ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام من چند سال دچار افکار وسواسی هستم خیلی اذیت میشدم وقتی افکار وسواسی توهین به مقدسات داشتم خیلی عذاب میکشیدم ولی الان دوباره برگشته ولی توان مقابله ندارم و همینطور وقتی فهمیدم بر اثر مریضی یا افکار وسواسی و هیجانات شدید گناه نداره ولی الان دقیقا فکر میکنم از عمد توهین میکنم و همین طور بر اثر ترس و عصبانیت و حسادت و .... به سراغم میاد واقعا میترسم گناه باشه و واقعا توهین کردم


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما
همراه گرامی گویا ناراحتی شما بیشتر از برگشت افکار وسواس گونه تان، به واقعی بودن این افکار مربوط میباشد. و عقیده دارید در حال حاضر احساس گناه بیشتری نسبت به زمانی که مبتلا به وسواس بودید را تجربه میکنید.
با توجه به زمینه وسواس در گذشته شما و بازگشت آن به نظر میرسد در دوره قبلی درمان به شکل کامل صورت نگرفته و ریشه های آن در وجود شما رخنه کرده است و به دلایلی ظهور میکند و احساس میکنم با وجود تقویت وسواس و تجسس بیش از حد و به جهت احساس گناه، آن را واقعی احساس میکنید و به احتمال زیاد شما همچنان درگیر مسئله سابق خود هستید و لذا توصیه میکنم برای رهایی از این حالت و احساس گناه ناشی از آن، حتما به روانشناس مجرب مراجعه کنید تا ضمن ویزیت حضوری به تشخیص صحیح برسید.
وسواس بیماری بسیار مقاومی است و با توجه به سابقه تان، این دریافت کمک و درمان اصولی برایتان ضروری به نظر میرسد. احتمالا شما نیاز به مصرف دارو داشته و پس از رسیدن به سطحی از کاهش اضطراب، میتوانید به راهکارهای رفتاری اقدام کنید. بااین تفاسیر، تازمانی که به تشخیص درست نرسیده اید، به عمد بودن یا نبودن و گناه آن فکر نکنید. و فعلا فقط این ذکر را با توجه به معنی آن بر زبان و قلب خود جاری کنید تا اندگی ارامش بیابید:
«بِسم الله و بِالله، تَوکَلتُ علی الله، اعوذُ بِالله السمیعُ العلیم مِن الشیطانِ الرجیم»
پس از تشخیص و در ادامه مسیر، بنده و همکارانم در سایت راسخون در خدمت شما هستیم.
شاد و سلامت باشید.

بیشتر بخوانید:
وسواس فکری