ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

چند وقتی میشه نامزد کردم و جدیدا متوجه شدم نامزدم با خانومی تلفنی در ارتباط بود ولی انکار میکرد ومیگفت کار اون نبود ولی نامزدم با خیلی صمیمی خوبه من فک نمیکنم همچین کار کرده باشه راهنماییم کنید


مشاور (علی محمد صالحی)

با عرض سلام.
ببین نباید اجازه بدی که یک مسئله ثابت نشده، اعتمادت رو نسبت به نامزدت خدشه دار کنه، چون اگر بین زن و شوهر اعتماد نباشه زندگی کردن در کنار هم براشون سخت و دشوار میشه. در عین حالی که نباید ساده انگار بود ولی مناسب نیست که بصِرف ارتباط تلفنی که معلوم نیست کار نامزدت بوده یا نه، نسبت به اون بدبین بشی یا اعتمادت رو از دست بدی. و اینکه نامزدت گفته «دوستام گوشیم رو برداشتن»، احتمال زیادی داره که واقعا دوستاش همچین کاری کرده باشن. خصوصا اگر که این قضیه دیگه تکرار نشده باشه. بنابراین به شوهرت اعتماد کن و حرفش رو بپذیر اما به دو نکته دیگه هم توجه کن:
اول اینکه به نامزدت شفاف و صریح بگو باشه من چون بهت اعتماد دارم و نمیخوام اعتمادم بصِرف یک احتمال خدشه دار بشه، حرفت رو میپذیرم و قبول میکنم و همچنان بهت اعتماد میکنم، اما اینو بدون که یکی از چیزهایی که برای زنها از هر چیزی تو این دنیا سختتره و بیشتر اذیت میشن، اینه که متوجه بشن نامزدشون بهشون خیانت کرده یا با زن دیگه ای ارتباط داره، و این مسئله خیلی خیلی اونها رو ناراحت میکنه. پس اینو بدون اگه این اتفاق بیفته معلوم نیست چی پیش بیاد.
نکته دوم اینکه، علی رغم اینکه به شوهرت اعتماد میکنی و حرفش رو میپذیری و رفتارهایی که نشون دهنده بی اعتمادیه مثل چک کردن مرتب گوشی و...، انجام نمیدی، ولی باید حواست هم جمع باشه که اگر بر فرض یک درصد هم، نامزدت دروغ گفته باشه، میتونی دوباره نشونه هایی مبنی بر ارتباط اون رو ببینی. یعنی همونطور که گفتم بهش اعتماد کن، ولی ساده انگار هم نباش و حواست جمع باشه و اگر باز نشونه هایی دیدی، اونوقت احتمال این قضیه بیشتر میشه. ولی در حال حاضر مبنای خودت رو بر اعتماد بذار و بیخود ذهن و فکر خودت رو درگیر این مسئله نکن و نگران نباش.
موفق و شاد و خوشبخت باشی.
 
بیشتر بخوانید:
فرد مواجه با همسر ناسازگار به مرور اعتماد به نفس خویش را از دست می‌دهد