م ( تحصیلات : لیسانس ، 32 ساله )

سلام
من و خانم و دختر 2-3 ساله ام از ابتداي زندگي مشترك (5 سال) در طبقه پائيني منزل پدرم زندگي مي كنيم. بعد از تولد فرزندم و بعد از اينكه كمي بزرگ شد مشككلاتي بين خانوم و خانواده من به وجود اومد. پدر و مادرم چون اولين نوه شون بدنيا اومد اونهم دختر و اونها فرزند دختر نداشتن روزي دو بار و هر بار يكي دو ساعت (صبح و شب) دخترم رو پيش خودشون ميبرن و باهاش بازي ميكنن و اين امر خوشايند خانومم نيست و فكر ميكنه باعث كم شدن محبت بچه نسبت به اون ميشه و همچنين معتقده تربيت دوگانه بوجود مياد و از اين مسائل ... من هم فعلاً توانايي اجاره جاي مستنقلي رو ندارم ... از شما ميخوام من و همسرم رو راهنمايي كنيد.
ضمناً اگه بخواهم اين مسائل رو با خانواده خودم مطرح كنم به نظر شما چطور الينكار رو انجام بدم كه باعث به وجود اومدن كدورت بين اونها و همسرم نشه و حفظ احترام اونها هم باشه؟


مشاور (خانم مریم مردانی)

با سلام و عرض ادب دوست عزیز اعتقاد همسر شما به تربیت دوگانه فرزندتان اعتقادی درست است و بدون شک شیوه تربیتی والدین شما می تواند در این امر تداخل ایجاد کند. البته در صورتی که شما به عنوان والدی باشید که فرزند خود را به طور مثبت و بدون شرط بپذیرید لازم نیست نگران محبت او نسبت به خود باشید اما در هر شرایطی لازم است نگران وضعیت تربیتی او باشید که تحت تأثیر چند نفر قرار دارد. از اینرو بهتر است به دنبال راهکارهایی باشید که هر چه سریعتر خانه ای مستقل از والدین خود داشته باشید. در عین حال در شرایط حاضر لازم است شخص شما با والدیناتن در محیطی گرم و با حفظ احترام صحبت کنید. به هیچ عنوان نباید همسرتان در این بحث شرکت کند یا دخالت داده شود. لازم است خود شما با حفظ احترام از آن ها بخواهید این ملاقات ها را کمتر کنند. بهتر است از منافعی که این کار برای نوه شان دارد صحبت کنیدو در این زمینه می توانید به صحبت های افراد کارشناس استناد کنید. در صورتی که آن ها راضی به این کار نشدند شاید لازم باشد هربار به بهانه هایی به طور نامحسوس این دیدارها را محدود کنید و به این بهانه که کودکتان لازم است به فلان کلاس برود یا در حال حاضر با همسرتان بیرون از خانه است مانع از رفتن او به خانه آ ها شوید. اما به نظر می رسد در این شرایط بی دردسرترین راه جدا شدن از آن ها و تهیه مسکنی مستقل است. بهتر است انرژی خود را در این مسیر بگذارید و تا رسیدن به این هدف آنچه گفته شد را اجرا کنید.