ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 27 ساله )

باسلام من به شوهرم شک دارم که چیزی مصرف میکنه یا نه چون همیشه چشماش حالت خسته داره ولی عصبانی و بدخلق نیس اولاش که تازه عروسی کرده بودیم قلیون میکشید من خیلی ازش سخت میگرفتم حتی مدتی قهر کردم ولی بعد از کلی بیا و برو و التماس کردنش وقول داد که دیگه اهل هیچ نوع دودی نباشه ولی بعدش که برگشتم بعد از شش ماه فهمیدم دزدکی سیگار میکشه وقتی پاکت سیگارو ازش گرفتم دیگه عادیش کرد تا یکسال البته فقط من میدونستم . بعد خدا یه بچه ناز بهمون داد اون گفت از بچم خجالت میکشم و گفت میذارمش کنار ولی فقط به من دروغ گفته بود وگرنه پنهانی ادامه میداده. اگه خونواده منم بفهمن مطمنن میگن طلاق بگیر.اونا همیشه بهم میگن این شوهرت چیزی مصرف میکنه ولی من ندیدم .نمیدانم با این همه دروغگویش چکار کنم.دیگه اعتماد بهش ندارم.تو رو خدا راهنماییم کنین.ممنون از لطفتون


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون
اعتماد پیش شرط اساسی رابطه است و مخصوصا در باب مسئله ای که به ان حساسیت دارید و از اینکه فکر میکنید اعتماد شما خدشه دار ناخوداگاه بهم میریزید و اشفته شده و رابطه و زندگی خود را در خطر می بینید. به شما حق میدهم که نگران باشید.
اما دوست عزیز، آیا بهتر نبود که این حساسیت خود را قبل از ازدواج مدنظر و قرار داده و همان زمان این مسئله را بررسی میکردید؟! مثل قدیم میگوید قبل ازدواج دو چشمت را باز کن و بعد ازدواج یکی را ببند یعنی حالا که به هر دلیلی این فرد را انتخاب کرده اید، تجسس های قبل انتخاب را فراموش کنید وبه صرف خسته و خمار بودن چشم یک نفر، برچسب معتاد بودن به وی نزنید.
حتی این اندیشه را که با قهر و سخت گیری میتوانید رفتاری را در فردی ترک دهید، فراموش کنید واین فکر خام و ناپخته را فراموش کنید. در حال حاضر به دلیل نداشتن شواهد کافی، به همسرتان اعتماد کنید و او را همانطور که هست بپذیرید.
به او محبت کنید و تکلیف همسرانه خود را در زندگی ادا نمایید. و صمیمانه از او بخواهید رفتارش را با کاربست اصول، اصلاح کند. اگر موفق شد او را ستایش کنید واگر هم نه، تلاش او را در این مسیر قدردان باشید.
نزد خانواده خود و خانواده همسرتان، اقتدار، عزت نفس و احترام او را حفظ کنید و بدانید که اگر این موارد رعایت نشود به راحتی جواز هر رفتار غلطی را به او داده اید زیرا که قائل شدن شخصیت محترم، برای یک فرد مانند پوشاندن لباس سفیدی به تن اوست که به او اجازه نمیدهد تا دست به کارهای کثیف بزند. اقتدار مرد سرمایه اوست و اگراین سرمایه از او گرفته شود، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و لزومی نمیبیند که برای حفظ حرمت خود تلاش کند و این به ضرر زندگی شما و خودش است.
دورغگویی همسرتان هم که به آن اشاره کردید، هنوز محرز نشده و اگر هم این مسئله وجود داردبه دلیل کنترل بیش از اندازه شماست. با ترک رفتار شما، رفتار همسرتان نیز اصلاح خواهد شد.
برای ترک سیگار هم اگر اراده بر این امر داشته باشد به او پیشنهاد کنید که از پزشک متخصص کمک بگیرد.
شاد و سلامت باشید.