ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

من حدود چهل روزه که رفتم خواستگاری یه دختر 17 ساله و حدود یه هفته هست که صیغه محرمیت خوندیم بعد از دو روز از محرمیت من متوجه شدم که این خانم تو تلگرام با افراد زیادی در ارتباط هست که البته فقط حرف زدنه و خیلی شبیه دوستی نیست و با توجه به اینکه خودش اکانت تلگرامش رو بمن داده بود و میدونستم که من چت هاش رو میبینم همزمان با من که چت میکرد با یه پسر دیگه که مدعی شده مدیره یکی از کانال های تلگرامش هست داشت چت میکرد و بعد از اینکه با اعتراض شدید من مواجه شد مدعی شد که اصلا فکر نمی کرده که این کار اینقدر بد باشه و فکر می کرده عادیه چون همه انجام میدن از جمله دوستانش
حالا میگه من توبه کردم و دیگه تکرار نمیکنم ولی من نمیدونم راست میگه یا نه و آیا واقعا در آینده تکرار نمیشه
لطفا راهنمایی کنید


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
همانگونه که می‌دانید، پیوند ازدواج بین مرد و زن براساس احساس نیاز به آرامش است. قرآن زن و مرد را لباس یکدیگر مى‏داند (بقره، آیه 187) و شرط رسیدن به آرامش را عشق و مودت معرفى مى‏کند (روم، آیه 21) عشق به همسر مانند نهال درختى است که اگر به او توجه نشود خشک مى ‏شود. پس لازم است دائما تقویت شود و از آسیب‏ها دور بماند. یکی از مهمترین آسیب ها که ممکن است نهال عشق و محبت را پژمرده کند ، شک و بدبینی به همسر است.هر فردی باید نسبت به هم نوع خودش، خاصه کسی که هم وطن و هم دین اوست، حسن ظن داشته باشد، حال چه برسد به همسر، که نزدیکترین و بیشترین روابط عاطفی را با فرد دارد، و رفتارهای او را به خوبی و زیبایی تعبیر کند. البته حسن ظن داشتن را نباید با ساده لوحی و ساده اندیشی و خوش بینی بی اساس یکی دانست؛ ولی وقتی رفتاری از همسر خود می بینید و یقین به نادرستی آن ندارید و می توانید برداشت های مختلفی از آن بکنید، باید آن را به خوبی تعبیر کنید و با توجیه های مختلف رفتار او را پیش خود موجه جلوه دهید. این وظیفه دینی هر انسانی است و باعث رویش مهر و محبت و فضای اعتماد بین همسران می شود.
برادر گرامی! همسر شما در گذشته چنین روابطی داشته و شاید برای ایشان عادی بوده و واقعا نمی دانسته این کار شاید تعهدی که نسبت به شما دارد را خدشه دار کند. همین الان هم خیلی از افراد تصور می کنند که چنین روابطی عادی است و نباید سخت گرفت و حال آنکه کلبه‌ی محبتشان را ویران می کنند.
اکنون همسر شما توبه کرده و به شما نیز قول داده است که دیگر چنین روابطی با دیگران نداشته باشد و شما نیز بهتر است با شک و بدبینی، فضای محبت آمیزتان را تخریب ننمایید.
حضرت على(ع) فرمود: «مراقب باش که سوء ظن بر تو غلبه پیدا نکند، به درستى که بدگمانى هیچ رفاقتى را بین تو و دوستت باقى نمى‏گذارد»، (بحارالانوار، ج 77، ص 207) ؛ تا انسان یقین به بدى کسى نداشته باشد حق ندارد به او بدبین شود، بلکه باید نسبت به او خوش‏بین باشد. گمان بد و بدبینى وقتى رواست که انسان یقین به بدى داشته باشد وگرنه باید خوش‏بین بود.
به نظر ما بهترین کار در این شرایط این است که با او صحبت کنید  و دلیل نگرانی تان را با محبت و صمیمت با او در میان بگذارید و به او بگویید که چنین روابطی برای شما بسیار آزار دهنده است و از آینده ترس دارید و الا قطعا همسر خوب و مهربانی دارید و ایشان نیز خواهد پذیرفت.
البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند. پس سعی کنید بیشترین استفاده را از دوران عقد خود ببرید و اجازه ندهید چنین مسائلی آن را تلخ کند.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

زن ها نیاز دارند احساس امنیت کنند.