ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

امسال کنکور دارم و وضعیت درسمم خوب بود و میتونستم به هدفم یعنی دندون پزشکی برسم ،اما مدتی یه درگیری ذهنی دارم و عاشق یه پسری شدم واس همین نمیتونم بخونم و احتمالا اگه با این وضع پیش برم تو این یه ماه اخر ،دیگه اصلا قبول نمیشم .نمیدونم چیکار کنم


مشاور (خانم عقیقی)

با سلام. ممنون از اینکه راسخون را برای مشاوره انتخاب کردید این نشان اعتماد شما به ماست.
من به احساس شما احترام می گذارم و می فهمم که چه احساس نگران کننده ای دارید. نگرانی از آن طرف که نمی دانید می خواهد چه انفاقی بیفتد و چه خواهد شد.اما در این زمینه باید به نکاتی توجه کرد. دوست عزیزم نیازهای عاطفی و احساسات دوران جوانی، افراد را به سوی «دوست داشتن و عاشق شدن» سوق می ‏دهد که البته این یک امر طبیعی و غریزی است و شاید به راحتی نتوان راهی برای فرار از آن پیدا کرد. کشش های بین زن و مرد یعنی دو جنس مخالف در دوران جوانی خیلی شدید است. بنابر این نیاز است تا به بهترین شکل بتوان با ان مواجه شد و بهترین تصمیم را گرفت. این نکته اهمیت زیادی دارد که ازدواج مهم ترین تصمیم زندگی هر فردی است اگر این تصمیم درست و عاقلانه انجام شود باعث پیشرفت فرد ومی شود و به فرد کمک می کند تا کاستی های خود را با فرد دیگر از بین ببرد و به سمت کمال و تعالی پیش برود. در اصل هدف ازدواج همین است که فرد بتواند فردی را درکنار خود قرار دهد تا با هم کاستی ها و ضعف های هم را بپوشانند، انها را رفع کنند و به آرامش و مودت که هدف والای ازدواج است برسند. بنابراین باید با این امر مهم سنجیده برخورد کرد و از هر گونه شتاب زدگی، یک جانبه گرایی، ظاهر بینی و سطحی نگری اجتناب کرد.
اصول اصلی ازدواج این است که 1- فرد باید ببیند آمادگی و موقعیت آن را دارد یا نه 2- سپس در مورد ویژگی های همسر آینده اش فکر کند و معیارهای اصلی را کشف کند 3- در مرحله سوم باید بکوشد افرادی را انتخاب کند که بهترین و بیشترین معیار همسر خوب را دارا هستند.
نکته پایانی:
نگرانی و افکار خود را مدیریت کنید و چنانچه امسال موفق نشدید خود را مجهز کنید برای شرکت در کنکور سال بعد"
موفق خواهید شدد" نه فوری؛ ولی حتما...

بیشتر بخوانید:

روانشناسی: عاشق کسی هستم که نمیتونم فراموشش کنم. خواهش میکنم کمکم کنید.