ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 30 ساله )

باسلام وعرض ادب وتبریک سال جدیدخدمت شما یاوران همراه که واقعا باید ازذحمات فراوان شما تشکر وقدر دانی نمود.چندین بار گذشته هم از راهنمایهای مفید شما اسفتاده نمودم وتاثیر گزار بودواقعا،بنده بیش از ۳سال از ازدواجم گذشته و یک فرزند تقریبا دوساله دارم،خانومم در زندگی نزدیک ب چندماه با کسی دیگر ارتباط تلفنی داشت ولی متوجه این رابطه شدم و زمانی که متوجه شدم خودش تمام جریان وارتباطشو اقرار کردچون من بعداشنیدن این جریان تصمیم ب طلاق نمودم ولی همسرم مانع شد والتماس کرد که این کار را انجام ندهم هرچند که اینم باید بگم که وتقعا ب جرات میتونم بگم واقعا از ته دل دوسم داره وخیلیخیلی بهم وابستس حالا چجور اون ارتباط اتفاق افتاد واقعا برام جای سوال داره قبلا راهنمایی درمورد این موضوع رو از شما گرفتم و واقعا راهنمایتون کمکم کرد،الان نزدیک ب ۵ماه ازگذشت اون جریان میگزره ولی من هنوز نتونستم ب اون باور کامل نسبت ب همسرم برسم وهنوز گاه گاهی شک نسبت ب اون بهم دس میده ونمیتونم باورش کنم،اگر امکانش هست راهنمایم کنید که چجور واز چ طریقیرب این باور برسم وایا میشه جوری یا از چه راهی بقول مثال امتحانش وچجور بهاش حرف بزنم وچه سوالاتی ازش بپرسم که متوجه بشم عوض شدنش ظاهری نیست واز درون عوض شده از راهنمایی وذحمات شما سپاسگذارم.یا حق.


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم. در اسلام شدیداً از ترتیب اثر دادن به گمان‏هاى بیهوده و بى‏ اساس منع گشته و از انسان‏ها خواسته شده تا زمانى که به مسأله‏اى یقین و علم پیدا نکرده‏ اند، درباره آن قضاوت نکنند؛ چرا که عمل به ظنّ و گمان، رابطه بین آدمیان خصوصا زن و شوهر را دچار تشویش و سستى کرده و اعتماد را در خانواده از بین مى ‏برد. پیشوایان دینى و امامان(ع) از ما خواسته ‏اند که کارهاى برادران مسلمان(چه رسد به شوهر) خود را بر بهترین شکل حمل نماییم و حتى اگر حمل بر صحت و درستى آن مشکل است، تلاش کنیم تا وجه خوبى برایش پیدا کنیم در غیر این صورت همیشه انسان از دیگران و گفتار و کردار آنان وحشت داشته و چنین خواهد پنداشت که هر عملى که انجام مى ‏دهند علیه او صادر گردیده است.حضرت على(ع) فرمود: «مراقب باش که سوء ظن بر تو غلبه پیدا نکند، به درستى که بدگمانى هیچ رفاقتى را بین تو و دوستت باقى نمى‏ گذارد»، (بحارالانوار، ج 77، ص 207) ؛ تا انسان یقین به بدى کسى نداشته باشد حق ندارد به او بدبین شود، بلکه باید نسبت به او خوش‏بین باشد. گمان بد و بدبینى وقتى رواست که انسان یقین به بدى داشته باشد وگرنه باید خوش‏بین بود.پرسشگر محترم؛ شاید قبلا هم خدمت شما عرض کرده باشیم که اعتماد زوجین به یکدیگر یکی از مهمترین سرمایه ها و ارکان زندگی مشترک است. ما از شما می پرسیم آیا وجود آرامش را برای زندگی ای که در آن بی اعتمادی و شک و تردید وجود داشته باشد، می توان متصور شد! شکی نیست که بی اعتمادی زندگی را به کام زوجین تلخ می کند و ارکان زندگی را متزلزل و شاید تا حد ویرانی پیش ببرد. ما احساسات پاک شما را درک می کنیم و می دانیم بی دریغ همسرتان را دوست دارید و این حالتی که برای همسرتان پیش آمده ناشی از قصور و کوتاهی اوست. به هر حال هر انسانی گناهانی انجام می‌دهد ولی با توبه به درگاه الهی بخشیده می شود. پس دلیلی ندارد شما دائم ذهنتان را به گذشته یا آینده‌ای که هنوز در آن اتفاقی نیفتاده مشغول کنید.
رفتار همسرتان را از شخصیت او جدا کنید و در ادامة زندگی به او کاملا اعتماد داشته باشید. او شخصیت سالمی دارد ولی شاید در اثر ارتباط با همکاران و دوستان بد به این مسیرها گرایش پیدا کرده است. ضمناً ارائة محبت بیشتر و تقویت روابط زناشویی نیز تأثیر زیادی دارد.
سعی کنید:
-  به خاطر دلخوری های فردی او را از رابطه جنسی دوران عقد در حد محدود محروم نکنید.
اگر از دست او ناراحت هستید، بهتر است مشکلات خود را با گفتگو حل و فصل نمایید. خودتان قضاوت کنید: در یک ماه گذشته چند مرتبه به دلایلی از قبیل اینکه خسته ام، سر درد دارم، و یا حوصله ندارم همسرتان را از خود رانده اید؟
- افکار و تمایلات خود را با او در میان بگذارید
نباید انتظار داشته باشید که او به صورت اتوماتیک همه افکار شما را حدس بزند. خیلی راحت هر چه را که در ذهن خود دارید با همسرتان در میان بگذارید. آنوقت دیگر غصه نمی خورید که چرا به من اهمیت نمی دهد و .... باور کنید که ناامیدی ها شما تنها با بازگو کردن افکارتان پایان می پذیرند.
- تا می توانید به گذشتة همسرتان فکر نکنید و او را به خدا بسپارید زیرا خداوند است که انسان را از بدی ها حفظ می نماید.
-به ظاهر خود اهمیت بدهید و به خودتان برسید. لباس های زیبا و تمیز بپوشید و در مجموع ظاهرتان را آراسته نگاه دارید تا همسرتان از عشق به شما سیراب گردد.
اما اینکه بخواهید بفهمید که آیا واقعا همسرتان توبه کرده یا نه ممکن نیست زیرا هر کسی این مسائل را در دلش دارد. اما وقتی همسرتان روابط خود را ادامه نداده و شما نیز مورد مشکوکی از او ندیده اید پس دلیل برای نگرانی نیست. در نتیجه مراقب افکار شیطانی و دسیسه کردن شیطان در زندگی تان باشید.
موفق و خوشبخت باشید.

بیشتر بخوانید:
مرد، زن، سوءظن