ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

بارفیقم رابطه صمیمی ای داریم ولی همسر دوستم بارابطه ی ما مخالفه وحسادت میکنه..تاحدی که اجازه نمیده همدیگه رو ببینیم....خیلی بهم سخت میگذره..چیکار کنم؟


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و تشکر از ارتباط شما با سایت «راسخون»، دوستی و دوست داشتن، انسان را به سوی هم شکلی و هم سانی با محبوب می‌کشاند و انگیزه عمیق این حُب که در ژرفای وجود آدمی جای دارد، سبب می‌شود که محبّ (کسی دوست می‌دارد) به صورت محبوب درآید؛ به همین خاطر رسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) می‌فرمایند:
«المَرءُ على دِینِ خَلِیلِهِ فَلیَنظُر أحَدُکُم مَن یُخالِلُ» (1)؛ «آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مواظب باشد که با چه کسى دوستى مى کند».
در پاسخ به سؤالتان برایمان بیان نفرمودید که خودتان هم متأهل هستید یا مجرد؟ اما اگر شما واقعا به دوستتان علاقه مندید و فکر می کنید بدون او خیلی به شما سخت می گذرد متأسفانه علاقه افراطی به او پیدا نموده اید و باید این علاقه را کاهش دهید ولی اگر در حد معمول او را دوست دارید، با این واقعیت باید کنار بیایی که او هم شما را دوست دارد ولی متأهل است و نسبت به همسر خود نیز تعهداتی دارد. اگر موفق شد همسرش را برای دیدار شما راضی کند، خوب می شود ولی اگر توان نداشت بهتر است این را به پای حسادت او نگذارید و خیر و صلاح دوستتان را در کاهش رابطه ببینید. از این طرف سعی کنید برای خود دوستان جدید و بهتری تعریف کنید و دوستی های دیگری تشکیل دهید. ضمن اینکه ارتباط با دوست از طرق مختلفی مانند تلفن و پیام و ... نیز ممکن است و در دیدار حضوری محدود نیست.
موفق باشید.

پی نوشت:
 1. طوسى، محمد بن حسن، أمالی، قم‏: دار الثقافة، 1414ق‏، ص518.