی الخصوص پیش بقیه این موضوع را باز کنید که همسرتان بود که این مدت با وجود سختی های در کنارتان بود و کنار آمدن در این وضعیت کار هر کسی نبود به همین خاطر عشق و محبتتان نسبت به او بیشتر شده است. یا در این مورد احساسش را درک کنید - با او همدلی کنید و بگویید هر کاری انجام می دهید تا شرایط خوبی برایش فراهم کنید و در صورت امکان گاهی با خرید یک هدیه ی کوچک غافل گیرش کنید.