ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

باسلام مجدد.میخواستم بدونم چطوری باجاریم آشتی کنم که غرور خودمم زیر پا گذاشته نشه.به نظرتون از شوهرم کمک بگیرم راه درستیه؟باور کنید رفتارش غیر قابل تحمله.خانواده های منو شوهرم خیلی باهم فرق دارن.توی خانواده و اطرافیان ما این طور ارتباط بین زن و مرد نامحرم زشت تلقی میشه.درحالی که در خانواده شوهرم این رفتارا عادیه.درحالی که شوهرم خودش به من سخت میگیره توی لباس پوشیدن و ارتباط با اطرافیان اما خودشو ملزم به رعایت این چیزانمیدونه.مخصوصامادر شوهرم خیلی براش عادیه.درحالی که من این رفتارارو میبینم عصبی میشم.


مشاور (خانم فهمیده)

با سلام خدمت شما خانم محترم. به نظر می‌رسد در این مسئله بهتر است با همسرتان به گفتگو بنشینید. ابتدا با همسرتان گفتگو کرده و ماجرا را برای ایشان شرح دهید. برایشان بگویید که چه مشکلاتی دارید. به همسرتان اعتماد کنید و ایشان را همدل بدانید. به ایشان از ماجرایی که پیش آمده به شکلی کامل و مفصل شرح دهید (دقت کنید که در این شرح ماوقع به هیچ عنوان همسرتان را مقصر نکنید و مدام به ایشان تذکر ندهید) در نهایت به همسرتان بگویید که به نحوی واسطه این آشتی شود و شما نیز این مسئله را پیروزی خودتان بدانید چرا که همسرتان برای آشتی شما پیشقدم می‌شود نه شما. دوست خوبم من همچنان بر این عقیده ام که باید با جاری خود رفتاری همدلانه و دوستانه داشته باشید و.... (به همان شکلی که در پیام های قبلی توضیح دادم) اما خانواده در نوع و سطح برخورد با نامحرم متفاوت برخورد می‌کنند. بنابراین به دنبال این باشید که با همسرتان از طریق تعامل و گفتگو ناراحتی و شرایطتان را مطرح کنید. در این صحبت کردن ها به هیچ عنوان همسرتان را مقصر ندانید و نگویید تو کار اشتباهی می‌کنی و ....
بلکه به همسرتان با احترام کامل بگویید من از این رفتار تو خوشم نمی‌اید ولی تو مختاری اما از تو ممنون می‌شوم که به خاطر من هم که شده کمی رعایت کنی. برای او توضیح دهید که چه حسی می‌گیرید از گرم گرفتن او با یک خانم نامحرم و به او بگویید که اگر من این گونه با یک مرد نامحرم گرم بگیرم شما ناراحت نمی‌شوی؟ برای همسرتان آنچه در دلتان می‌گذرد را بگویید و بگویید که می‌دانم شرایط خانوادگی افراد متفاوت است اما بیا کمی با هم تعامل کنیم و تو کمتر چنین رفتارهایی داشته باش. در عین حال شما نیز از میزان حساسیت خود بکاهید و بدانید که این امر در برخی خانواده ها و فرهنگ ها طبیعی است.
امیدوارم بهترین ها برای شما رغم بخورد. انشالله که با همسرتان بهترین رابطه را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
خوشرویی با دیگران به ویژه همسر