ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

س. ۹ ماهه با اقای اشنا شدم گفته قصدش ازدواجه علاقم بم داره. ولی زیاد از خودش چیزی بم‌نمیگه حالا نمیدونم درگیر مشکلات کاریشه یا بخاطر فاصله مکانی ک بام داره اینجوریه بعد اینکه اول بار بم گفت بام روراشت باش و از گذشتت باهرکی رابطه داشای بگو چون اگ بعد بفهمم چیزیو پنهون کردی حدا میشم منم برا اینکه صداقتمو نشون بدم همه چی گفتم و الان هم میگ چون من پیشت نیستم دگ نیاز جنسی داشتی اجازه بت میدم بعد ازدواج دیگ اجلزه نداری. ولی فقط راستشو بگو سوالم اینکه این اقا هدفش واقعا روراستیه منه یا امتحان کردن.؟. چجور باید بفهمم


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.همانطور که می‌دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث زندگی است و نقش بسیار مهمی در همه ابعاد زندگی انسان دارد. برای یک ازدواج موفق لازم است که طرفین آگاهی و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر بیابند و یکی از راه های آشنایی بیشتر دختر و پسر صحبت های آن دو در خواستگاری است که اگر در این گفتگوی کوتاه اما با ارزش مسائل و نکات ضروری و با اهمیت مطرح گردد می توان از آن بهره های خوبی برد. پس هریک از طرفین خواستگاری این حق را دارد که در مورد گذشته طرف دیگر، مطالبی را جویا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه و شکاکانه را نهی می‌کنیم. اما اگر چه صداقت و درستی مایه ثبات یک ازدواج می باشد اما در برخی موارد بازگو نکردن مسایل واقعی، دروغ به شمار نمی آید مثلا در صورتی که فردی در گذشته رفتاری غیر شرعی داشته و از طرفی از عمل خود به شدت پشیمان می باشد؛ در این صورت می تواند به خواستگار خود پاسخ عدم مشکل را بدهد. اشتباهی که بعضی از دختران و پسران در جلسه خواستگاری مرتکب می‌شوند این است که همه گذشته خود را (که بعضا همراه با اتفاقات، رفتارها، صفات یا ارتباطات غلطی بوده است که اکنون از آنها ناراحت و پشیمانند) به بهانه صداقت یا جلب اعتماد طرف مقابل، مطرح می‌کنند حال آنکه این عمل در بسیاری موارد اثر عکس داشته که نتیجه منفی آن در همان زمان (به صورت طبیعی خواستگاران با شنیدن این گونه مسائل از ازدواج کردن با شخص مورد نظر منصرف می شوند) یا در زندگی مشترک، دامنگیر طرفین خواهد شد.خواهر گرامی! بهتر بود شما در مورد گذشته تان چیزی به ایشان نمی گفتید؛ زیرا او هنوز حتی خواستگار شما هم نیست و نمی توانید به او اعتماد کنید و صرفا با او رابطه دارید. حتی رابطه‌ی شما نیز رابطه ی شرعی و قانونی نیست و بهتر است این رابطه را قطع کنید و از او بخواهید اگر واقعا خواستگار شماست دست از بدبینی بردارد و هرچه سریعتر به خواستگاری رسمی بیاید. ضمن اینکه باید دید که ایشان به چه میزان معیارهای ازدواج را دارا است؟ این معیارها را می‌توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: 
الف) معیارهای اساسی: ملاک‌هایی که حتماً آن‌ها را باید در نظر داشته باشیم تا زندگیمان توأم با سعادت باشد. در نظر نگرفتن این معیارها موجب بروز مشکلاتی در زندگی ما خواهد شد. مانند:‌ دین داری، اخلاق نیکو، شرافت خانوادگی (نجابت و پاکی)، عقل.
ب) معیارهایی که موجب کاملتر شدن زندگی ما می‌شود. این معیارها اگر رعایت شوند زندگی ما بهتر و کاملتر خواهد شد. البته این معیارها به سلیقه و موقعیت افراد بستگی دارد و در افراد مختلف، متفاوت می‌باشد. از جمله این ملاک‌ها می‌توان سلامت جسم و روح، زیبایی، علم و سواد و کفو همدیگر بودن را نام برد؛ در نتیجه معیارهای دینی اسلام فقط ایمان و اخلاق نیست و موارد دیگر را نیز شامل می‌شود. پس در این موضوع خیلی دقت کنید.
در هر صورت چه هدف او آزمایش شما باشد و چه صداقت اصل این سؤالات به گذشته ی هر فرد بازمی گردد و کسی حق ندارد در مورد گذشته ی دیگری پرسش کند و سؤال بپرسد! بنابراین سعی کنید او را قانع کنید تا خواستگاری رسمی صورت گیرد. سپس مراحل دیگر از جمله تحقیق و مشاورة پیش از ازدواج که از مهمترین مراحل انتخاب همسر است.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!