ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام ،من مشکلم وسواس شرعی هست. چندین جلسه با روانشناس بالینی سه جلسه مشاوره داشتم سعی در بی اعتنایی اما احساس گناه و احساس بد ازم دور نمیشه پر استرس هستم و بیماری جسمی دارم و فعلا قادر نیستم داروهای مربوط به مشکل روانی رو مصرف کنم حدود چار ماه هست که این مشکلو دارم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.تشکر


مشاور (خانم قربانی)

سلام بر شما همراه ارجمند سایت راسخون
دوست عزیز از وسواس خود و عدم موفقیت در درمان سخن گفتید و اظهار داشتید که به دلایلی نمی توانید دارو مصرف کنید. احساس گناه و استرس های ناشی ان شما را ازار میدهد و به دنبال چاره ای برای ان میگردید.
وسواس بیماری پر اضطرابی است و شما حق دارید که به راحتی نتوانید در کنترل ان موفق باشید و با سه جلسه درمان به نتیجه نرسید. اما دوست عزیز، مشکل شما مشکلی نیست که فوری و بدون دارو مرتفع گردد. اگر مشکل خاصی مانع مصرف دارو میشود بهتر است که پزشک خود را مطلع ساخته تا داروی دیگری با عوارض کمتر برای شما تجویز کند. و در کنار دارو درمانی لازم است که حتما از درمان شناختی رفتاری یا روان درمانی بهره بگیرید و جلسات درمان را بدون وقفه و با پشتکار و انگیزه دنبال کنید. توصیه میکنم درمان خود را از سر بگیرد و به نتایج ان امیدوار باشید.
شاد و سلامت باشید.

بیشتر بخوانید:
بیماری وسواس و راه های درمان آن