ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 32 ساله )

ارتباط با مدیر:
با سلام من یه سوال حیاتی دارم ممنون میشم جوابمو بدین
من ۳۲ ساله شاغل و متاهل هستم و شوهرم هم مرد خوبی هستش ولی متاسفانه من مدتی هست که به همکارم حس عجیبی پیدا کردم و البته ایشون هم دارن حس شدید دوست داشتن و مدتی هست که بهم گفته و خیلی ابراز احساسات میکنه و من ولی ته دلم ازش خوشم میاد ولی تا حالا این حسو سرکوب کردم به خاطر همسرم ولی برخورد تند هم با همکارم نکردم نتونستم ک مدتی تصمیم گرفتم اصلا جواب پیاماشو ندم ولی خیلی درگیرش شدم واقعا دوسش دارم انگار نمیدونم واقعا راه درست چیه چی کنم خیلی دارم اذیت میشم خب کار دل از اراده من خارجه وگرنه خودم مخالف این کارام...ممنون میشم جواب بدین همش تو ذهنمه خیلی میخوام حواسمو پرت کنم نمیشه و حتی تو خوابم هم هست


مشاور (احسان فدایی)

خواهر محترم!
ضمن سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، یار همیشگی شما، در پاسخ توجه داشته باشید که فردی که وارد زندگی شما شده است دامی توسط شیطان است که برایتان پهن شده و می خواهد زندگی دنیایی و اخرویتان را به نابودی بکشاند؛ وگرنه چه لزومی دارد زنی متاهل با مردی نامحرم هم صحبت شود. صحبت با یک فرد غریبه و نامحرم تحریک کننده است چه حرف های معمولی زده شود و چه حرف های عاشقانه، و این را هرکسی با رجوع به درونش متوجه می شود و توجیه های مختلف این واقعیت را عوض نمی کند. همانطور که هیچ زنی دوست ندارد شوهرش با دختری نامحرم ارتباط برقرار کند، هیچ مردی هم دوست ندارد و تحمل نمی کند که زنش با مردی نامحرم ارتباط برقرار کند.  و یا به او ابراز علاقه کند. کاری که دوست ندارید شوهرتان انجام دهد را، خودتان هم نباید انجام دهید. به یاد داشته باشید در هر حال شما اکنون متاهل هستید و با همسرتان پیمان وفاداری و تعهد بسته اید، هر عملی که بر خلاف آن انجام دهید خیانت محسوب می شود و بسیار آسیب زا و مخرب خواهد بود. بله! درست است که کار دل است ولی باید دل را در گرو همسرتان نگه دارید و این شما هستید که باید کنترل دل را به دست گیرید. نمی دانیم ولی شاید روابط قبلی شما و همسرتان معیوب بوده و محبت کافی از همسرتان دریافت نکرده اید که با ابراز علاقه همکارتان احساس علاقه در شما شکل گرفته است.
بنابراین:
  1. وقتی می­دانید امکان رسیدن به او را ندارید، ادامه این وضعیت، بر وابستگی شما و دلشوره­ و نگرانی شما خواهد افزود. بنابراین بهترین کار این است که هرچه سریعتر جلوی رابطه خود را بگیرید و به خودتان اجازه اینکه به او حتی فکر کنید را ندهید.
  2. علاقه به وی را در دل نپرورانید. تا حد امکان به او فکر و خیال­بافی ­نکنید. هر گاه افکار مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد، حواستان را پرت کنید و به چیز دیگری فکر کنید. یا به کار دیگری مشغول شوید و یا مکانتان را ترک کنید؛ مثلا به میان جمع خانواده بروید و با آنان مشغول گفتگو شوید تا این افکار از ذهنتان خارج شوند.
  3. تا آنجا که امکان دارد، از برقراری هر گونه رابطه به هر دلیل با ایشان خودداری کنید و و هر گونه تماس تلفنی و یا حضوری با ایشان را برای همیشه قطع کنید و دیگر به هیچ پیامی از ایشان پاسخ ندهید. در صورت امکان بخش کاری تان را نیز تغییر دهید تا دیگر او را نبینید.
 4. از بیکاری و تنهایی اجتناب کنید زیرا هنگام بیکاری یا تنهایی ذهن انسان جولانگاه این گونه افکار و تخیلات می­ شود.
5. روابط را با خانواده و دوستان و مخصوصا همسر خود تقویت کنید. با همسر خود به تفریح و مسافرت و ... بروید تا با مشغولیت و محبت به همسرتان آن شخص رافراموش کنید
6. هر روز حداقل ده دقیقه قرآن(با توجه به معنا و ترجمه آن) تلاوت کنید.تا می توانید جنبه های مثبت شخصیتی و رفتاری همسرتان و خوشی ها و موفقیت های زندگی مشترکتان را در ذهن و گفتار خود برجسته سازید و روز به روز نسبت به درستی و صحت ازدواج با همسرتان در زبان و عمل اقرار نمایید تا به مرور احساس علاقه و عشق وافری که به همسرتان پیدا می کنید جایگزین احساستان به فرد مقابل گردد.
7. برای داشتن زندگی‌ای سرشار از موفقیت و آرامش، توکل به خدا، یاد حضرات معصومین (علیهم السلام) و افزایش مهارتهای همسرداری و مدیریت عاطفی زندگی را از یاد نبرید.
خواهر محترم، انسان نسبت به جنس مخالف شدیدا وسوسه می شود و شاید هیچ وسوسه ای قوی تر از این نباشد. اما حقیقت این است که این وسوسه ها اصلا واقعیت ندارند و اگر هم داشته باشند خیلی کم است. منظورمان این است که تصورات ذهنی انسان نسبت به جنس مخالف (و به طور کلی به مادیات) این مطلب را به انسان القا می کند که ارتباط با آنها و در کنار آنها بودن چه قدر لذت بخش است، ولی وقتی خود را به آنها می رساند، می بیند اصلا این طور نیست و چیزی زیادی به دست نیاورده است و آن چیزی که به دست آورده ارزش این همه تلاش و انتظار را نداشته است. در روابط دوستی با جنس مخالف و حتی روابط فامیلی آنچه ما از طرف مقابلمان می بینیم فقط 10 درصد درست است یعنی در 90 درصد موارد واقعیت دیده نمی شود و نمی توان فهمید طرف مقابل دارای چه رفتاری است پس باید به نعمت های پایدار دل بست نه به دنیای زودگذر. مهارت‌ها و آگاهی‌هایتان را از زندگی زناشویی بالا ببرید و وظایف دینی را به خوبی عمل کنید و به زندگی خودتان پایبند باشید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

مدیریت خیانت در خانواده