ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 28 ساله )

سلام ببخشید خانوم من قبل ازینکه من برم خواستگاریش با یه آقای ک فایمیلمونه دوست بودن همدیگرو دوسداشتن.همیشه همدیگرو تو جمع فامیلی میبینیم من چ برخوردی کنم با این اقا بهتره؟یعنی رفتارم چطور باشه اخم کنم بگم بخندم چ جوری باشم


مشاور (خانم عقیقی)

با سلام و ممنون از اعتمادتون
باید خدمت شما عرض کنم که در این مورد مهم است که شما بتوانید زندگی زناشویی خودتان را حفظ کنید، اگر  همسر شما با دیدن آن آقا خاطرات قبلیش از روابط دوستانشون زنده میشه بهتره که سعی کنید تا مستحکم تر شدن روابطتون از قرار گرفتن هر  شما رور در رو جلوگیری بشه، زیرا زنده شدن خاطرات یعنی سستی روابط شما.. سعی کنید در این مورد اصلا با همسرتون صحبت نکنید. اما برای بهتر شدن روابط خود تلاش کنید.
و اما در مورد خودتون و اون آقا که باهاش صحبت بکنید یا نه  در این مورد غرور خودتون مهمه. آیا وقتی در مقابل او قرا میگیرد افکار منفی در ذهن شما قرا میگیرد از روابط قبلی اش با همسر شما؟؟؟ آیا احساس می کنید او باعث تشویش شما می شود...؟؟؟ آیا آرامش شما را به هم میریزد؟؟؟
اگر این موارد وجود دارد بهتر است مدتی از رودر رو شدن با او جلوگیری کنید.بهتر است کمتر در جمع های که او حضور دارد وارد شوید زیرا این افکار و باور ها باعث میشود که نتوانید روابط واقعی را با همسرتون داشته باشد. از طرف دیگر اگر طرف مقابل می داند که شما از دوستی او با همسرش آگاه هستید بهتر است طوری واکنش نشان دهید که زندگی زناشویی تان از همه چیز برای شما مهم تر است و اجازه نمیدهید هیچ کس و هیچ چیز این زندگی را بهم بریزد.اجازه نمی دهید حرمت خانوادتان را کسی بهم بریز و هر غریبه ای وارد زندگی شما بشود.نیازی نیست در مورد گذشته صحبت کنید یا آن را گوشزد کنید بلکه بهتر است از زندگی فعلی تان محافظت کنید.
 
بیشتر بخوانید:
ارتباط مؤثر در خانواده از نگاه اسلام