ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

باسلام مجدد خدمت شما مشاوران دلسوز و همراه... طی مشاوره های قبلی بهم توصیه کردین ک سوء ظن نداشته باشم و همیشه با حسن ظن نگاه کنم خیلی خیلی سعی میکنم و خیلی دوست دارم اوضاع ب روال قبل برگرده ..باهمسرم مهربونم و خودم کاری کردم ک رابطه زناشوییمون در هفته بیشتر بشه معمولا ۳ بار درهفته..‌ ولی هنوز همسرم تو خونه خیلی گوشی دستشه نمیگم حتما داره کار اشتباهی میکنه چون خودم متوجه میشم تو کانال های مختلف حیات وحش و طنز و ایناست ولی بازم نگران و ناراحت میشم . یا همسرم صبحهایی ک خونه هستن ازما زودتر بیدارمیشن و گوشیشونو برمیدارن و میرن تو پذیرایی و با گوشی ور میرن من هنوزم میترسم ک بخواد اون کارو تکرار کنه وبعد پاکش کنه به روش نمیارم ولی خیلی از درون اذیت میشم وقتی از خونه میره همش دلم میخواد گریه کنم ...یکی دوبارم باآرامش و مهربونی ازش خواستم که زیاد سرش تو گوشی نباشه گفتم میدونم تو فلان کانالی ولی دوس دارم بیشتر باهم وقت بگذرونیم و صحبت کنیم . ب نظرتون من اشتباه فکر میکنم..ضمن اینکه این چندوقت همسرم بخاطر یه مسئله ای ک در کارشون پیش اومده از لحاظ مالی در مضیقه هستن و هروقت به من درموردش میگن من میگم عیبی نداره درست میشه این همه سرکار رفتی دوروزم خونه ای... ولی بازم میترسم


مشاور (احسان فدایی)

خواهر گرامی؛ از اینکه باری دیگر «راسخون» را سنگ صبور خود یافته اید، خوشحالیم.
در پاسخ به پرسش شما به چند نکته می پردازیم:
1. آنچه در حال حاضر برای شما بیشتر آزار دهنده و ترسناک است استفادة افراطی همسرتان از گوشی است. این استفاده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مانند جذابیت زیاد، بیکاری همسرتان، نداشتن حوصله و .... . لذا در درجة اول باید این شناخت را در همسرتان ایجاد نمایید که او بداند که استفاده زیاد از گوشی چه مشکلاتی را به وجود می آورد. این کار میسر نمی شود مگر با در اختیار قرار دادن کتاب هایی در این رابطه و صحبت در مورد مشکلات زیاد استفاده کردن از گوشی های هوشمند. همچنین می توانید گاهی اوقات موانعی برای استفادة زیاد همسرتان از گوشی ایجاد نمایید و او را به کارهای دیگر دعوت کنید. مثلا شما نیز صبح با همسرتان بیدار شوید و به ورزش پیاده روی بروید یا صبحانه را اول صبح میل نمایید تا همسرتان نیز با اراده شود و گوشی را قدری کنار بگذارد. این عادت کم کم بر طرف خواهد شد.
2.نکتة دوم در مورد احتمال خیانت همسرتان است که اولا باز هم از شما می خواهیم تا حد امکان به همسرتان خوش بین باشید و ثانیا نیازهای همسرتان را بیش از پیش بر طرف کنید.  نیاز عبارت‌ است‌ از نیرویی‌ که‌ از ذهنیات‌ و ادراک‌ آدمی‌ سرچشمه‌ می‌گیرد و اندیشه‌ و عمل‌ را چنان‌ تنظیم‌ می‌کند که‌ فرد به‌ انجام‌ رفتاری‌می‌پردازد تا وضع‌ موجود را در جهتی‌ معین‌ تغییر دهد و حالت‌ نارضایتی‌ را به‌ رضایت‌ و ارضا تبدیل‌ کند. از جمله دلایل اصلی ازدواج، تأمین نیازهای عاطفی، جنسی و معنوی طرفین است. حال اگر این نیازها در زندگی زناشویی ارضا نگردد (یا احساس عدم ارضا رخ دهد) و فرد از ظرفیت کافی معنوی و روانی برخوردار نباشد، راه به بیراهه خواهد پیمود و در چارچوب خارج از خانواده بدنبال تأمین آنها برخواهد آمد. عمده نیازهایی که فرد در یک رابطه (جنسی یا عاطفی) نامشروع و پنهانی سعی در تامین آنها دارد به قرار زیر می‌باشد:  - مورد نیاز بودن  - رفاقت  - درک شدن  - از سوی فردی دوست داشته شدن  - یک ریسک لذت بخش و مفرح  - احساس آزادی  - استقلال  - سرگرمی  - برآورده ساختن نیازهای جنسی  - تقویت اعتماد بنفس  - سلطه جویی  - تجربه تازه  - ماجراجویی  - القاء داشتن استحقاق و شایستگی  - رقابت  - شیطنت  - پر کردن خلاء تنهایی  - برتری جویی  - انتقام جویی  - تعلق پذیری  - احساس امنیت  - مورد پذیرش واقع شدن  - هیجان  - لذت جویی  - احساس جوانی کردن  - تنوع طلبی  - خود شناسی  - ..   
3. تلاش کنید در مشکلات همانطور که با همسرتان همدلی کرده اید این همدلی ادامه داشته باشد و او را دلگرم کنید. گاهی برای او از سختی های زندگی بگویید و حتما سعی کنید به مباحث دینی و تقویت معنویت بخصوص نماز در منزل همت ویژه ای داشته باشید. نماز انسان را از زشتی ها و بدیها دور می کند و اگر همسرتان  در این وادی نیست بدانید که ایمان او نیز ضعیف است و باید روی این موضوع نیز قدری کار کنید.
موفق  و سربلند باشید.

بیشتر بخوانید:
روان‌شناسی موبایل