ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 44 ساله )

سلام با یکی از دوستان شوهرم ارتباط خانوادگی چندین ساله داریم مدتی است که بخاطر پوشش تقریبا نامتعارف خانم دوستمون که از اول این جوری نبود من دچار حساسیتهایی شدم که بشدت خواستار قطع رابطه هستم البته نه به صراحت چند سالیه که بعناوین مختلف این موصوع رو به همسرم گفتم که من خوشم نمیاد وهمسرم بابت این موضوع بسیار ناراحته واصرار به ارتباط با دوستش رو داره ومیگه این دوستی چندین و چندساله ست ونمیخوام قطع بشه ومن میگم با دوستت باش اما نه خانوادگی واین موضوع مارو دچار مشکل کرده بارها وبارها صحبت کردیم اما به نتیجه نرسیدیم لطفا راهنمایی کنین


مشاور (خانم قربانی)

سلام برشما همراه گرامی
در ابتدا از اعتماد شما ممنون و سپاسگذار بوده و امیدواریم لایق انتخاب شما باشیم.
دوست عزیز دغدغه شما بابت بدحجابی و پوشش نامناسب مهمانها و دوست خانوادگی تون و اثرات اون در زوایای دیگه زندگی تون کاملا بجاست و برخورد شما برای مصون نگه داشته شدن از آسیب ها شایسته به نظر میرسه.
با توجه به علاقه مندی همسرتون به رابطه طولانی و توام با محبت به دوستش، جبهه گیری ایشون منطقیه و لذا شما باید ضمن احترام به نظر ایشون و توجه به این رابطه عمیق و طولانی دوستانه، دلیل اصلی مخالفت تون رو با این رابطه گسترده بیان کنید. توصیه میکنم در یک نشست صمیمی با همسرتون، ضمن بیان ویژگی های مثبت این رابطه و انچه مدنظر همسرتون هست و ذکر خاطراتی از دوران ابتدایی و سالم این ارتباط،گریزی کوتاه به اسیب وارد شده ،بزنید. اگر همسرتون هم متوجه تغییر وضعیت جدید و اسیب بوجود امده شده باشن،حتما ایشون هم گله اندکی خواهند کرد یا ابراز ناراحتی. در این حالت شما میتونید مضرات و اثار منفی وضع بوجود آمده رو بیان کنید و بگید که چرا چندین ساله به بهانه های متعدد خواستار کاهش ارتباط هستید. اگر هم همسرتون توجهی به اشکال موجود نداشت،میتونید خودتون مستقیم و در عین احترام این نکته رو گوشزد کنید و اثرات منفی اون رو در خانواده و فرزندان تون بیان کنید. البته مراقب باشید که در میان صحبت هاتون اشاره ای به ترس از اثرگذاری اون خانم بر همسرتون ،اشاره نکنید چون گاها اقایان به این ضربه پذیری حساس هستند و به قولی ناموس دوستشون براشون کاملا محترم و همانند ناموس خودشون محسوب میشه و لذا چنین مطلبی رو نوعی توهین به خودشون میدونن و ناخواسته به حرف شما جبهه میگیرن و با شما مخالفت خواهند کرد. در هر حال بیان روشن دلیل و جرات مندانه بهتر از اوردن بهانه های متنوع میباشد. شما باید محسنات این ارتباط رو هم مدنظر قرار بدید و با خلاقیت خودتون اون رو حفظ کنید و در عین حال با تذکر به فقط اون نکته منفی، به مسیر درست هدایتش کنید. اگر بتونید به طرز درستی همسرتون رو از دغدغه مندی به این نکته اگاه کنید ،میشه ضمن مشورت و صلاحدید همسرتون، بدحجابی خانم رو همسرش اطلاع بدن و تذکر کوچکی داشته باشن. امید است که نتیجه بخش باشه. و اگر همسرتون این نکته و تذکر رو نپذیرفت میتونی در یک جمع خصوصی و مهمانی دوباره،خودتون با زبان لین و مهربانانه، امر به معروف و نهی از منکر کرده و بهداین خانم تذکر بدید که نسبت به پوشش شون کمی مراعات داشته باشند و اگر بتوتید فضا رو صمیمی تر کنید طبیعتا اثرگذاری بیشتر و بهتری خواهید داشت.
شاد و سربلند باشید

بیشتر بخوانید:
امر به معروف و نهی از منکر در خانواده