ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاور گرامی
من خانمی هستم که چندماهه عروسی کردم ومعلم هستم همیشه سعی کردم همیشه به عنوان یک همسر خوب و ایده آل برای همسرم باشم هرگز نزاشتم شغلم و خستگی بعد از کار بر من احاطه کنه هنسر من بیسواده وهیچ توجهی به حق و حقوق من نمیکنه فقط زنرو درحد رسیدن به تمایلاتش و کار خونه میدونه بسیار شکاکه حتی ساده ترین کارهارو من باید ازش اجازه بگیرم حتی پولی که به من میده بعدش حساب میکشه من خیلی تو زندگیش سعی کردم تو زندگیش خواسته هام معقول باشه ولی قدرنشناسه و وظیفه میدونه
و مورد دیگر از نظر جنسی فقط فکر خودشه و شده که من خواستم باهاش ارتباط برقرار کنم یا بهانه آورده یا طوری رفتار کرده که انگار داره ترحم میکنه
واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ممنونم


مشاور (خانم قربانی)

من هم عرض سلام و ادب دارم خدمت شما دوست عزیز
و ممنونم از اعتماد شما به سایت راسخون. در ابتدا ازدواج تون رو تبریک میگم و از صمیم قلب آرزوی خوشبختی و رضایت پایدار،براتون دارم. ازدواج فرایندیه که در اون نیازهای دوطرف تامین میشه و تک بعدی هم نیست. لذا تقاضای شما هم طبق این قاعده، بجا و معقول هستش و لازمه موانع رسیدن به اون حل بشه. اینکه گفتید از همون ابتدا سعی کردید کار و فعالیت های بیرونی در فضا و روابط خصوصی تون اثر منفی نداشته باشه نشان از علاقه مندی و تلاش شما به ساخت یک زندگی شاد و سالم داره. یک زندگی سالم نیاز به زیرساخت هایی داره از جمله هم سنخی و هم کفو بودن دو طرف،شناخت جنس مخالف و نیازمندیها و تفاوتهای جنسیتی،و شناخت خاص خود فرد مقابل و داشتن تناسبات لازم. گویا شما در مقدمات ازدواج،موفق به شناخت همسرتون نشدید و این روحیات ورفتارهای ایشون(که باعث رنجش شماست) بعد ازدواج برای شما آشکار شده. در حال حاضر انتخاب صورت گرفته و لازمه که به عنوان فرد منطقی و تحصیل کرده، طبق انچه هست، فرمول زندگی تون رو بچینید و به سازگاری مثبت کم آسیب(نه سازش منفعلانه) برسید.همسر شما،روحیات و رفتارهای خاصی متفاوت با شما داره،اطلاعاتی راجع به نیازهای شما نداره و تک بعدی به روابط زناشویی نگاه میکنه.

لازمه شما،چند کار رو انجام بدید:
1. بپذیرید که خودتون انتخاب کردید و تبعاتش هم به عهده خودتونه و هنرمندی اینه که بجای اعتراض و.. ، توان خودتون رو صرف ساختن زندگی و اصلاح اشتباهات کنید و در نظر داشته باشید که زندگی هیچ فردی خالی از مشکل نیست.
2. بعضی چیزها رو میشه تغییر داد و بعضی چیزها رو نه،غیر قابل تغییرها رو بدون حساسیت میپذیریم و برای امور قابل تغییر،طبق برنامه و اصول اقدام میکنیم و اولین تغییرها رو هم از خودمون باید شروع کنیم.
3. حتما تفاوت های زن و مرد، علل، کاربرد و نمودهای اون رو مطالعه بفرمایید.
4. با بیان جرات مندانه و در وقت مناسب،خواسته ها و نیازمندیهای خودتون رو برای همسرتون،واضح،مستقیم و شفاف بیان کنید.باذکر مثال و بیان هر نیاز در جایگاه و شرایط مناسب. منتظر نباشید که او خوش بفهمد و حس کند.به ایما و اشاره و بیان غیر مستقیم کارساز نیست.
5. فواید و اثرات رفتار مثبت و صحیح همسرتون رو بیان کنید و در قبال کوچکترین گام های ایشان قدردانی و تشکر داسته باشید.
6. تلاش وافر در تامین نیازهای روانی همسرتون ،مخصوصا نیاز به قدرت و قابل اتکابودن را داشته باشید.با توجه به سطح تفاوت سوادی و...، به طور ناخوداگاه ممکنه همسرتون این خلاءها رو بیشتر حس کنه و وظیفه شماست که در این مورد دقت نظر بیشتری به خرج بدید.

7. مهارت های ارتباطی زوجین رو اموزش ببینید و ریز به ریز اجرا کنید.
8. روی ویژگی های مثبت همسرتون متمرکز بشید.
اگر احیانا ضمن رعایت تمامی نکات بالا، در طول زمان به نتیجه نرسیدید و رفتار همسرتون شدت پیدا کرد،حتما حضوری به مشاور خانواده مراجعه بفرمایید.
شاد و سلامت باشید

بیشتر بخوانید:
انواع مهارتهای زندگی