ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 25 ساله )

با سلام
من به از وقتی که یادم میاد دچار سردرگمی بودم
پیش میومده لباس خواهرامو میپوشید لوازم ارایشیشونو بر میداشتم یواشکی آرایش میکردم صدامو عمدا نازک میکردم ولذت می بردم از انجامش و وقتی ام اطرافیان به تمسخر دختر صدام میکردن جبهه میگرفتم ولی ته دلم حس رضایت داشتم و دوست داشتم بزرگتر که شدم جلو آینه وایمیسادم اداهای دخترانه در میاوردم منتها پشت بندش عذاب وجدان میگرفتم و کلی خودمو سرزنش میکردم بدم میومد از خودم دچار سردرگمی بودم دانشگاه و نتونستم تحمل کنم خدمت و بیشتر از چند ماه نتونستم نه به خاطر اذیت یا هر چی چون تمام سعیمو میکردم عادی نشون بدم و کاری نمیکردم بدگمان بشن اون موقع نمیدونستم چرا اینجوریم و نمیتونم هیچ کاری رو درست انجام بدم رفتم برا کار حتی باز بیشتر از چند روز دووم نیاوردم
تا اینکه چند وقت پیش تو یکی از گروهای تلگرامم یکی بهم گفت تو ترنسی و همین باعث شد تحقیق کنم راجبش وقتی دیدم تنها نیستم و افراد زیادی اینجورین آرامش عجیبی بهم دست داد تو این 25 سال هیچ حسی به هیچ دختری پیدا نکردم ولی پسر چرا بوده میترسید همجنس باز باشم ولی فکر نمیکنم چون واقعا سکس برام اولویت آخره احساساتمه ک حس میکنم با ی مرد کامل میشم اینکه ی پسر بهم ابراز علاقه کنه دیوونم میکنه منتها دختر هیچ حسی ایجاد نمیشه .......
چجور مطمئن شم که آیا واقعا اختلال دارم یا فقط تلقینه


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم. برادر عزیز! احساسات خارج از اراده شما را درک می کنیم و می دانیم که از این بابت چقدر در عذاب و سختی قرار دارید. خواهشمندیم به توضیحات ارائه شده با دقت توجه فرمایید.
اختلال هویت جنسی (تراجنسی یا ترنسکشوالیزم)
تَراجـِنسی(transsexual) به افرادی گفته می‌شود که هویت جنستی شان از لحاظ فرهنگی با جنس‌شان هماهنگ نباشد. مثلا ممکن است فرد اعضای جنسی زنانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش مردانه باشد یا برعکس.
علائم افراد ترنسکشوال:
1. مثل جنس مخالف خود لباس می‌پوشند
2. احساس تنهایی می‌کنند
3. دچار افسردگی یا اضطراب هستند
4. دوست دارند بعنوان جنس مخالف خود زندگی کنند
5. آرزو دارند که از شر اندام جنسیشان خلاص شوند

فرد باید به مدت دو سال مداوم و مستمر از آناتومی بدن خود و نقش جنسی که در جامعه و خانواده دارد، شدیداً احساس و ابراز نارضایتی کند و به طور مستمر برای تغییر جنسیت ظاهری خود کوشش و اصرار بورزد، در این صورت می توان او را یک تراجنسی دانست. بررسی ها نشان می دهد، هنگامی که افراد T.S» » به سن بلوغ می رسند، چون نیازهای جنسی آنان با آناتومی بدنشان هماهنگ نیست در انتخاب شریک جنسی، از دیدگاه دیگران ممکن است غیر طبیعی به نظر برسند، یعنی با دیگر اختلالات جنسی از جمله «هموسکشوال ها» یا «همجنس گرایان» اشتباه گرفته شوند. در صورتی که «ترانسکشوال ها» اصلاً انحراف جنسی ندارند و این یکی از مهمترین مسایلی است که باید هم خانواده بیمار و هم افراد جامعه به طور واضح و روشن بدانند و با چنین افکار اشتباهی موجب رنج و عذاب بیشتر این بیماران نشوند.
درمان
تراجنسی ها حتما باید به یک روانشناس یا روانپزشک مجرب مراجعه نمایند و تحت روان درمانی قرار گیرند. تغییر جنسیت از طریق جراحی و هورمون درمانی هم می‌تواند یک انتخاب باشد اما مشکلات هویتی، بعد از درمان هم ادامه پیدا می‌کنند که باید روند درمانی تا بهبود کامل ادامه یابد. به شما نیز توصیه می کنیم جهت بررسی دقیق تر مشکلتان به روانشناس مراجعه نموده و علائم را بررسی نمایید.
موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

سلام از کجا مى تونیم مطمئن شم که أیا واقعا ترنس هستیم...