ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 42 ساله )

مشکل فاصله گرفتن همسرم تومسائل جنسی از چندسال پیش اویل عنوان پزشکی وبعد دیگه هرموقعه مطرح کردم دعوا ومشاجره راه انداخته من زندگی وزن وبچه هایم را دوست وبه خاطره همین تحمل کردم از هدیه به بالا هم خرید ولی متاسفانه اصلا توری شده که اگر روی یک مبل نشسته باشیم این یک فرد نامحرم برخورد می کنه نمی دانم چه کار کنم لطفا رهنمایی بفرمائیدضمنا خانواده مذهبی هستیم ولی متاسفانه این مشکل بزرگ پیش آمده .


مشاور (مشاور راسخون)

مشاوره خانواده

با سلام "مساله دلزدگی زناشوئی اتفاق ناگواری است که در برخی خانواده ها رخ میدهد و زندگی را برای هر دو نفر زوجین سخت میکند. این مساله علل مختلفی میتواند داشته باشد، ازجمله این علل موارد زیر است:
اول: توقعات نابجا: گاهی ممکن است یکی از زوجین توقعات نابجا و افراطی از همسر خود داشته باشند که طرف مقابل نمیتواند آنرا برآورده کند و لذا فاصله میگیرد. 
دوم: خاطرات بد و ناهنجار از روابط گذشته: بررسی کنید آیا در روابط خود رفتاری داشته اید که منفور او بوده یا برای ایشان درد و رنج ایجاد میکرده و آن رفتار را اصلاح کنید. 
سوم: توقعات برآورده نشده: بررسی کنید چه خواسته هایی مد نظر همسرتان بوده که از طرف ‌شما مورد بی توجهی واقع شده باشد
نکته مهم:
در موارد زیادی حیای خانم ها باعث سکوت او می شود چرا که چند مرتبه چیزی را تذکر داده یا کاری و رفتاری را درخواست کرده اما مرد به آن اهمیت نداده و توجه نکرده است و لذا خانم آن خواسته را در خود سرکوب میکند و با وجود نیاز به آنها، دیگر درخواست نمیکند. خواسته های سرکوب شده به مرور زمان و با زیاد شدن تعداد آنها، به بغض فروخفته ای تبدیل می شود که در موقعیت هیجانی یا خشم سرباز میکند و زندگی زناشوئی را دچار اختلال و تشویش میکند. مثلا خانمی از بوی بدِ بدنِ مرد در اذیت است، از نداشتن اصلاح مناسب سر و صورت و بدن مردش ناراحت است، از زودانزالی همسرش در رنج است، از خشونت در روابط جنسی آسیب میبیند و.... و همه اینها را در موقعیت های مختلف تذکر داده و اثری ندیده، به یکباره به کلی رابطه با همسرش را قطع میکند و نسبت به آن واکنش جدی و شدید نشان می دهد. پس اولین و مهمترین قدم، یافتن ریشه و منشأ این انزجار و تنفر است. 
برای فهمیدن مشکلات درونی همسرتان:
۱. از تکنیکهای ارتباط موثر و همدلی و تخلیه احساسی و هیجانی استفاده کنید.
۲. در غیر این صورت دقت کنید همسرتان در ناراحتی ها و گله ها، به چه نکاتی بعنوان خواسته های خود و نقطه ضعف شما اشاره میکند. بدون اینکه سعی در توجیه داشته باشید آنرا به ذهن بسپارید و سعی در یافتن راه حل برای رفع آنها کنید
۳. به مشاور و درمانگر خانواده مراجعه کنید تا هم در یافتن منشأ مشکل و هم در ارائه راهکار مناسب برای حل و رفع آن به شما کمک و راهنمایی دهد.

بیشتر بخوانید:
تأمین نیازهای جنسی در زندگی زناشویی