ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام خسته نباشین ببخشید من خیلی نیست ازدواج کردم با پسر فامیلمون من خودم تن به این ازدواج دادم اولش پدر و مادرم نارلضی بودن ولی با اصرار من راضی شدن من با خونواده شوهرم قبلا اصلا رابطه نداشتم فقط در حد مهمونی خانوادگی وقتی که ازدواج کردم متوجه شدم که خونواده شوهرم اصلا اهمیت به هیچ چیزی نمیدهند و یه خونواده هرج و مرجی هستن اصلا یه جوریی هستن هیچ وقت دنبال زندگی خوب نیستن همش تو کار دزدی و حروم خوری و ابرو بردن از دیگران هستن طوری که شوهرم به من میگه اصلا نمیخوام باهاشون رابطه داشته باشم واین خیلی منو زجر میده همیشه با خودم فکر میکنم کاش منم شوهرم یه خونواده خوبی داشت که الان میتونستم وقتی تنهام برم پیششون و وقتی دوستانم میبیننشون بهشون افتخار کنم اما همش باعث شرمساری


مشاور (خانم قربانی)

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز و تشکر میکنم بابت انتخاب سایت راسخون. بنده و همکارانم قدردان اعتماد شما هستیم.
همراه گرامی، پیام شما حاکی از علاقه مندی به خانواده همسر بوده و اینکه چقدر علاقه مند به داشتن رابطه گرم و صمیمی با اونها بودید چرا که خانواده همسر مثل خانواده خود فرد میتونن نقش اساسی در زندگی خوب شما داشته باشند. اما خب دست برقضا، خانواده همسرتون اون طور که شما فکر میکردی موجه نبودند و شما هم قبل از انتخاب همسر و ازدواج تون توجه کافی به این مسئله نداشتید. اما باز توجه به این نکته مثبت مهمه که همسرتون همانند دیگر اعضای خانوادش نیست و تحت تاثیر اونها نبوده و الان در حال حاضر مطلوب شماست. لازمه به درگاه الهی شکر کنید و بابت این نعمت سپاسگزار باشید و از همسرتون هم به دلیل نداشتن ویژگی های منفی قدردانی کنید.
اما اینکه میگید نمی تونید به خانواده همسرتون تکیه و اعتماد کنید. اونها رو به راحتی به دوستان خودتون معرفی کنید، چندان هم مایه شرمساری نیست؛ بله خوب بود که اونها هم افراد موجهی بودند و مایه مباهات میشدند ولی توجه کنید که هر کس خودش مسئول کرده های خودش هست و دیگران هم حق ندارند شما رو به خاطر انچه مسئولش نبودید و توانی برای تغییر اونها ندارید، سرزنش یا شماتت کنند. البته شما هم با رفتار جرات مندانه، نباید چنین فرصتی رو به کسی بدید و در مواقع خاص، اعلام کنید که مسیر شما از اونها جداست و شما هم فکر و پیمان اونها نیستید و اعلام برائت کنید. توصیه میکنم شما داشته های ارزشی خودتون و ارزشمندی همسرتون و به صلاح بودن ایشون رو در نظر بگیرید و تلاش کنید هیچ وقت از مسیر سعادت دور نشید و نگران قضاوت دیگران نباشید. دیگران اگر عاقل باشند که میدونند حساب خانواده همسر شما از شما جداست و افرادی هم که معقول نیستندو دنبال بهانه برای تخریب شما هستند رو هر کاری که بکنید باز بهانه ای خواهد ساخت تا شما رو اذیت کنند. شما تنها میتونید با عمل درست خودتون مایه مباهات خودتون باشید و نگران بقیه امور نباشید چرا که عزت دست خداوندهست و اون رو به افراد لایق هدیه خواهدداد.
شاد و سربلندباشید.

بیشتر بخوانید:

علل اختلاف عروس و داماد جدید با خانواده ی همسر