ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 37 ساله )

سلام. قصد ازدواج با مردی دارم که سابقه ازدواج داره با 2 فرزندی که با همسر سابقش زندگی میکنن. من دوس ندارم بچه‌های این آقا بعدا تو زندگیم دخالت یا اصلا ربطی داشته باشن. یعنی نمیخوام بعد از مرگمونم مالی یا چیزی ب اونا برسه. میدونم ک این موضوع صورت خوشی نداره ولی من نگران آینده م. ب هر حال اگه اتفاقی برا این آقا بیفته من تو دردسر میفتم و نمیخوام این مسائل پیش بیاد. چطور میتونم این موضوع رو "محترمانه" با این آقا مطرح کنم
طوری که هم من نگرانی خودمو واضح بگم هم به این آقا برنخوره؟
ممنون میشم زود راهنمایی کنید


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
همانطور که خودتان میدانید ازدواج یک حادثه بسیار مهم و تاثیر گزار در زندگی می باشد؛ از این رو یک انتخاب صحیح و سنجیده می تواند سرنوشت ساز و تعیین کننده بوده و در مقابل احساسی عمل کردن و عدم توجه به ابعاد مسأله ، خسارت های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.همانطور که می دانید آنچه در مساله مهم ازدواج باید مورد ملاحظه ودقت قرار گیرد توجه به ملاک های مهم همانند اخلاق نیک ، صداقت ، ایمان وکفویت در جهات مختلف می باشد و موارد اختلافی دیگر در حاشیه قرار داشته ونقش تعیین کننده ای در زندگی نخواهد داشت.در ادامه گفتنی است از این میان نقش خانواده از اهمیت والایی برخوردار است چه اینکه ازدواج پیوند دو نفر فقط با یکدیگر نیست بلکه پیوند دو خانواده است و هر چه این دو خانواده همخوانی بیشتری با هم داشته باشند شرایط قبل و بعد از ازدواج و حتی آینده بهتر خواهد بود طبعا زمینه برای رشد و تعالی و رسیدن به آرامش که از مهمترین اهداف ازدواج است بهتر حاصل خواهد گردید. اما به نظر می رسد با توجه به احراز ملاک های همسر مناسب در مورد فردی که برای ازدواج انتخاب نموده ایید مقداری بیشتر تحقیق کرده و از کفویت خود و ایشان در زمینه فرهنگی مطمئن شوید.در مورد ازدواج ناموفق ایشان و نامزدی قبلی، تمام تلاشتان را بکنید تا با آن خانواده صحبت نموده و شخصا اطلاعات کاملتری را کسب نمایید و در این مورد به گفته های خواستگارتان و خانواده اش اکتفا نکنید. گاهی اتفاق می‌افتد که فرد، تقصیر جدایی قبلی را برای فرار از مشکلات درونی و بیرونی خود به عهده خانواده همسر یا نامزد قبلی خود می‌اندازد. پس با دقت در این مورد عمل کنید و مصرانه تحقیق کنید.
اما در مورد فرزندان این مرد باید گفت فعلا ایشان با مادرشان زندگی می کنند و جای نگرانی از این بابت نیست که بخواهند دائما دخالت کنند ولی ممکن است در برخی از رفت و آمدها ابتدا به شما علاقه ای نشان ندهند یا احساس حسادت کنند ولی باید با محبت ایشان را به خودتان جذب کنید؛ اما اینکه بخواهید ایشان را از ارث پدرشان محروم کنید ممکن نیست و این یک قانون شرعی است و این دو نفر سهم خود را می برند و با شرط و شروط شما برای ازدواج نیز هیچ چیزی تغییر نمی کند. نهایتا در جلسة خواستگاری با همسرتان صحبت کنید و محدودیت هایی را با بیان محترمانه برای رفت و آمدها تعیین نمایید. یا اینکه اگر گفتن این مسائل و وضع محدودیت ها برایتان مشکل است با یکدیگر به مشاور خانواده و ازدواج حضورا مراجعه نموده و  این مسائل را آنجا حل و فصل کنید و بعدا تن به ازدواج دهید. توصیه می کنیم قبل از حل شدن این اختلافات در ذهنتان جواب قطعی ندهید و عجله نکنید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

ازدواج با افرادی که شما ازدواج مجدد انها محسوب خواهید شد