ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

شوهرم بددهن وعصبی تتحدی که منومیزنه حتی موقع ک بارداربودم فهمیدم حشیش مصرف میکردبهم خیانت کرد پدرومادرش ازمن خواهش کردن بخشیدمش ولی یه جوریه مثل اقده ی ها هست توجمع نمیاداسترس داره حتی میخوام موقع دعوا بهم میگه برو میخوتم برم نمیذاره زودم میادمغذرت خواهی ولی درکل نمیتونه خودشو کنترل کنه واسه همه همینطوره واقعا ازدست رفتارش خسته شدم


مشاور (خانم قربانی)

سلام برشما همراه گرامی سایت راسخون
به راحتی قابل درک است که رفتار خشونت آمیز همسرتان شما رنجور کرده و مستاصل شده اید. همانطور که گفتید همسرتان اعتیاد داشته و این رفتارهای وی نیز ناشی از سوء مصرف مواد مخدر است. تصور رفتار شایسته تا زمان ترک اعتیاد و حتی کمی پس از آن هم، تصور غلطی به نظر میرسد.
اعتیاد بلای خانمان سوزی است که تنها درمان و رهایی از آن با عزم واراده خود فرد معتاد و همراهی کامل خانواده میسر است. به شما توصیه میکنم از طریق خانواده ایشان، با ایجاد انگیزه برای ترک اقدام کنید و در صورت موفقیت در گام اول با شرکت در کلاسهای نارانان یاریگر او در رسیدن به بهبودی باشید.
برای این کار لازم است در برخورد با همسرتان ضمن احترام گذاری به شخصیت او، از توهین و تحقیر بپرهیزید و به او نشان دهید که رفتار اوست که شما را آزرده خاطر ساخته ولی شخصیت او همانند روز اول برای شما دوست داشتنی و محترم است. به او القا کنید که او برای شما ارزشمند است و همیشه نزد شما جایگاه ویژه دارد. او را به این باور برسانیدکه در صورت اصلاح رفتار، تکیه گاه معتمدی برای شما و خانواده خواهد بود، شما به او نیاز دارید و لازم است که برای بهبودی تلاش کند. در صحبت با همسرتان، از غز زدن و بپرهیزید تاکنون این رفتار شما نتیجه نداده پس با تغییر رویه، از فرار او از خانواده و دوری از شما جلوگیری کنید.
در این میان، برای حفظ استقامت و روحیه خود، جهت نشاط افزایی اقدام کنید. همراهی با دوستان صمیمی و با نشاط و انگیزه و دریافت حمایت اجتماعی، کمک گرفتن از خانواده ها برای تسریع در حل معضلات و تامین نیازهای مادی، ایجاد اشتغال یا سرگرمی برای خود، تخلیه هیجانی، ورزش و تفریحات مناسب کمک موثری در این زمینه برای شما خواهد بود.
شاد و سلامت باشید.

بیشتر بخوانید:
با بددهنی همسرم هنگام عصبانیت چه کنم